הפיתה שהתפוצצה על שוק הכרמל: פנדה מתגעגע למן טן טן

מן טן טן (צילום: אנטולי מיכאלו)
מן טן טן (צילום: אנטולי מיכאלו)

"איפה השפים אוכלים", מדור חדש ובו שפים ומסעדנים מרימים למסעדות ולמנות האהובות עליהם ושורדים את המשבר יחד. והשבוע: פנדה, האיש ומעצמת אוכל הרחוב, מתלהב מהראמן של מן טן טן וחושש לעתיד הפיין-דיינינג

16 בדצמבר 2020

איפה השפים אוכלים \ פנדה במן טן טן

אם לפני הקורונה לתפוס את פנדה לשיחה הייתה משימה קשוחה, עכשיו הוא בכלל בטירוף. "פנדה פיתה בהתפוצצות, ישתבח שמו איזה מזל", הוא צוחק. "המוצר שלנו מתאים לכל מקום ולכל תקופה ויש רק עליה במכירות, במיוחד בחנוכה כשהשוק עמוס. אני רואה מה קורה מסביב ורק מודה לאלוהים".

התור מול דוכן הפיתות האהוב לא השתנה, אולי רק התארך. קרייב לפחמימות משולב במילוי מדויק ובהייפ הם הדבר הכי נכון לעכשיו. מתוך העשייה והעומס פנדה מפנה זמן לפרגן לקולגות ומספר שהוא מתגעגע יותר מכל למן טן טן.

"עכשיו אני בעיקר מזמין מהם אבל כשהמסעדה פעלה, אחת הסיבות שאהבתי ללכת לשם הייתה השירותים. יש להם שירותים יפניים עם אסלה מחוממת חכמה שממש שווה לדבר עליה", הוא מחייך ואז מרצין. "אבל בלי קשר האוכל במן טן טן מדויק. הראמן שלהם הוא אולי הכי טעים שאכלתי, כל הסוגים ובעיקר ראמן חזיר. מלבד הטעם, המנה גם עוברת טוב במשלוח. כל רכיב ארוז בנפרד וצריך לעבוד קצת על האוכל, דבר שאני מתחבר אליו. הראמן במן טן טן הוא סוג של ריפוי בעיסוק שבסופו מקבלים אוכל מתגמל".

פנדה האיש והאגדה (צילום: יעקב בלומנטל)
פנדה האיש והאגדה (צילום: יעקב בלומנטל)

איפה השפים אוכלים: עפרה גנור (מאנטה ריי) ממליצה על ג'מה
איפה השפים אוכלים: עינב אזגורי (נורדיניו) ממליץ על בית תאילנדי

בשני הסגרים פנדה סגר את העסק, כמו כולם. את הזמן שהתפנה הוא ניצל לשדרוג עמדת הפיתות והמאפייה־מעדניה הצמודה. "שיפרתי בעיקר את המקום ואת השלד של העסק. שיפצתי והוספתי עוד חלל בשטח 50 מ"ר ועכשיו המטבח הוא מטבח שף לכל דבר. אם לפני כן הייתי הכי שוק הכרמל ושכונה, היום יש מדורים נפרדים והעסק מסודר ונקי. כאילו אני כבר מכבד את הסיטואציה שאני נמצא בה. פנדה הפך להיות קונצנזוס וכעת העסק נותן מעצמו בחזרה".

בד בבד הוא חזר לעבוד על ליין אופנה ומרצ'נדייז שהתהווה לפני הקורונה. בעקבות המצב נכנסו התכניות למגירה, וכעת הן מותנעות שוב. המטרה בסוף היא ליצור את רחוב פנדה ולהפוך את הסמטה בשוק למתחם אוכל, אופנה ואמנות רחוב. חוץ מכל האמור לעיל, הפרצוף המחייך מתחת לכובע מופיע גם בסדרת הדרמה "הטבח" של yes.

"זו הייתה סערת רגשות", הוא משחזר. "התרגשתי לעבוד עם קאסט מרשים כל כך, אבל הצילומים שונים לגמרי מההתנהלות שלי ביומיום. עבודה במטבח היא פול טיים אקשן ובטלוויזיה מצלמים 20 דקות ואחר כך נחים שעתיים, כי המצלמה צריכה לצלם במקום אחר. היו רגעים שנטרפתי איך אני מבזבז זמן שיכולתי לעשות בו מלא דברים. אני אדם של עשיה לא בקטע חסר מנוחה, כמו מתוך דרייב לטרוף את החיים".

הסדרה נראית הכי מנותקת מהמציאות.
"זה מרגיש זיכרון מהאייטיז למרות שחלפה פחות משנה. היום אין מטבחים כאלה ואני גם לא יודע אם יהיו".

איך תיראה סצנת האוכל ביום שאחרי הקורונה?
"קשה לי לומר אבל הכל תלוי במצב הכלכלי. אנשים שלא עבדו שנה לא ייצאו למסעדות עילית. הפריווילגיה לא תהיה, למרות שאני מקווה שאתבדה. אני אמנם לא עושה פיין דיינינג וגם לא אעשה, אבל אני צרכן גדול של אוכל עילי ודואג לחבריי המסעדנים והשפים. פיין דיינינג הוא חלק בלתי נפרד מהתרבות שאני מקווה שיחזור".