ארי פולמן מביא את "איפה אנה פרנק" אל פסטיבל קאן

ארי פולמן יצטרף אל נדב לפיד וערן קולירין שכבר התקבלו למסגרת התחרותית, ויקרין בבכורה עולמית את "איפה אנה פרנק", פרויקט האנימציה החדש והשאפתני שלו. פולמן: "הסרט הזה הוא פרויקט חיי"

"איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)
"איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)

שבוע לאחר שהתבשרנו על סרטיהם של ערן קולירין ונדב לפיד שהתקבלו למסגרת התחרותית בפסטיבל קאן, החגיגה הישראלית נמשכת: "איפה אנה פרנק", סרט האנימציה של ארי פולמן, יוצג בפסטיבל קאן ביולי בהקרנה חגיגית במשבצת הבכורות השמורה דרך קבע לסרטי משפחה של דיסני ופיקסאר.

הסרט הוא אדפטציה חופשית מצוירת  שכתב פולמן על פי יומנה של אנה פרנק ובעידוד קרן משפחת אנה פרנק בבאזל. הסרט מספר את סיפורה של קיטי, חברתה הדימיונית של אנה, אותה ילדה שאנה הקדישה לה את כל כתבי היומן המקורי. קיטי מתעוררת בעוד שנה מהיום בבית אנה פרנק באמסטרדם, ואינה יודעת שעברו יותר מ-75 שנה מאז שהסתיימה המלחמה. הסרט עוקב אחר קיטי כשהיא יוצאת למסע על פני כל אירופה על מנת לברר מה קרה לחברתה אנה.

מתוך "איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)
מתוך "איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)

פולמן הקדיש לסרט 8 שנים, ובישראל השתתפו בהפקתו 35 אמנים, ציירים, מעצבים, אנימטורים ואנשי הפקה שהיו אחראים על 159 אלף ציורים המרכיבים את הסרט. ההפקה בישראל ארכה ארבע שנים תמימות ונתמכה על ידי קרן רבינוביץ והמיזם לפיתוח בירושלים שאפשר הקמת סטודיו אנימציה לבוגרי בצלאל בירושלים.  בנוסף לאמנים הישראלים השתתפו בהפקת האנימציה  עוד  כ-200 אנימטורים  מרחבי העולם שהתפרסו על שמונה מדינות, מבלגיה צרפת ולוקסמבורג ועד אוסטרליה ניו זילנד והפיליפינים.

הסרט משלב טכניקה ייחודית של דמויות באנימציה קלאסית ורקעים בנויים ומצולמים כמיניאטורות. הפקת הרקעים בוצעה על ידי הצוות של ווס אנדרסון בלונדון שיצר את "מר שועל המהולל" ו"אי הכלבים". במאי האנימציה של הסרט הוא יוני גודמן, שעובד בקביעות עם פולמן על כל סרטיו, והמעצבת היא לנה גוברמן. 

מתוך כרזת הסרט "איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)
מתוך כרזת הסרט "איפה אנה פרנק" (צילום: יחסי ציבור)

"אני נרגש ביותר לחזור לקאן בפעם השלישית ברציפות והפעם עם סרט לכל המשפחה", אמר פולמן. "כבן לשני הורים ניצולי שואה שהגיעו לאושוויץ בשבוע שבו הגיעה משפחת פרנק, הסרט הזה הוא ללא ספק פרויקט חיי. מטרת הסרט, לה שותפים כל האמנים שהשתתפו בהפקתו, היא להגיע לכמה שיותר ילדים ברחבי העולם ותודה לפסטיבל קאן שנתן לנו במה כה אדירה להתחיל את מסע ההפצה".