מה רואים הלילה: האם לנטפליקס סוף סוף יהיה טריפ טוב?

סמים פסיכדליים (דימוי: Shutterstock)
סמים פסיכדליים (דימוי: Shutterstock)

רב המכר הנהדר של מייקל פולן, "איך לשנות את דעתך" - או ליתר דיוק, את תודעתך - עשה עבודה חסרת תקדים בהנגשת מידע מהימן על סמים פסיכדליים לציבור הרחב. עכשיו מגיעה הסדרה התיעודית מבית נטפליקס

זו לא הפעם הראשונה שנטפליקס מתנסה בפסיכדליים. היה לה את הדוקו החמוד אבל חסר החשיבות Have a Good Trip וגם את הסדרה המצוירת הבערך-תיעודית (מבוססת על ראיונות אמיתיים) Midnight Gospel. ההפקה של "איך לשנות את דעתך", סדרה תיעודית המבוססת על רב המכר הנהדר של מייקל פולן (ראה אור בעברית בהוצאת פן), סופר ועיתונאי מדע וסביבה זוכה פרסים, היא אולי סוג של ניסיון תיקון: גם לעשות דוקו על העבר, ההווה והעתיד של סמים פסיכדליים והמין האנושי, אבל מבלי להישען יותר מדי על פילטרים יפים ועריכה מגניבה ובמקום זאת להדגיש את החלק הבאמת חשוב: מה פסילוסיבין, MDMA, מסקלין, LSD וכל החברים האחרים יכולים לעשות לתודעה האנושית.

התת כותרת המבטיחה של הספר היא "מה המדע החדש של הפסיכדליים מלמד אותנו על הכרה, מוות, התמכרות, דיכאון וטרנסצדנטליות", ואם הדוקו יוכל ללמד אותנו אפילו על רבע מזה – זה כבר נשמע טוב. ומחכים. ופותח את הראש. וגורם לראש להמריא גבוה גבוה. מייקל פולן עצמו הוביל את מלאכת העיבוד של הספר שלו לגרסה הטלוויזיונית, אז אפשר לכל הפחות לסמוך על כך שהוא יעשה צדק עם החומרים שלו עצמו. מה שבטוח, אם אתם רוצים להתחיל להרחיב את התודעה שלכם אבל אולי לא יותר מדי (בינתיים), אז ארבעה פרקים בנטפליקס הם בדיוק הדרך להרחיב את התודעה שלכם וגם קצת לצמצם אותה בסוף יום בו זמנית. אנחנו אוהבים שילובים.

איך לשנות את דעתך, זמין בנטפליקס החל מה-12.7