מנת יתר

אחד ההמבורגרים הטובים בעיר מוגש בלובי של מלון

ההמבורגרייה החדשה במלון ניקס פועלת בשעות מוזרות אבל מגישה המבורגר מצוין עם תוספות יקרות ומיותרות

ניקס בורגר. צילום: גל זהבי
ניקס בורגר. צילום: גל זהבי
5 באוגוסט 2019

המבורגרים איכותיים ומוגזמים בתל אביב זה כמו חברים מהצבא שעשו אקזיט. בראשון הייתי מופתע, על השני התלהבתי לקרוא בעיתון, והחל מהשלישי והלאה אני אדיש ומבקש מאמא שלי להחליף נושא. אבל זה קשה, כי ההמבורגריות האלה רק מתרבות. האחרונה לעשות זאת בעירנו היא NYX BURGER, מזללת ההמבורגר שנפתחה במלון ניקס בצומת רחובות הרכבת ומנחם בגין.

מלון ניקס הוא חידה. מדובר במלון שמעוצב להיפסטרים, אבל נמצא באזור תעשייה ומשרדים. כלומר מלון עסקים. המודל הכלכלי של המלון הוא אנשי עסקים היפסטרים. שזה אוקסימורון, כי אם היפסטרים היו טובים בעסקים, הם לא היו כל כך טובים בלתקלט עם זקן ובלי גרביים. גם מסעדת ההמבורגר שנפתחה במלון היא אוקסימורון. באמצע אזור תעשייה ורק בין השעות 12:00 עד 17:00 בימים א'-ה' נפתחה לה המבורגרייה "מוגזמת". ואיזה מין ממד זמן ומקום זה בשביל לאכול המבורגר מוגזם?

ניקס בורגר. צילום: גל זהבי
ניקס בורגר. צילום: גל זהבי

בכניסה למסעדה, הנמצאת בבר המלון, מקבלים דף שבו מסמנים איזה בשר רוצים (בקר, וואגיו, עוף או טבעוני), עם איזו לחמנייה (לבנה או מגעילה), מידת עשייה ותוספות. הכל מגיע במסגרת עסקית עם צ'יפס ושתיה. הלכתי לאיבוד מרוב אפשרויות אז ביקשתי הכוונה מהמלצרית שהמליצה ללכת על בשר וואגיו (72 ש"ח לעומת 57) ולקחת כתוספת את קציצת המאק אנד צ'יז (תוספת 18 ש"ח). בגרסה הבסיסית של הארוחה התמחור הוא 57 ש"ח, הוגן ואף זול ביחס לאלטרנטיבות בעיר.

ההמבורגר הגיע ארוז יפה בקרטון ממותג ועמו כפפות שחורות. מסביב לא ראיתי אף אחד משתמש בהן אז ויתרתי. מה אני, היפסטר?! מחיצה קלה של ההמבורגר יצרה אפקט הגרה נאה של נוזלים מהסוג שמחפשים בהמבורגר, אך נסיון לתת ביס בקונסטרוקציה האדירה נידון לכשלון. חיתוך המבנה לחצי הדגים מידת עשייה MW ורדרדה ומדויקת.

הבשר היה על הכיפאק. טעים ומלא מיץ, אבל תהרגו אותי – אם לא הייתי משלם 15 ש"ח יותר, לא הייתי יודע שזה וואגיו. באשר לתוספת "המושחתת", מדובר היה בשניצל בלילת מק אנד צ'יז. הבלילה הייתה נהדרת, באמת, אך תפקדה כקציצה בפני עצמה ולא כתוספת. שמתי מחצית ממנה בצד ונשנשתי אותה כתוספת צד ולא כתוספת על. הצ'יפס היה מהסוג המקדונלדסי כי זה מה שאתם בעיר מעדיפים. חבל.

סיימתי מרוצה אך מעט כבד. מי צריך עוד קציצת פסטה על ההמבורגר? משמאלי אחד הסועדים עטה את הכפפות השחורות. היפסטרים מסריחים. תגרבו גרביים.

ניקס בורגר. צילום: גל זהבי
ניקס בורגר. צילום: גל זהבי

חשבון: 57 לעסקית בסיסית.

מדד הטראש: התוספות להמבורגר יכולות להחשב כארוחת ערב.

אופציה טבעונית: יש.

וייב: שושנה בין החוחים. כלומר לאונג' של מלון בין מוסכים.

טעים? עומד בסטנדרט העירוני הגבוה אבל לכו על פשוט.

כוכבים: 3.5 כוכבים.

ניקס בורגר הרכבת 29, תל אביב, ימים א-ה 12:00-17:00