מדוע העירייה מחלקת דוחות ביריד אימוץ הכלבים בגן מאיר?

אחרי שנים של פעילות באישור העירייה, החלו פקחים לחלק דוחות למתנדבים המפעילים את יריד אימוץ הכלבים בגן מאיר בשישי

גורים בגן מאיר (צילום: באדיבות אדופט)
גורים בגן מאיר (צילום: באדיבות אדופט)
7 בדצמבר 2017

צער אוהבי חיים: ימי האימוץ שנערכים בגן מאיר מדי שישי הם אחד מסמלי המקום ואחד המראות הבולטים של  העיר. מי שחולף בקינג ג'ורג' בצהריים לא יכול לא לעצור ולשקול לאמץ את הכלבים הממסים שממתינים שם לבית חם, או לפחות להסתפק בליטוף המוני עם החברים שקשורים לגדר. המארגנים, בהם בית המחסה אדופט, מקדישים מזמנם ומכספם עבור כלבים נטושים ומבלים את יום שישי שלהם בכניסה לגן.

>> למה פלורנטין מוצפת כל חורף מחדש?

בחודשים האחרונים, הם טוענים, מפנה העירייה כתף קרה לימי האימוץ. מדי שבוע באים פקחים מטעמה למקום ומחלקים קנסות בסך מאות שקלים למארגנים, בטענה שהם מהווים מפגע ציבורי. "מצד אחד העירייה מתלוננת על עודף כלבים בכלבייה העירונית ומצד שני היא מקשה עלינו במאמץ למצוא להם בתים ושמה לנו מקלות בגלגלים. עוברים כאן פקחים מדי שבוע וסורקים לנו את הכלבים, סופרים אותם ומצלמים אותם", כתבה בפייסבוק שיר חסין, פעילה בימי האימוץ. לדבריה הקנסות ניתנים אף שהמארגנים עומדים בדרישות שהוסכמו עם העירייה לאחר שהאירוע הועבר מרחוב שינקין לגן מאיר.

יום האימוץ (צילום: באדיבות אדופט)
יום האימוץ (צילום: באדיבות אדופט)

"ערכנו פגישה עם אגף שפ"ע של העירייה אחרי שהתנכלו לנו בשינקין, הציעו לנו להסדיר את ימי האימוץ בכפוף לכמה חוקים בסיסיים: נדרש להביא עד 15 כלבים (ושיגיע מתנדב על כל כלב), ושכולם יהיו מחוסנים ועם שבב", מסבירה סתיו ניב, מקימת אדופט. עוד נקבע מול המארגנים כי לא יוצגו כלבים מגזע המוגדר מסוכן. "כיבדנו את זה, הכל היה בסדר במשך תקופה ופתאום, לפני שבועיים, הופיע פקח ואמר 'שלחו אותי במיוחד לתת לכם דוח' בטענה שעבר מועד ההיתר שלנו". לדברי ניב, בית המחסה שלח מכתב כדי להאריך את ההסכם בינם לבין העירייה, אולם "לא ענו לנו ומנגד שלחו את הפקח". גם בשבועות שלאחר מכן פקחים חיכו למתנדבים בטענה שקיבלו הוראה להגיע לשם, ונתנו דוח על סך 475 ש"ח שאותו המתנדבים נאלצים לשלם בעצמם.

הדוח שניתן למארגנים (צילום: באדיבות אדופט)
הדוח שניתן למארגנים (צילום: באדיבות אדופט)
יום האימוץ (צילום: באדיבות אדופט)
יום האימוץ (צילום: באדיבות אדופט)

"לאף אחד לא אכפת מהכלבים. הם יכולים להתעלם מאיתנו חודשים, ועד שלא יחזירו לנו תשובה ימשיכו לתת דוחות. מה הפתרון, שנשלח את כל הכלבים להסגר כי לעירייה לוקח זמן לענות למייל?", מוחה ניב. המתנדבים מתוסכלים מהמצב וטוענים לצביעות מצד העירייה. "הם עושים דיגידוג, מעודדים כביכול אימוץ, אבל בסוף מי שבאמת רוצה לעזור לכלבים – יורים לו ברגליים".

מהעירייה נמסר בתגובה: "כל פעילות במרחב הציבורי, גם אם כוונותיה הטובות ביותר, טעונה בהיתר ובאישור מהעירייה על מנת שלא תיצור מטרד לתושבים. בעקבות תלונות דיירים על מטרדים שפעילות האימוץ גורמת התבקשה האחראית להגיש בקשה מסודרת לאישור הפעילות במרחב הציבורי, שהגיעה בימים האחרונים ותיענה בהתאם". בניגוד לתגובת העירייה, המתנדבים הבהירו שהגישו את הבקשה לפני כחודש, ואף העבירו עותק שלה למערכת Time Out.

[interaction id="5a1d47d980722500012bcc25"]