סוגרים: אייל שני, שחר סגל וחבורת התדר מצטרפים למחאה במוצ"ש

חורף חם. תדר (צילום: אריאל עפרון)
חורף חם. תדר (צילום: אריאל עפרון)

קבוצת "החבר'ה היותר טובים" של שחר סגל ואייל שני הודיעה כי תשבית לשלוש שעות את כל עסקיה במוצ"ש כדי לתמוך בהפגנה נגד ההפיכה המשטרית ולאפשר לעובדיה להצטרף אליה. ברשימה: התדר, פורט סעיד, צפון אברקסס, הסלון, רומנו, המסעדות הכשרות מלכה ודבורה וכל סניפי המזנון

14 בפברואר 2023

מחאת הדמוקרטיה וההתנגדות להפיכה המשטרית מגיעה אל הסופ"ש השביעי שלה, ומקבלת חיזוק חשוב מכיוון שעד כה הכזיב בתמיכתו הדלה: עולם המסעדנות והאוכל. ולא סתם תמיכה, אלא מאחת מהקבוצות המובילות והחשובות בתחום: "החבר'ה היותר טובים" של שחר סגל ואייל שני. צמד השותפים ששינו את פני הסצנה בתל אביב החליטו להתייצב מאחורי ההפגנות במוצ"ש וייסגרו לאות תמיכה והזדהות את כל עסקיהם בעיר בין 18:00 ל-21:00 בערב כבר במוצ"ש הקרוב.

יצאנו להפגין, תעמדו בתור כהרגלכם. פורט סעיד (צילום: דין אהרוני רולנד)
יצאנו להפגין, תעמדו בתור כהרגלכם. פורט סעיד (צילום: דין אהרוני רולנד)

"יצאנו להפגין", כך נפתחת ההודעה שפורסמה מטעמם ברשתות החברתיות, "במוצאי שבת ה-18.2 בין השעות 18:00 ל-21:00 נסגור את שערינו כדי לצאת להילחם בעד הדמוקרטיה והשיוויון ונגד החלשת מערכת המשפט". בתחתית ההודעה מופיעה הרשימה המפוארת של העסקים שייסגרו בשבת: התדר, רומנו, צפון אברקסס, הסלון, פורט סעיד, כל סניפי המזנון בעיר, דבורה ומלכה הכשרות, וגם הרפי, נואיבה, ג'אז קיסה וקפה מיראז' הפזורים בבית רומנו.

אנו מכריזים בזאת. ההודעה קבוצת "החבר'ה היותר טובים"
אנו מכריזים בזאת. ההודעה קבוצת "החבר'ה היותר טובים"

מדובר באקט תמיכה סמלי אך משמעותי שמסמן את הדרך לשאר בעלי המסעדות בעיר המתלבטים אם וכיצד להביע את תמיכתם במחאה. אתמול בזמן ההשבתה הכללית של תנועת המאבק בהפיכה המשטרית הצטרפו מסעדות ובתי קפה מעטים בעיר לשביתה, מספר מקומות פרסמו הודעות תמיכה, אך באופן כללי נראה שהמסעדנים והארגונים המייצגים אותם חוששים לקחת צדק במאבק על הדמוקרטיה. תומר מור, מנכ"ל ארגון "מסעדנים חזקים ביחד", הסביר כי "המסעדנים בארץ מגיעים מכל המגזרים ואין תמימות דעים. כארגון אנחנו אמונים על רגולציה ולובינג, לא על הנושא הפוליטי־דמוקרטי. משכך, אין לנו עמדה רשמית".