איך חוזרים לנשום? הופעה בחינם, סינית חדשה ואלבר קאמי ישן

סבבה 5. צילום מסך מתוך הקליפ live at Anise theater
סבבה 5. צילום מסך מתוך הקליפ live at Anise theater

שאלה נהדרת, גם אנחנו מנסים למצוא את התשובה. אבל אפשר, בתור התחלה, לפנות לפחות שעה ביום לחיזוק הגוף והנפש - ולכן מדי יום נמליץ לכם היכן להתאוורר, איפה להירגע וכיצד לחוות כמה דקות של נחת. והפעם: סבבה 5, אוכל סיני מהניינטיז ופוקוס על הסופר והסייקו האהוב אלבר קאמי

1 בנובמבר 2023

עוד יום עבר, השמש זורחת בשמיים לצד ענני נובמבר הראשונים. אנחנו כבר לא שמים לב לדברים הקטנים מסביבנו. כמו זה שהגיע שעון חורף, וכמו העובדה שעסקים קטנים חוזרים לפעול בעיר, ומשתדלים לייצר ערך עסקי וחברתי תוך כדי. האבל הוא גדול מסביב, אנחנו שרויים בו ביחד. כי רק ככה נוכל להתקדם הלאה מהמצב וליצור כאן משהו טוב יותר. לא רק כחברה, אלא גם כאנשים בודדים. מגיע לכם מעט נחת ושלווה, אפילו שעה אחת ביום שתעניק לנו מרווח נשימה. אלה ההמלצות שלנו להיום, למקרה ואתם צריכים אסקפיזם מהיר.

הופעה לייב בהודנא של סבבה 5

הלהקה הישראלית שמשלבת רוק ופסיכדליה ביחד עם מנגינות מזרחיות אותנטיות, מגיעה להופעה בהודנא. לא מדובר בהופעה רגילה, אלא בהקלטת אלבום מול קהל חי. רצון הלהקה והמקום הוא פשוט ליצור עבורכם אנרגיה נעימה ומרחב להיות בו בתקופה הבודדה והקשה הזו. בואו להאזין למוזיקה טובה, לשתות בירה ולהיאנח בחברת אנשים.
21:00, הכניסה חינם, אברבנאל 13, עוד פרטים כאן

לאכול בסינית החדשה

העיר ממשיכה לחיות, על אף הכל. העסקים מסביב כאילו משדרים עסקים כרגיל וממשיכים להיסגר ולהיפתח, אבל המצב הוא אחרת מבפנים. בימים שכאלה, אנחנו שמחים על כל עסק חדש שמגיח מתוך האפלה ומעניק לנו איזשהי נקודת אור. הפעם זו מסעדה סינית חדשה, שלמרבה צערה נפתחה 3 ימים לפני האסון הגדול עם בשורה אולדסקולית חדשה- ישנה: ארוחה סטייל סיני משנות התשעים . דרך מעולה להתרענן, לנשום טיפה מהאווירה בעיר ולנסות לשמח את ליבכם עם קצת מזון. באי פאן זה המקום לנסות.
מנחם בגין 144 (מתחם מידטאון), ראשון-חמישי 11:00-16:00, שישי 11:00-14:00 (שעות פתיחה בהרצה), במשלוחים בוולט ותן ביס

המטבח הנמכר ביותר בעולם (צילום באדיבות באי פאן)
המטבח הנמכר ביותר בעולם (צילום באדיבות באי פאן)

מועדון קריאה – אלבר קאמי

דיון פילוסופי ספרותי הוא בהחלט אסקפיזם למי שאוהב לשוחח על טקסטים על-זמניים. במועדון הקריאה של רן יגיל, מבקר הספרות והסופר הישראלי, מתכנסים הערב באופן מקוון בזום כדי לדון ולהרהר בכתביו של הסופר הצרפתי-אלג׳ירי אלבר קאמי. למי שאיכשהו פספס, הסופר היה (ועדיין) ידוע בכתיבת ספרים, מאמרים ומסות רבות, רובן בנושאים הומניסטיים וערכיים. בקיצור, זה סוג אסקפיזם מתאים למי שאוהב לברבר את נפשו עד סוף – האם זה בסדר שבכינו או לא בכינו בתקופה הזו? מה היה קורה אם הערכים שלנו היו שונים? האם ״טוב״ או ״רוע״ היו נתפסים אחרת? הכל תהיות שעברו בספריו של קאמי. אם לא נרדמתם תוך כדי קריאת הטקסט, אז זה מפגש שמתאים לכם בול.
19:00-20:00, כל הפרטים כאן

מתי בפעם האחרונה קראנו טקסט באופן פיזי ולא רק דרך מכשירים דיגיטליים? צילום: שאטרסטוק
מתי בפעם האחרונה קראנו טקסט באופן פיזי ולא רק דרך מכשירים דיגיטליים? צילום: שאטרסטוק