שבע שנים בגן עדן: קבוצת האימפריאל חוגגת

קבוצת הקוקטייל ברים החזקה בעיר חוגגת יום הולדת בשורה של אירועים ומספרת על הפתיחות ועל הסגירות, ועל מה שתינו פעם ומה אנחנו שותים היום

מלך הקוקטיילים של המזרח התיכון. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)
מלך הקוקטיילים של המזרח התיכון. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)
11 במרץ 2020

"הקורונה משפיעה על תעשיית התיירות ואנחנו חלק ממנה. גם אצלנו יש ירידה קטנה בכמות האנשים", נאנח דרור אלתרוביץ' מקבוצת האימפריאל. "גם לבחירות יש השפעה. בקרוב נצטרך להיות כשרים", צוחק שותפו בר שירה. אבל אלתרוביץ' ושירה ושותפם גלעד לבנת לא מוכנים לתת לאווירת הנכאים להפריע בחגיגות יום הולדת 7 לאימפריאל, הבר שממנו הכל התחיל.

גלעד לבנת, בר שירה, דרור אלתרוביץ׳ ועינב אזגורי: יום הולדת שמח (צילום: אוהד קב)
גלעד לבנת, בר שירה, דרור אלתרוביץ׳ ועינב אזגורי: יום הולדת שמח (צילום: אוהד קב)

קשה להפריז בחשיבותו של האימפריאל לסצנת הקוקטיילים בעיר ובישראל כולה. הבר שנפתח במלון אימפריאל המיושן שאב השראה מאווירת שנות ה־20 ומברי קוקטיילים מובילים בעולם. צוות מקצועי ברמה שטרם נצפתה (למעט בבר 223 שנפתח קודם) עירבב אלכוהול איכותי וסירופים מתוצרת בית למשקאות בהידור מאופק. האימפריאל שינה את מה שידענו או חשבנו שאנו יודעים על קוקטיילים, הציב סטנדרט חדש ועורר את יצר הסקרנות.

"פעם קוקטיילים היו ביג נו נו. היום אנשים מבינים שזה אחלה ומוכנים לנסות, למשל מיץ סלרי שהיה טרן אוף, וחריפות שנעשתה משהו שמחפשים בקוקטייל. יש דיבור על רום מסוגים שונים וטקילה היא מזמן לא מילה גסה. זו בדיוק המגמה שלנו. קוקטייל צריך להיראות טוב ואסתטי, אבל זה לא הדבר העיקרי. יש לנו קולגות שלקחו את זה בעיקר לשואו. אנחנו הלכנו לכיוון ההפוך. המשקאות שלנו הם פרי מחשבה ארוכה ומדויקת, שבתקווה יהיו גם מאוד טעימים".

ההימור על איפוק ואיכות השתלם. באפס זמן הפך האימפריאל לסמל לאלגנטיות על־זמנית ולסמן ימני בתחומו. הוא זכה שוב ושוב בתואר בר הקוקטיילים הטוב ביותר בטקס פרסי האוכל של טיים אאוט ונכנס לרשימת 50 הברים הטובים בעולם. "שמנו את ישראל בטופ העולמי. נסענו לברמן, נפגשנו עם בעלי הברים הטובים בעולם לקבל ולתת השראה ויצרנו קשרים. הצגנו את האימפריאל בכנסים בינלאומיים בפני הביל קלינטונים והפוטינים של התעשייה".

לאחר שהאימפריאל הפך להצלחה מוכחת פתחה הקבוצה באותו מלון מסעדה מקסיקנית בשם לה אוטרה. בתום שנה, כשהתברר שהעסק מסרב להתרומם, הוסב הקונספט לנקסט דור מקסיקני־קריבי. בקיץ 2018 נפתח הבושוויק, all day bar במלון פבריק, שהעמיק את חדירת הקבוצה לזירת המלונאות (בנוסף לאימפריאל רד במלון ישרוטל כרמים).

פונטנה: לא התרומם (צילום: בן יוסטר)
פונטנה: לא התרומם (צילום: בן יוסטר)

טור הכישלונות קצר יותר: מוטל דה לוקס, שהוקם בשיתוף קבוצת יצרני הבשרים דה לוקס ונסגר לאחר פחות משנה עקב חילוקי דעות מקצועיים והתמוטטות של קבוצת הדה לוקס; ופונטנה שנפתח בקיץ שעבר ונסגר בדממה דקה במהלך החורף האחרון. "אנחנו נמצאים בתקופה שהמדינה והמצב מקשים על התפעול, ומה שלא הולך חייב להיסגר. בעינינו הרעיון היה טוב אבל היו בעיות מאחורי הקלעים. הבנו שהפונטנה לא יצעיד אותנו קדימה והחלטנו להמשיך הלאה".

נראה שהעולם צועד לכיוון הפחתת אלכוהול ומיינדפולנס. איך אתם מתמודדים עם זה?
״מיינדפול דרינקינג ו־NOLO בהחלט טרנדיים בתעשייה שלנו וקיימים בעולם כמה שנים. אנחנו לגמרי שם, רק לא עושים רעש בכל פעם ומעדיפים להתמקד בעשייה. כבר שלוש שנים שיש לנו את התו הירוק ומזה שנתיים אין קשי פלסטיק. באימפריאל יש תפריט קיימות ופונטנה נפתח בקונספט Low ABV. אלה ערכים שמוטמעים בעשיה שלנו ואימצנו אותם ככל האפשר, אך אנו לא רוצים לרכוב על הגל. בתעשייה מדברים על Healthy Bartending, בעיה גלובלית של צריכת סמים ואלכוהול וחוסר שמירה על הגוף בקרב ברמנים. אצלנו שעות הסגירה מוקדמות יחסית ודאגנו להעביר לצוותים שיעורי יוגה. אלה אנשים צעירים ואנחנו רוצים שיהנו מהחיים אך שישמרו על עצמם״.

מלך הקוקטיילים של המזרח התיכון. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)
מלך הקוקטיילים של המזרח התיכון. אימפריאל (צילום: בן יוסטר)

חגיגות יום ההולדת לאימפריאל הן טור דה פורס שנמשך שבוע ומתקיים בכל הברים של הקבוצה. ביום ראשון (15.3) יתארחו בבושוויק השפים עינב אזגורי (קפה נורדוי) ויהונתן בורוביץ' (M25) שיכינו קלמרי בוויניגרט מוח עצם ואפונה ירוקה, סלט חזיר בחומץ שחור (בורוביץ'); פריקסה קלאסי, גירוס בק ריבס טלה וקינוח קרפ סוזט ג'יבנה וקוואנטרו (אזגורי) ועוד מנות בר מושחתות (28־65 ש"ח).

שף יובל בן־נריה, שחוגג שבע שנים לטאיזו, יתארח ויארח את האימפריאל באירועי בק טו בק (16-17.3). "פתחנו פחות או יותר באותה תקופה. טאיזו והאימפריאל הם שני מקומות שהותירו חותם על העיר". בין המנות שיוגשו סביצ'ה דג ים, סלט שרימפס ועשבים וייטנאמיים, באו טונה אדומה ודלעת (כ־50 ש"ח).

למחרת (18.3) יתארחו בבושוויק אנשי הבסטה לפתיחת שולחן, בורקס סרטנים מיתולוגי וספיישל קינוח בהשראת בירה גיניס, שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין הקונדיטוריות אנה שפירו ומיכל בוטון (49-89 ש"ח).

ביום שישי (20.3) יגיעו החגיגות לשיאן בקרב ברמנים בין צוותי האימפריאל, לה אוטרה ובושוויק, שואו שבסופו יבחר הקהל בקבוצה המנצחת. במסגרת החגיגות יושק באימפריאל תפריט The Grand Tour, 12 קוקטיילים בהשראת יעדי חופשה אקזוטיים בעולם. לה אוטרה זוכה גם כן לתפריט חדש תחת הכותרת The Cards of Truth מעולמות הוודו האפלים.

אימפריאל קוקטייל בר, להזמנת שולחן באימפריאל קוקטייל בר

בושוויק, להזמנת שולחן בבושוויק