אירועי הגאווה בתל אביב: דראג ברחוב, יפו הקווירית ועצרת ענקית

אירועי הגאווה ייפתחו בשבוע הבא בסימן "המהפכה לא הושלמה", ויימשכו שבוע שלם. הנה כל מה שיחכה לכם

מצעד הגאווה 2017 (צילום: יולי גורודינסקי)
מצעד הגאווה 2017 (צילום: יולי גורודינסקי)

הקורונה גבתה קורבנות רבים, האחרון שבהם הוא חודש הגאווה המצופה: מדי שנה תל אביב מתמלאת תושבים ותיירים מיוזעים ושמחים, ששוטפים את הרחובות, חופי הים ובתי המלון במחזה שקשה לא להתרגש ממנו. מצעד הגאווה כמובן לא יתקיים אף הוא, אבל בעיריית תל אביב לא מתכוונים לוותר לנו על הוורוד.

אירועי הגאווה ייפתחו ב-21 ביוני ויימשכו שבוע שלם בכל רחבי העיר, בסימן "המהפכה לא הושלמה" (אנחנו מסתכלים עליך, גל אוחובסקי). הסיום, כך מקווים שם, יגיע בבום עם עצרת גאה בכיכר רבין, בה סטטיק ובן אל יחד עם נסרין קדרי ישיקו את שיר הגאווה הרשמי של 2020. המופע יתקיים בהשתתפות דנה אינטרנשיונל ואמנים נוספים. זה מה שיחכה לנו:

תל אביב גאה (צילום: יוסי קרת)
תל אביב גאה (צילום: יוסי קרת)

המפה הגאה – פרויקט הזכרון הקולקטיבי של קהילת הלהט"ב. קמפיין הזיכרון יושק ב-21 ביוני, ובו חברי הקהילה יוכלו להוסיף למפה וירטואלית תמונה, סרטון או סיפור על פי מקום התרחשותם, לצד סיפורי הסטוריה גאים, ובכך לספר את סיפורה של הקהילה.

קליפ הגאווה הרשמי – יושק ביום שלישי (23.6). סטטיק ובן אל, יחד עם נסרין קדרי, יובילו השנה את שיר הגאווה הרשמי (מטעם מי? זאת תמיד הייתה תעלומה בעינינו), שיתמקד במגוון המייחד את הקהילה הגאה.

כנס החינוך הגאה – שלישי (23.6) 14:30 (בזום). הכנס השנתי יתקיים הפעם באופן דיגיטלי ויועבר בזום לגננות, מורים, יועצות וצוותים חינוכיים. לכנס שותפים איגי, מעברים וחוש"ן, בשיתוף השירות הפסיכולוגי החינוכי של העירייה.

המפה הגאה (באדיבות המרכז הגאה)
המפה הגאה (באדיבות המרכז הגאה)

דראג במרחב הציבורי – חמישי (25.6) ברחבי תל אביב, משעות אחר הצהריים עד הלילה. כמאה מלכות ומלכי דראג יתפרשו ברחבי תל אביב וינכיחו את האמנות הגאה במרחב העירוני: מופעים מתפרצים במקומות פתוחים ומרכזיים בתל אביב, מופעים על גגות העיר ועוד.

סיורי גאווה: יפו יוצאת מהארון – חמישי (25.6) 19:00-21:00. אוצרת התרבות סיגל וייסבין רוזמן תגלה לכם את סיפורן של דמויות הנשים והגברים המיתולוגיות של יפו. בדרך תעברו בשוק הפשפשים כדי לנשנש, תיפגשו עם מוזיקאיות ואמנים גאים ועוד. אלכוהול ואלכוג'ל יהיו בשפע.

העצרת הגאה השנתית – ראשון (28.6) 2020, כיכר רבין. כדי לחפות על כך שבוטל המצעד, העצרת תתקיים השנה בארבעה מוקדים בתל אביב, חיפה, ירושלים ובאר שבע. העצרת תנעל את אירועי הגאווה השנה.

הקהילה מתגייסת למען העסקים המקומיים. מטרת הקמפיין, שייפתח ב-21 ביוני, הוא לנצל את הכוח הכלכלי של הקהילה כדי לסייע לעסקים הקטנים שנפגעו בקורונה, ותומכים בדרך כלשהי בקהילה הגאה.