איך נושמים? 8 אירועים לבקר בהם בסופ"ש כדי להתאושש לרגע אחד

ציפורניים וכובע. ליין הקוק שוק בימים טובים יותר. צילום: ליאל בומברג
ציפורניים וכובע. ליין הקוק שוק בימים טובים יותר. צילום: ליאל בומברג

עוד סופ״ש מבצבץ לו בדרך אלינו, ואנחנו ממשיכים לחפש פעילויות שיעזרו לנו לשכוח לרגע אחד מהקיום, ויזכירו לנו שאולי הכל יהיה בסדר. בתפריט של הסופ״ש הקרוב מחכים לכם את גרסת חיי הלילה של אירועי מרחב בטוח, סרטים לכל המשפחה, אירועי סולידריות ועוד

9 בנובמבר 2023

לוח השנה לא משקר, אנחנו כבר כמעט עשרה ימים אל תוך נובמבר. עדיין חם בחוץ, וניכר שזו אחת הבעיות האחרונות שלנו כרגע, אבל על פי לוח השנה ומה שכולם אומרים – הגיע הסופ״ש. בתקופה הזו כולנו מרגישים שהימים הם רק זמן חולף ללא הגדרה, ולזמן כבר אין משמעות. אבל גם בזמנים שהזמן לא קיים, חשוב להעניק לו משמעות. בתוך כל הכאב, רצוי להכניס גם רגעים נעימים, שיוכלו להקל על הדבר שעוד לא עיכלנו. אספנו לכם כמה אירועים שיוציאו אתכם מהבית לרגע בסופ"ש הקרוב. תנו לעצמכם לנשום.

סרט לכל המשפחה במרכז אניס

לא זכיתם ללכת לאחד מהסרטים החינמיים שפתוחים ברחבי העיר? עוד לא מאוחר. במרכז תרבות אניס מציעים לכם חוויה מתקנת ומשופרת במיוחד, עם צהריים של סרט לכל המשפחה. הסרט שיוקרן הוא ״מרוץ החיות הגדול״ שמתואר כ-״הרפתקה במהירות גבוהה לכל המשפחה״. ראינו את הטריילר, הוא חמוד. ההקרנה מתבצעת באולם עם מרחב מוגן, ומובטחת אווירה של כיף ואסקפיזם עבור הילדים. וגם עבור המבוגרים שייאלצו בלית ברירה לצפות בסרט אנימציה כיפי וחוויתי לילדים.
יום חמישי, 9.11, 14:00-15:30, פעמונית 9, עוד פרטים כאן

״בואו ניפגש״ | קוק שוק

אט אט גם חיי הלילה חוזרים, אבל לא במתכונת הרגילה. אפילו ליין הקוק שוק, שידוע בשלל אירועים ההמוניים וההוללים, לוקח צעד אחד פנימה ומזמין את הקהילה לאירוע בשם ״בואו ניפגש״. למה? ״כי חלף כל כך הרבה זמן מאז שנפגשנו״, וכי הם רוצים ליצור מרחב לחיבוק, עידוד ויצירה של התרבות המקומית. האירוע יתחיל עם מרחב בטוח עבור שיתוף קטעים אישיים של ספרות, שירה, ביצוע מוזיקלי – ולאחר הפסקה קצרה תפתח רחבת ריקודים סולידית שתמשיך אל תוך הלילה עם חיים ויטלי ואורחים. תנוגן מוזיקה בקצב נמוך שאפשר לשהות בה, לשבת איתה ולהרגיש ביחד. מספר המקומות מצומצם והכניסה תהיה על בסיס מקום פנוי. אם לא תספיקו לחלק הראשון, אתם מוזמנים להצטרף לחלק השני עם מוזיקה מרפאת ומרקידה כל הלילה.
חמישי, 9.11, 21:30, שביל המרץ 2, הכניסה חופשית על בסיס מקום פנוי, עוד מידע כאן

האגם הגווע

חנות הקומיקס שעושה שמות בעיר מביאה לנו הנחת ״מצב בטחוני״ מצוינת – החנות מזמינה אליה לקוחות לקבל הנחה מיוחדת של 40% אחוז על כל רכישה, וגם חוברת קומיקס חינם. אם זה לא מספיק משכנע אתכם, דעו שיש גם בירה חינם לכל דורש ולכל אדם שזקוק למשקה אלכוהולי בתקופה הזו. האגם הגווע מזמין ״לראות זה את זו, לומר שלום, ללחוץ יד, להתחבק לשתות, ולהצטייד בספרים יפים ששלפנו ממעמקי המחסן״, ואם הם מבקשים כל כך יפה אז באמת ששווה להגיע.
יום שישי, 10.11, 10:00-14:00, לבונטין 2

קצת מקום לאינדי וקומיקס. האגם הגווע. צילום: לירון רודיק
קצת מקום לאינדי וקומיקס. האגם הגווע. צילום: לירון רודיק

הדליקטסן מארח את הצפון והדרום

גם השבוע הדליקטסן מארח חקלאים מהצפון ומהדרום, שימכרו לכם תוצרת מקומית כחול לבן אקספרס היישר מהשדה אל הצלחת שלכם. בואו לתמוך בחקלאים שעוברים תקופה די קשה, בלשון המעטה. וזקוקים לאנרגיה גבית מהעורף החזק שלנו שהוא החברה האזרחית המדהימה שמראה את כוחה בחודש האחרון. את מי תפגשו בשוק השבוע? מהצפון: חוות רום, יקב מיקה, לגעת בשדה, יקב הרי גליל, זוטא, עידן הפרי, יקב דלתון ונעמה סורקין. מהדרום: מש׳ ג׳אווי, משק שור-וולף, מועדון יקבי וכרמי הנגב, בירה אייסיס ומכוורת מרדכי גולן. ומה תוכלו לקנות? גבינות עזים, יינות, ממרחים, ריבות, ממתקים מהטבע, עשבי תיבול שונים, בירה ממבשלת ישראלית ודבש של ארץ זבת חלב ודבש. וזה רק חלק ממה שעומד להיות שם.
שישי, 10.11, 09:00-14:00, דרך בן צבי 84, עוד פרטים טעימים כאן

גלריה גורדון מארחת חקלאים

התוצרת החקלאית של ישראל גדולה ממה שנדמה, וגם גלריה גורדון מארחת חקלאים. הפעם הקונספט הוא לא רק לרכוש ישירות, אלא גם שצוות המטבח של אסף גרניט יגיע להכין לכם מנות מיוחדות מהתוצרת של החקלאים. האירוע הקסום עתיד להתקיים בגלריה גורדון הוותיקה שיושבת בתל אביב, ירושלים וניו-יורק. בואו רעבים ומוכנים להתרגשות.
שישי, 10.11, 09:00-14:00, המנוע 4, עוד פרטים כאן

אירוע תרבות של סולידריות

איפה הן היו כל הזמן הזה?! אה, עסוקות בלסייע ולתמרן כמה שיותר סלי מזון לנזקקים ולמפונים, תרומות לחיילים ודאגה כללית לרווחה, בדיוק כפי שתרבות של סולידריות עושה באופן תמידי. מאז פרוץ המלחמה התדר נסגר (ולמזלנו כבר נפתח מחדש), וגם אירועי תרבות של סולידריות לא נראו כל כך באופק מלבד כמה מעגלי תמיכה. עכשיו הן מגיחות עם אירוע מרצ׳ מיוחד שהיה אמור להתקיים ימים ספורים אחרי השבת הנוראית, ונדחה עד להודעה חדשה. ובכן, זו ההודעה החדשה. האירוע, כאמור, הוא השקת המרצ׳נדייס החדש של תרבות של סולידריות עם שלל עיצובים חדשים מחכים לכם כדי שתרכשו אותם, כדי שהכסף יועבר לתרומה לסלי מזון לנפגעי המלחמה. יהיה אוכל הודי, תהיה מוזיקה נעימה, תהיה קהילה מחבקת.
שישי, 10.11, 11:00-17:00, סמטת בית הבד 3, עוד פרטים כאן

מסיבת סייף זון

ליין הטכנו הוותיק פאקוטק החליטו לחזור עם מסיבות ב-bpm נמוך, והרבה הכלה. מדובר בחצי מסיבה עם חלל שאפשר גם להתנועע בו, וחצי מרחב מוגן רגשי, שאפשר להתפרק בו. גם כאן, כמו מסיבות אחרות בעיר, מייסד הליין הבין שחיי הלילה זקוקים לנחמה אחרת שלא תגיע בהכרח מהמציאות הרגילה – ולכן מסיבת הכלה. מאז השבת השחורה לכולנו יותר קשה לצאת מהבית, להיפגש אחד עם השני, ועל לבלות אין הרבה מה להגיד. אבל הרצון של כולנו הוא להיות ביחד, במרחב מוגן, שיוכל להכיל את הרגשות העזים שכולנו מרגישים בימים מורכבים אלו. יתקלטו דימה פיקס, אנה הלטה, נורי ליזאראגה, סוזנה ואלעד שוורץ.
שישי, 10.11, 23:30, שביל המרץ 2

אנה הלטה ואוריה קלפטר. צילום: Pacotek.com
אנה הלטה ואוריה קלפטר. צילום: Pacotek.com

קולנוע קנדה בבית רדיקל

גם על קולנוע קנדה תהינו איפה הם נמצאים בתקופה הזאת. לא כי אנחנו מחפשים אשמים, אלא פשוט רצינו לוודא שהמבנה שלהם לא נפגע בנפילת הטיל על בניין קרוב אליהם בפלורנטין. ובכן, כרגע קולנוע קנדה לא מתכנס במשכנו הקבוע, ומזמין אותנו להתארחות בבית רדיקל. על הכוונת הסרט ״פנזטיה״, אחד מהסרטים הראשונים של דיסני משנת 1940 שלא מתיישן או משעמם לרגע אחד.
שבת, 11.11, 20:00, התחייה 27, 30 ש״ח, כרטיסים ופרטים