לידיעת הטסים ללונדון: אייל שני ו"לילינבלום" משתלטים על העיר

אין יותר אייל שני מזה. לילינבלום לונדון (צילום: יחסי ציבור)
אין יותר אייל שני מזה. לילינבלום לונדון (צילום: יחסי ציבור)

אחרי שני סניפי "מזנון" מתוקשרים ומצליחים בנוטינג היל ובסוהו, אייל שני מוכן לפריצה הגדולה שלו בלונדון: מסעדת "לילינבלום" נפתחה בשכונת שורדיץ' הטרנדית עם תפריט גדוש בהתחכמויות והברקות איילשניסטיות. לפחות לפי הביקורות הראשוניות כולם יכולים להיות מרוצים

לונדון לוהטת בקיץ הזה. עיר הבירה האנגלית מתעוררת מתרדמת החורף שלה לקיץ של פסטיבלים, מסיבות והמון ספוטים חדשים ונוצצים של מסעדות וברים שמתחרים על תשומת ליבם של הנופשים המקומיים והמבקרים, אבל מבחינתנו יש רק פתיחה לונדונית חשובה אחת: "לילינבלום", המסעדה החדשה של אייל שני שנפתחה בשבוע שעבר בשכונת שורדיץ' הטרנדית ואוחזת על פי הדיווחים ב"אחת הטרסות היפות בלונדון".

מדובר בלוקיישן השלישי של השף האהוב בלונדון (יחד עם שחר סגל ו"החבר'ה היותר טובים" כמובן), אחרי שבשנה שעברה פתח בה שני סניפים של "המזנון" בסוהו ובנוטינג היל שזכו לתשומת לב רבה בזכות פעלול ה"פאי רועים בפיתה" שהבריק שני לטובת הסועדים הבריטים ההמומים, כמו גם מנת הספגטי בולונז בפיתה שהרעישה את תל אביב לפני כשנתיים. אבל "לילינבלום", המסעדה, היא סיפור אחר לגמרי: מסעדת שף של ממש, שמזכירה מעט את המודל של "דבורה", עם בר גדול וגדוש בירקות צבעוניים ומאחוריו מטבח פתוח ואינטנסיבי כמו שאייל שני אוהב ותפריט מלא עם איילשניזמים (כולל מנה שנקראת, החזיקו חזק, "And if I'm not wrong, it's the best Branzino that I ever ate, the roasted one").

האו דו יו סיי "תינוק כרובית נמס לתוך עליו" אין אינגליש? לילינבלום לונדון (צילום: יחסי ציבור)
האו דו יו סיי "תינוק כרובית נמס לתוך עליו" אין אינגליש? לילינבלום לונדון (צילום: יחסי ציבור)

בהמשך השנה צפוי שני לפתוח בלונדון שתי מסעדות נוספות – "Seven North"', מסעדת קז'ואל במודל של צפון-אברקסס שתתמקם במלון סירקל לונדון שבליברפול סטריט, וסניף של "הסלון" שעדיין מחפש מיקום ואמור להביא ללונדונרים את חוויית הפיין דיינינג של אייל שני במלואה. עד שכל זה יקרה, "לילינבלום" בהובלתו של השף אורן קינג שעבד בכמה מהמעולות שבמסעדות לונדון בשנים האחרונות, צוברת ביקורות חיוביות ביותר מבלוגרי האוכל המקומיים שמצליחים אפילו לא להתעצבן יותר מדי מההתחכמויות בתפריט ("אבל שמסעדות נוספות לא יחשבו אפילו על להעתיק את הסגנון", כך נכתב בגסטרו-בלוג הפופולרי HotDinners).
>> "לילינבלום", 80 City Rd, שורדיץ', לונדון. עוד פרטים והזמנות באתר המסעדה