אחרי 112 ימי מילואים אורן אסידו חוזר הביתה למסעדה חדשה-ישנה

משחק באש. אורן אסידו ב-Flame (צילום Fortune cookie)
משחק באש. אורן אסידו ב-Flame (צילום Fortune cookie)

השף וכוכב הריאליטי האהוב סגר את מסעדת OLÉ בעקבות המלחמה, אבל האהבה למטבח היא לא דבר שאפשר לברוח ממנו - כך מצא את עצמו חוזר לשורשים ולאותו חלל בו גדל כדי להעלות באש כמה מטעמים, בדרך שלו. "נכון שניסיתי לברוח מזה, אבל כנראה שזה חזק ממני"

2 ביוני 2024

מגרש משחקים חדש לשף האהוב: לאחר חודשים של לוחמה בעזה, שף אורן אסידו מצטרף ל-Flame, מסעדת הבשרים והאש הפתוחה במלון קרלטון. עוד במהלך הצו 8, תוך כדי שהוא נכנס ויוצא מעזה, חתם אסידו על חוזה עם המסעדה, שנפתחה בחודש אוגוסט בחלל שאסידו כבר מכיר היטב.

>> נשבר כבר היין: מה לעזאזל יכול להחליף את טרנד ברי היין?

"הפעם אחרונה שבישלתי הייתה ב-5.10, יומיים לפני אותו יום ארור ששינה לי ולנו את החיים בהמון מובנים" הסביר השף בפוסט אינסטגרם. "פעם הייתי כנראה כותב פה מונולוג רומנטי, זה לא הסיפור הפעם, כי כמו שכבר אמרתי אחרי המילואים, אם יש משהו שהבנתי במלחמה זה ש'כמה שאנחנו חושבים שאנחנו מבינים, אנחנו לא מבינים כלום'. לתכנן את מחר כבר הפך להיות פריבילגיה, אז בואו נחיה את הרגע, נקום בבוקר ונעשה את הדבר שאנחנו הכי אוהבים, מה שעושה לנו טוב, מה שנולדנו בשבילו. אז אחרי שעיכלתי את כל 112 ימי המילואים, הבנתי שאם יש משהו שאני צריך וחייב לעשות כדי לחזור לעצמי, לבית, לילדים, זה לבשל. ואני חוזר בכל הכוח. נכון שניסיתי לברוח מזה אבל כנראה שזה חזק ממני".

האהבה לאוכל חזקה ממנו. אורן אסידו (צילום זבוב הסטודיו)
האהבה לאוכל חזקה ממנו. אורן אסידו (צילום זבוב הסטודיו)

מבחינה מסוימת, מדובר בסגירת מעגל עבור אסידו: בחודש ינואר האחרון הודיע השף, שזכה בריאליטי "משחקי השף" בגיל 24 (ומאוחר יותר היה לאחד המתמודדים האהובים ב"האח הגדול"), על סגירת מסעדת OLÉ הכשרה, בעקבות המלחמה. כדי להמשיך לבשל הוא חבר לבר היין מיליו, שמנהלים חבריו שגויסו גם הם למילואים ("חשוב לי מאוד להיות חלק מעסק שמבין מה זה שירות מילואים, ושלקח בעצמו חלק בדבר הזה" אמר בראיון שערכנו עמו לפני כחודשיים). כעת מוצא אסידו בית במסעדה שהולמת יותר את זירת הפיין דיינינג, אותה נאלץ לעזוב עם פרוץ המלחמה. ובנוגע לסגירת המעגל? באותו חלל בו Flame פועלת עבדה בעבר מסעדת לומינה, הבשרית הכשרה של שף מאיר אדוני, בה אסידו היה טבח.

בתפריט החדש בפליים שבנה אסידו אלמנט האש הפתוחה נמצא עדיין במרכז. עם זאת, חומרי הגלם כבר אינם כפופים לקונספט באותה אדיקות כמו בגלגול הקודם – כעת תמצאו שם, למשל, ספייסי טונה נאה בוויניגרט שאטה (23 ש"ח), שייטל בכבישה עדינה (57 ש"ח) ומוח עגל מטוגן בקציפת ארטישוק ורוטב יין (59 ש"ח).

כאן הכול קורה. הפאריז'ה במסעדת Flame (צילום יורי סקוירסקי)
כאן הכול קורה. הפאריז'ה במסעדת Flame (צילום יורי סקוירסקי)

אגף המנות העיקריות מתכתב מעט יותר עם מתקן הצלייה האימתני שבמטבח הפתוח: כרוב מעושן בקרם חציל ופריקי (72 ש"ח), דג בגריל עם ירקות מעושנים וויניגרט עגבניות (119 ש"ח), סיח עוף – שיפוד פרגית בזיגוג שאטה עם סלסת עגבניות בגריל וטחינה חמה (97 ש"ח) וצלעות טלה עם תבשיל מנגולד ופירה שומר בציר טלה (152 ש"ח). הסטייקים נמכרים ב-68 ש"ח ל-100 גרם (פריים ריב על עצם, דלמוניקו) ובכ-150 ש"ח בממוצע לסטייק פיקניה, אנטריקוט וכל היתר.

"אני אפילו מתרגש, ממש – צוות חדש לצד צוות ישן, מסעדה חדשה אבל גם ישנה בשבילי. כשסיפרתי לקרובים אליי הם אמרו לי ׳מכתוב׳, חזרה למקום שהיה לי לבית רק שהפעם מהדלת הראשית", מסכם אסידו. "מסעדה שהיא כולה על טהרת האש כיאה לאיש עתיק כמוני. מחכה לראות אתכם, לארח אתכם להאכיל אתכם, לשתות אתכם ולעלות לכולנו חיוך קטן בימים כאלו". אנחנו מצדיעים ובאים לטעום.
אליעזר פרי 10 (מלון קרלטון), ראשון-חמישי 18:00-23:30, שישי ושבת סגור