מירי, שימי לב: אורפנד לנד עשו דבר מדהים בהופעה באיסטנבול

סולן להקת המטאל הישראלית עצר את ההופעה והחל לברר מהיכן הגיעו המעריצים: סוריה, לבנון, עיראק, מרוקו – וכשהקהל משולהב אמר: "אנחנו יהודים מישראל. כשזה מגיע למוזיקה אין בעיה, אנחנו אחים ואחיות"

אורפנד לנד ׁ(צילום: זוהר רון)
אורפנד לנד ׁ(צילום: זוהר רון)
20 בנובמבר 2018

פוליטיקאים, אל תתווכו לנו את המזרח התיכון: רגע מרגש על אמת נרשם בהופעה של להקת האוריינטל מטאל הישראלית אורפנד לנד באיסטנבול השבוע, כשסולן הלהקה החליט לברר מאיפה מגיעים מעריצי הלהקה. התגובות שעורר קובי פרחי הזיזו משהו גם בלבם של גדולי ציניקני המערכת, ושוב הוכיחו כמה חשוב מקומה של האמנות בישראל ובכלל.

"מישהו כאן הגיע מתוניסיה?", שאל פרחי את הקהל, שחלקו הגיב בשריקות וצעקות נלהבות. פרחי המשיך כך עם סוריה ("סלאם עליכום אחים"), עיראק, לבנון ומרוקו תוך שהוא משלהב את הקהל בטירוף. אחר כך המשיך פרחי ואמר: "חברים שלי, אנחנו יהודים מישראל. כשזה מגיע להבי מטאל ולמוזיקה אין בעיה, כי אנחנו אחים ואחיות. זה מה שאנחנו. זה הכל".

עוד כתבות מעניינות:
האחים צברי הם תופעת קאלט שלא דומה לשום דבר אחר
איך הפכה ניק ווסט מילדת כנסייה למטאור מוזיקלי?
עטר מיינר מתפוצץ על סצנת ההיפ הופ באלבום בכורה כמעט מושלם

אורפנד לנד נמצאים בימים אלה בטור עולמי באירופה (שיכלול גם את ישראל), אבל טורקיה אינה זרה להם – הם חזרו אליה אחרי כמה שנים לשלוש הופעות באיסטנבול, אנקרה ואיזמיר.

מירי, זה נאמן מספיק?

בתחילת החודש אושר בקריאה ראשונה חוק "נאמנות בתרבות" שיזמה שרת התרבות מירי רגב, שבכוחו לשלול או להפחית תקציבים ממוסדות וגופים ה"חותרים" תחת המדינה וסמליה. בישראל הצטרפו עוד ועוד אמנים למחאה נגד החוק, שכרגע סיכוייו לעבור נמוכים בשל הצטמצמות הקואליציה ל-61 חברי כנסת בלבד לאחר פרישתו של ליברמן ממנה.

על רקע הזה פרסם המכון הישראלי לדמוקרטיה סרטון המדגים איך היו נראות יצירות מוכרות ואהובות, בהן "גבעת חלפון אינה עונה" ו"אפס ביחסי אנוש", אם היו צריכות לעמוד בסטנדרטים המגוחכים שהציבה רגב. בסרטון משתתפים גברי בנאי, נלי תגר, רבקה מיכאלי, רננה רז ואסתי זקהיים.