איך נושמים? קופסאות אור, אסקפיזם ורוד ואיה זהבי פייגלין

באה לשיר לנו בכולי. איה זהבי פייגלין (צילום: שלומי פינטו)
באה לשיר לנו בכולי. איה זהבי פייגלין (צילום: שלומי פינטו)

איך מסתגלים למציאות הנוכחית מבלי ליהכנס לדיכאון? יש לנו כמה אופציות שאולי יעזרו: הקרנה של הסרט ברבי בקולנוע יפו, הופעה של איה זהבי פייגלין בכולי עלמא או תערוכה בקופסאות אור ביפו העתיקה. הטיפ היומי: אכילה רגשית מותרת בחוק עד 12 ארוחות ביום

12 בנובמבר 2023

יום ראשון, כולנו שונאים את יום ראשון. קל להגיד את הקלישאה שכולנו יודעים אותה כבר, אבל אם זאת קלישאה כנראה שזה נכון. הבוקר התעוררנו ליום חורפי מהרגיל, כאילו מישהו שם נזכר שאנחנו כבר באמצע אוקטובר ולא היה פה שבוע אחד שלם מתחת ל-30 מעלות. בכל אופן, עוד יום הגיע, ואנחנו מסתגלים למציאות חדשה שמקשה לא להיכנס לדיכאון. יש לנו כמה המלצות שיעזרו לכם, וגם לנו, קצת להתעודד. גם אם זה גובה מאיתנו מחיר של לצאת מהבית. זה שווה את זה.

״ברבי״ בקולנוע יפו

עוד לא צפיתן בלהיט של הקיץ? רוצות לצפות שוב בסרט שהפך כל כך מהר לקאלט? בא לכן כמה שעות של אסקפיזם? רוצים לבוא לראות את ״ברבי״ אבל מתביישים כי כתבנו עד כה בלשון נקבה? אל דאגה, לכולם יש אופציה לבוא ולצפות בסרט הכי ורוד והכי כיפי שיצא השנה. הסרט יוקרן בקולנוע יפו, אחד מבתי הקולנוע האינטימיים בעיר, שחווית הצפייה בה שונה מזו של בתי הקולנוע הרגילים. אז ההמלצה שווה גם לסרט וגם למקום עצמו.
18:00, מרזוק ועזר 14, 35 ש״ח, עוד פרטים כאן

 

איה זהבי פייגלין בכולי עלמא

הכולי עלמא ממשיך בקו החדש-ישן שלו, ומארח הופעות ארץ-ישראליות בנינוח עז של קהילתיות שמתחברות לתקופה הזאת. איה זהבי פייגלין, עדיין אגדה מלהקת ״כל החתיכים אצלי״, מגיעה להופעת סולו בכולי. חלל ההופעות של הכולי מארח מידי ערב כמעט הופעות חיות אגדיות של מוזיקה ישראלית שבאמת עושה כיף בתקופה הזו, ואיה ללא ספק היא אחת מהן שיכולות להרים את המצב רוח שלנו, עם מילים בעברית שיגרמו לנו להתרגש.
20:00, מקווה ישראל 10, הכניסה חופשית

תערוכה ביפו העתיקה

בראש השנה האחרון – שמסתבר שהיה לפני חודש וחצי ולא לפני שלוש שנים – נפתחה תערוכה ״יוצאים לאור״ בפעם השביעית, בגלריית קופסאות האור ביפו העתיקה. התערוכה עברה דבר מה או שניים בחיים שלה, אך היא עדיין עומדת איתנה ומוצגת במרחב הפתוח ביפו העתיקה, לאורך סמטת מזל דגים ומזל אריה. התערוכה כוללת 60 קופסאות שמפוזרות ברחבי יפו העתיקה, ובהן עבודות של בוגרות ובוגרי 2023 מהאקדמיות השונות לאמנות ולעיצוב מרחבי הארץ. בתקופה כזו, מי כמונו יודע שאמנות קצת עוזרת לשחרר ולפרוק את מה שיושב לנו על הלב. התערוכה היא באוצרות חגית פלג רותם, שאצרה את התערוכה ביחד עם יובל סער.
סמטת מזל דגים וסמטת מזל אריה, פתוח למבקרים 24/7, עוד פרטים כאן

ליאור וקסלר, יוצאים לאור בסמטאות יפו העתיקה
ליאור וקסלר, יוצאים לאור בסמטאות יפו העתיקה