איך חוזרים לנשום: סרט חדש, יוגה על החוף ורבע לאפריקה

יוגה בשקיעה, זה בדיוק הזמן שאתם צריכים. צילום: שאטרסטוק
יוגה בשקיעה, זה בדיוק הזמן שאתם צריכים. צילום: שאטרסטוק

שלושה דברים שאפשר לעשות היום בתל אביב למען הגוף והנפש: צפייה בסרט החדש "עיירה קטנה" ושיחה עם המפיק הישראלי שלו, יוגה בשקיעה עם הפנים לים בכיכר קדומים, והופעה מרימה של רבע לאפריקה בכולי עלמא. הטיפ היומי: נשמו כמיטב יכולתכם

7 בנובמבר 2023

הגענו לאמצע של עוד שבוע. הימים חולפים, ונדמה שאין תאריך או שעה אמיתית שבה אנחנו נמצאים. החורף חמים מדי, האוויר עומד, והמבטים של הסובבים אותנו מלאים בכאב. על אף הקושי, עלינו לזכור שזה אפשרי לעבור את זה. התקופה הזאת תימשך מי יודע כמה זמן, אבל היא תעבור בסוף. טונה צדק. עלינו להיאחז בחיים, בחברים שלנו, במזרן היוגה, במשתמש בזום, באוכל טעים, בתרומה והתנדבות. הרוח שלנו שעומד איתנה והתרבות שמחזקת אותה, הן אלו שינצחו את זה ואולי גם יספקו לכם כמה דקות של חסד בתוך כל החרדה הקיומית הזאת.

הקרנת הסרט ״עיירה קטנה״ ומפגש עם המפיק אסף שאול

הסרט ״עיירה קטנה״ יצא לאקרנים בעת שאנחנו היינו שקועים בתופת פנימית. הסרט גולל את מסעו של סטנדאפיסט שיוצא עם בנו הצעיר למסע בעיירה קטנה (מן הסתם, זה שם הסרט) כדי למצוא את אימו. בדרך הם פוגשים בחורה אלמונית שטוענת כי היא מכירה את העיירה, וכך השלושה יוצאים לדרך שממנה לא יחזרו אותו הדבר. מדובר בסרט רגיש שמעורר תחושות תקווה, ואם זה לא מספיק כדי לגרום לכם לצאת מהבית – אז בסוף ההקרנה גם תתקיים שיחה עם המפיק הישראלי אסף שאול שחתום עליו. אולי היהודים כן שולטים בהוליווד, אבל אנחנו עושים את זה פשוט נהדר.
19:00-20:30, מרכז תרבות אניס, פעמונית 9, כל הפרטים כאן

באים להתנחם בתקווה. מתוך הסרט ״עיירה קטנה״
באים להתנחם בתקווה. מתוך הסרט ״עיירה קטנה״

יוגה בשקיעה

יפו העתיקה מעניקה לנו כהרגלה מגוון אטרקציות, הן בימים המדכאים של המלחמה והן בימים המדכאים הרגילים. בכיכר קדומים מתקיים מדי שבוע שיעור יוגה בשקיעה. זו כבר השנה השלישית ברציפות ששיעורי היוגה בשקיעה מתקיימים החל מחודש מאי ומסתיימים ממש בסוף חודש נובמבר. אנשי היוגה מגיעים ללב ליבה של יפו העתיקה, בכל מצב נתון, ומתחילים לתרגל הרמוניה גופנית. בימים רגילים היינו קצת צוחקים עליהם, בימים כאלה אנחנו מתרגשים לארוז מזרן יוגה, אנרגיות טובות ולהגיע לתרגל נשימות שאולי יכניסו קצת שפיות לקיום. רק צריך להגיע.
18:15-19:15, כיכר קדומים, הכניסה חופשית, כל הפרטים כאן

במיוחד בשבילכם, יוגה על החוף (צילום: Shutterstock)
במיוחד בשבילכם, יוגה על החוף (צילום: Shutterstock)

הופעה של רבע לאפריקה בכולי עלמא

זה נראה כאילו נותנים כאן במה יומית כמעט לכולי עלמא, אבל הם באמת עושים אירועים כיפיים על בסיס כמעט יומיומי ומפריחים את שממת התרבות שנכפתה עלינו, ועל כך אנחנו מודים להם. במסגרת שובם ההדרגתי של אירועי התרבות, גם להקת האפרו-ביט הישראלית רבע לאפריקה מגיעה לכולי כדי להעלות את המורל הלאומי. הצמד שהלחין את אלכסנדר פן ושילבו אותו עם לחן עממי צפון אפריקאי, בא לתת בראש ברוח התקופה ובעיקר להזכיר לנו כמה מוזיקה חשובה בימים אלו.
20:30, מקווה ישראל 10, הכניסה חופשית, עוד פרטים כאן