איפה השפים אוכלים

איפה השפים שותים קפה של בוקר?

פולי הקפה האיכותיים של mae, המאפים של דלאל, הג'חנון של קיוסק בסקין. ככה השפים פותחים את היום

דלאל (צילום: ירון ברנר)
דלאל (צילום: ירון ברנר)

mae

"החמיצות המדוייקת וההרגשה הביתית" – רז רהב (OCD, ברווזי)

בית הקפה הזעיר בקומה התחתונה של מלון בוטיק ברחוב מונטיפיורי הוא הספוט שבו תראו את השפים שותים את קפה הבוקר שלהם. מציעים כאן מגוון סוגים של פולי קפה טריים ואיכותיים שמגיעים מחוות חקלאיות מובחרות בקוסטה ריקה, נקלים כאן ונטחנים ברגע ההזמנה. אם אתם מתלבטים מה הקפה שלכם – סמכו על צוות הבריסטות המקצועי שיידע להדריך אתכם בתהליך גורלי זה.
mae, מונטיפיורי 16 תל אביב

דלאל הקונדיטוריה

ריח האפייה ממסטל. הוויטרינה עמוסה בעוגות, בריושים, קישים, מאפים מלוחים ומתוקים מבצק עלים, קלאסיקות נוסטלגיות כמו סברינה וקינוחים אירופיים עדכניים שנראים כמו תכשיטים. הלחמים טריים. הקפה מעולה. כשכל האושר הזה ממוקם בפינה הכי רומנטית בעיר, באווירה הפסטורלית של נווה צדק, איזה בר דעת לא יבחר לפתוח שם את הבוקר? דלאל הקונדיטוריה יודעת לעשות את זה בול כמו שצריך.
דלאל

המיתולוגיה הצרפתית. לה מולאן (צילום: אנטולי מיכאלו)
המיתולוגיה הצרפתית. לה מולאן (צילום: אנטולי מיכאלו)

לה מולאן

מוטי חיימוביץ' אופה כבר שנים בגטים מיתולוגיים בול כמו בצרפת – נימוחים ואווריריים מבפנים ומתפצפצים מבחוץ. בתנור האבן המסורתי שלו נוצרים שלל לחמי שאור בשיטות מסורתיות, כמו גם בריושים, מאפים כפריים מתוקים ומלוחים ועוד. מהלחמים המשובחים הוא מכין בדייקנות מרשימה כריכים מינימליסטיים, מרופדים בכמות נדיבה של חמאה איכותית בתוספת גבינות, נקניקים ועוד פינוקים תוצרת בית. מי שחייב לזרוק לבטן פחמימה איכותית לצד הקפה של הבוקר – שילך ללה מולאן.
לה מולאן, בוגרשוב 72 תל אביב, 077-5311110

קיוסק בסקין

"בגלל הגינה ובגלל הקפה" – חנוך שכטר, באנה

בנצי ארבל, האיש והאגדה שהביא לנו את מפגש אושר, לקח על עצמו לפני חצי שנה את ניהול הקיוסק הנוסטלגי החולש על גינת רות. הוא קרא לו בסקין על שם הילד בסרט "ביג", וכמצופה טען את גינת המשחקים השכונתית באנרגיה השמחה שלו. מתוך מבנה הבאוהאוס הפצפון הוא מוציא ארבעה סוגים של קפה אורגני שמגיעים מאיטליה, ברזיל ואתיופיה, ובקטגוריית האוכל ניתן ליהנות מכמה הפתעות מתוקות כמו מיני קראק פאי של M25, טוסטים וכריכים. בשבת יש ג'חנון פגז למשכימים.
גינת רות, שולמית 10 תל אביב

האיש, האגדה והאושר מכה שוב. קפה בסקין (צילום: אנטולי מיכאלו)
האיש, האגדה והאושר מכה שוב. קפה בסקין (צילום: אנטולי מיכאלו)

קפליקס

בכל אחד מסניפי קפליקס מוצבת על הקיר כוורת ובה ספלי קפה אישיים שעליהם מוטבעים שמות הלקוחות הקבועים. ניתן ורצוי ללמוד מכך משהו על רמת האינטימיות המאפיינת את היחסים שהמקום הזה מנהל עם לקוחותיו. מה שנפתח ב־2011 ברחוב תרצה כבית קלייה, הפך לבית קפה והתרחב לרשת בת שלושה סניפים (הרביעי ייפתח בקרוב בברלין). היום מדברים כבר על מוסד שהוא שם דבר עבור מי שדורש את הקפה שלו מדויק ומובחן בטעמו, למשל לא מעט שפים ידועים.
קפליקס, שלמה המלך 12; מרחביה 6; סגולה 15, תל אביב

רביבה וסיליה

"שרות חברי ואישי, הקפדה על חומרי גלם ותמיד נעים נעים" – שאול בן אדרת

הקונדיטורית הווירטואוזית רביבה אפל ז"ל הותירה אחריה מורשת בת 30 שנה. היא זו שחשפה את החך הישראלי לפטיסרי הצרפתי. בסניף הצפון תל אביבי של המוסד המיתולוגי מרמת השרון מוצגים לחמים, שלל מתוקים צרפתיים, מאפים, עוגיות וממתקים לצד תפריט אוכל מלא, הכל ברוחה של אפל. סמוך לסניף בתל אביב שוכנות גם מעדנייה מעולה ופיצרייה איכותית מבית רביבה וסיליה. בקיצור, אם כבר הגעתם לקפה, יש סיכוי טוב שזה לא ייעצר שם.
רביבה וסיליה

השפים שהשתתפו בפרויקט: אדם זיו, אבי ביטון, אבי קונפורטי, אביב משה, אביבית פריאל, אוראל קמחי, אורי נבון, אורי שביט, אורי שפט, אידית פדידה, אייל לביא, שי קיצ'ס, אילון אמיר, אילן גרוסי, איתן טרבלוס, אלדד שמואלי, אליאב גולדנברג, אסי לוי, אסף גרניט, אסף דוקטור, אסף זילברשטיין, אסף שנער, ארז קומרובסקי, ארי ירזין, אריק דרחני, אריק רוזנטל, בינו גבסו, בנצי ארבל, ברק אהרוני, ברק יחזקאלי, גולן גורפינקל, גיא גמזו, גיא מלכה, דיוויד פרנקל, דן זוארץ, הדיי עפאים, הראל זכאים, ויקטור גלוגר, זוזו חנא, חוסאם עבאס, חיים כהן, חנוך שכטר, טום אביב, יאיר יוספי, יהונתן בורוביץ, יהלומה לוי, יובל בן נריה, יוגב ירוס, יונתן רושפלד, יוסי שטרית, יוסף שטרית, יורם ניצן, יזהר סהר, יניר גרין, ירון קסטנבאום, יריב ברונשטיין, יריב מלילי, ליאור הדס, ליאור הרגיל, מאיר אדוני, מאיר דנון, מוטי טיטמן, מושיקו גמליאלי, מיכאל גרטופסקי, מיקי שמו, מרב ברזילי, נוף עתאמנה, ניר ויימן, ניר צוק, נתי מנשה, נתי שפריר, עומאר עלוואן, עומר מילר, עזרא קדם, עידו פיינר, עידן פיינברג, עינב אזגורי, עינב ברמן, עמוס שיאון, ענר בן רפאל, ערן שוורצברד, ערן שרויטמן, צחי בוקששתר, קובי בכר, קרן קדוש, רונן סקינזיס, רועי ענתבי, רז רהב, רימה אולברה, רמה בן צבי, רן שמואלי, שאול בן אדרת, שחף שבתאי, שיראל ברגר, שלום קדוש, שניר אנג סלע, שרון כהן, שרי אנסקי, תומר אגאי, תומר טל, תמר כהן צדק