ארוחה חמה ומתוקה: אירועי האוכל השווים לחנוכה 2018

שוק אמני אוכל, ארוחת מסיק, צ'ורוס וויסקי ועוד אירועים מפתים לרגל חג השמן והשומנים

vong . צילום: בועז לביא
vong . צילום: בועז לביא
29 בנובמבר 2018

כבר אכלתם סופגניה בעבודה? ובבית הקפה? ובאמ.פם ב-3 בבוקר? יפה, עכשיו אתם פנויים לכמה כיווני קולינריה אחרים. אל דאגה, זה עדיין כולל הרבה שמן והרבה מאוד בצק. קבלו את אירועי האוכל המבטיחים של חנוכה 2018.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
חנוכה 2018: כל המופעים לילדים
ארבעה המבורגרים בגרסת חנוכה מושחתת במיוחד
הפרנץ' טוסטים הכי טובים בתל אביב

נס פך השמן זית: ארוחות מסיק של השף ניר צוק

מסעדת מאפו והשף ניר צוק מארחים בחנוכה את משק אחיה לסדרת ארוחות שתוקדש לשמן זית ולעונת המסיק. לאורך כל החג תוגש ארוחה שתיפתח בטעימות שמני זית וזיתים מבית הבד של המשק, ותימשך במנות בשלוש מנות על בסיס שמן זית לבחירה: מאפה שמרים ושמן זית סורי במילוי עגל בשמן זית וחצילים שרופים, סלט עגבניות וזיתים סורים בשמן ראשון המסיק, סביצ'ה דג ים ושמנים עזים, בס בשמן זית על הפלנצ'ה, ריזוטו אווז – ריזוטו ארבוריו איטלקי מבושל ביין לבן ושוקי אווז קונפי, מוס שוקולד ושמן זית ועוד. מחיר: 150 ש"ח, לא כולל שתיה.

שף צוק. צילום: מקס מורון
שף צוק. צילום: מקס מורון

מאפו, מאפו 9 תל אביב, ראשון-חמישי (2-13.12) מ-12:00, 03-7629002  

נר ראשון בזכאים: ספינג' טורקי ובייליס טבעוני

במסעדת זכאים הטבעונית מתכננים הדלקת נר ראשון חגיגית במיוחד, בהנחיית השחקן זבולון מושיאשווילי. אמא של קרן אור, מבעלי המקום, תגיע במיוחד להכין ספינג׳ לפי מתכון טורקי עתיק, שיחולקו חינם לאורחים. בייליס טבעוני משילוב של קפה, שוקולד וויסקי (35 ש"ח) ושוקולטה חמה משוקולד בלגי וקרם קוקוס (23 ש"ח) יחממו את האווירה לקראת חפלה אוריינטלית עם רקדנית בטן.

שוקולטה, זכאים. צילום: זכאים
שוקולטה, זכאים. צילום: זכאים

זכאים, סמטת בית השואבה 20 תל אביב, 036135060, ראשון (2.12) מ-20:00, 03-6135060

חנוכה באבו גוש: שוק אמני האוכל של סלואו פוד

שוק אמני האוכל של תנועת סלואו פוד ירושלים חוזר במהדורת חנוכה חורפית. בגן הקסום (באמת) של קייטרינג לואיזה באבו גוש, על רקע מוזיקה ונוף ירוק, ייפרסו דוכני אוכל רחוב: גולאש ומרק דגים באסקי; סלופי ג'ו בפריקסה; דגי ים קטנים ושבלולי פילו במילוי גבינות ותרד; פיצה הנפוליטנית וארנצ'יני מסורתיים ממולאים בגבינות. מצד יצרני הבוטיק יגיעו אנומראל עוגן "אופה הכפר" עם לחמים שכבר צברו לעצמם מוניטין, דבש נטף, תמרים וסילאן של מוטי מחצבה ועוד. מכיוון שבלי סופגניות הרי אי אפשר, בקונדיטוריה של לואיזה יכינו סופגניות טריות עם מילויים לבחירה וקינוחים.  

לואיזה בגן, הדובדבן 1, אבו גוש, שישי (7.12) מ-10:00 עד שעה לפני כניסת השבת, 02-5337120

וויסקי בר מוזיאון: מסיבת צ'ורוס וויסקי

בוויסקי בר מוזיאון בשרונה חוגגים את חנוכה בטקס הדלקת נרות ובמנה אחרונה של ספיישל מדליק ואלכוהולי: צ'ורוס עם גלידת וניל ברוטב טופי וויסקי או שוקולד מריר וויסקי (42 ש"ח). לפני הקינוח יוגש התפריט הבשרי הרגיל של הוויסקי מוזיאון –  קרפצ'יו פילה בקר, סינטה מעושנת, קרפצ'יו מוסר, אסאדו ועוד, וויסקי וקוקטיילים. במתחם ה- W תתקיים מסיבה עם די ג'יי אורח ואלכוהול, ובוולטר לאונג' מחכים לאורחים הפחות-רוקדים סיגרים וויסקי.

וויסקי בר מוזיאון. צילום: נתנאל טוביאס
וויסקי בר מוזיאון. צילום: נתנאל טוביאס

וויסקי בר מוזיאון, דוד אלעזר 27 (מתחם שרונה), תל-אביב, חמישי (6.12) מ-20:00, 03-9551105

יווניה, שוויצרית וסופגניבאן: סופגניות כל העולם התאחדו

בשביל לוקומדס – הסופגניות שמוגשות ביוון קטנות, אווריריות ורכות טבולות בסירופ דבש וקינמון, כבר לא צריך לעלות על מטוס. ברשת אגאדיר יגישו בחג לוקומדס טבולות בסירופ לימון ודבש מצופות בשבבי קוקוס ושקדים עם כדור גלידת וניל (29 ש"ח). בקלמטה היווניה ביפו לוקומדס טבולות בדבש מוגשות כקינוח לבראנץ' בסופ"ש, מול ים כחול אינסופי. ברשת מקס ברנר הולכים על הכיוון השוויצרי עם ספיישל פונדו סופגניות: מיני-סופגניות שמוגשת עם שני מקלות לטבילה ברוטב שוקולד חלב, לבן או מריר (49 ש"ח), או בגרסת הטייק אוויי במארז עם מזרק שוקולד (39 ש"ח). במסעדת וונג הווייטנאמית מחזירים את הסופגניבאן (או סופ-באניה) – קינוח באן מאודה עם ציפוי מתוק וכדור גלידה (32 ש"ח). חג שמח ולהתראות בשנה הבאה.

פונדו סופגניות במקס ברנר. מחיר: 49 ש"ח .צילום PINKME
פונדו סופגניות במקס ברנר. מחיר: 49 ש"ח .צילום PINKME
סופגניות לוקמאדס בקלמטה. צילום: עמיקם בולקו
סופגניות לוקמאדס בקלמטה. צילום: עמיקם בולקו

קלמטה, ככר קדומים 10 יפו העתיקה, 03-6819998, VONG, שד' רוטשילד 15 תל אביב, 03-6337171, מקס ברנר, אגאדיר