שביתת רעב: איגוד המסעדנים קורא למסעדות להצטרף לשביתה

זה לא כל כך נעים לראות סרוויס סגור. צילום: Shutterstock
זה לא כל כך נעים לראות סרוויס סגור. צילום: Shutterstock

זהו חבר'ה, זה הגיע עד למלחמת אוכל. "המחלוקת שנפערה בחברה הישראלית ושיבוש היכולת לתפעל את העסקים שלנו, גרמו לכולנו נזק כלכלי רב", נכתב בהודעה הרשמית. "דווקא בגלל זה, אנחנו קוראים לכול מי שיכול, להשבית את עסקיו לטובת חזרה לשפיות ופעילות עסקית רגילה. זהו צו השעה"

איגוד המסעדנים הודיע היום כי הוא קורא לכל מסעדני ישראל להצטרף למחאת הדמוקרטיה ולהשבית את עסקיהם. "שלושת החודשים האחרונים היו מאתגרים מאוד עבורכם", נכתב בהודעה הרשמית, "המחלוקת שנפערה בחברה הישראלית ושיבוש היכולת לתפעל את העסקים שלנו, גרמו לכולנו נזק כלכלי רב. דווקא בגלל זה, אנחנו קוראים לכול מי שיכול, להשבית את עסקיו לטובת חזרה לשפיות ופעילות עסקית רגילה. זהו צו השעה".

הראשון להגיב. יובל בן נריה. צילום: אסף קרלה
הראשון להגיב. יובל בן נריה. צילום: אסף קרלה

השף יובל בן נריה וקבוצת טאיזו&קו היו הראשונים להודיע על הצטרפותם לשביתה, זמן קצר ממש אחרי הכרזתה, ואליו גם הצטרפו שיראל ברגר ומסעדת OPA, א-לה רמפה ולה מעלה. "אלו רגעים קריטיים במדינה שלנו בהם אי אפשר להמשיך כרגיל", אמר בן נריה בהודעה לתקשורת "ועל כן אנו מצטרפים לשביתה הכללית וסוגרים לאלתר את מסעדות הקבוצה בסרוויס הצהריים. הכח שלנו הוא בהיותנו חלק מתעשייה עצומה שיש לה עשרות אלפי עובדים. אחרי לילה בו יצאנו כולנו לרחובות להביע את מחאתנו ולאור הדאגה השוררת בליבנו, צו השעה הגיע ואנו גאים לקחת חלק במאבק על ציביונה של מדינת ישראל. אם עוצרים את החקיקה ותהיה סיבה לחגיגה – אנחנו הראשונים שנקבל בזרועות פתוחות את האורחים. אני קורא לחבריי מענף המסעדנות להצטרף אליי. זוהי לא מחאה, זוהי אזרחות".

עוד לפני השביתה, במהלך השבועות האחרונים עם התעצמות המחאה, מספר בעלי מסעדות החליטו לסגור את עסקיהם במהלך מוצאי שבת, בין אם כתמיכה למחאה ובין אם כדי להימנע מאובדן לקוחות לטובת ההפגנות. "מי שפותח מסעדה צריך לקחת בחשבון חודשיים עבודה שהולכים לפח. כל פעם יש סיבה אחרת – פיגועים, קורונה ועכשיו ההפגנות", אמר לנו שף ותיק המחזיק במספר מסעדות בעיר, במהלך כתבה שערכנו על השפעת ההפגנות על עולם המסעדנות.

אולי ככה זה יעצור. צילום: Shutterstock
אולי ככה זה יעצור. צילום: Shutterstock

ואכן, מסעדות רבות נרתמו למאמץ עוד לפני השביתה, כמו מסעדת POP&POPE, שכתבו על שלט שנתלה בכניה "הערב (שבת) מסעדת POP&POPE תהיה סגורה בזכותם של האנשים הבאים: יריב גדעון לוין, שמחה דן רוטמן, בצלאל סמוטריץ', איתמר בן גביר. בעקבות התיקון לחוק האפליה אנו גם אוסרים את כניסתם של אנשים אלו למסעדה ולקומה 14 במגדלי הארבעה". אליהם הצטרפו גם מסעדת "האחים"