חולדאי: "הנורמות החברתיות מתעצבות מחדש. החלטתו של פנקס מתבקשת"

איתי פנקס ארד (צילום: נוי דקל)
איתי פנקס ארד (צילום: נוי דקל)

חבר המועצה ומחזיק תיק הלהט"ב בעיריית ת"א-יפו, איתי פנקס ארד, השעה עצמו מכל תפקידיו בעקבות פרסום העדויות של שני צעירים שהותקפו מינית בידיו לפני כעשור. פנקס ארד: "לפני 15 שנים ראיתי את הדברים אחרת, בתרבות שהיתה רווחת בקהילה"

3 בנובמבר 2021

מהפכת #MeToo הגיעה אל קהילת הלהט"ב: אחרי החשיפה הדרמטית של כאן 11 על התלונות נגד גל אוחובסקי, התפרסמה הבוקר ב"ידיעות אחרונות" חשיפה נוספת נגד בכיר בקהילה המואשם בתקיפה מינית, כשהפעם מדובר בחבר מועצת עיריית תל אביב-יפו מטעם מרצ ומחזיק תיק הלהט"ב בעירייה, איתי פנקס ארד.

על פי העדויות נגדו, בשני מקרים שונים שאירעו לפני יותר מעשור הזמין פנקס ארד צעירים שהכיר בהרצאה ולטענתם הסתיימו המפגשים ביחסי מין ללא הסכמתם המלאה וללא אמצעי מניעה. העדויות מטלטלות במיוחד כי מדובר בחניכים של ארגון הנוער הגאה איגי, המטפל בעיקר בבני נוער הנמצאים במצוקה סביב יציאתם מהארון.

הימים האחרונים מראים את החוזק של חברי וחברות הקהילה הגאה שלוקחים צעד קדימה, מסיטים את הוילון ושופכים אור על הפינות…

Posted by ‎האגודה למען הלהטב בישראל‎ on Tuesday, November 2, 2021

בתגובה לפרסומים העלה פנקס ארד פוסט בפייסבוק ובו הכריז על השעייתו העצמית מכל תפקידיו. "כמי שנלחם כל חייו עבור זכויות הקהילה היקרה לי כל כך, אלה שעות קשות עבורי ועבור משפחתי. אבל אני לא הסיפור כאן, אלא מי שנפגעו ממני", כתב בפוסט. "לפני 15 שנים ראיתי את הדברים אחרת, בתרבות שהיתה רווחת בקהילה, והיום ברור לי שאלה מעשים שאסור היה שיקרו… לקיחת אחריות פירושה גם מסקנות אישיות. לאור הטענות שעלו הודעתי היום לראש העיר רון חולדאי, ליו"ר מרצ השר ניצן הורוביץ וליו״ר סיעתי בעירייה מיטל להבי על החלטתי להשעות את עצמי מכהונתי כמחזיק תיק הלהט"ב בעיריית תל אביב יפו, חלק מרכזי במפעל חיי שהתחיל לפני 24 שנים. מצטער. מצטער מאוד, ומתנצל בפני כולכם ובמיוחד בפני מי שנפגע".

חברות, חברים, שלוםכמי שנלחם כל חייו עבור זכויות הקהילה היקרה לי כל כך, אלה שעות קשות עבורי ועבור משפחתי. אבל אני לא…

Posted by Etai Pinkas on Wednesday, November 3, 2021

בעיריית תל אביב-יפו עצמה סירבו להגיב לפרסומים בטענה שפנקס-ארד הוא נבחר ציבור והם אינם מייצגים אותו. אפשר אולי היה לצפות בכל זאת לאמירה ערכית בנושא. מאוחר יותר, לקראת שעות הצהריים, צייץ ראש העיר רון חולדאי ש"אנו חיים בתקופה שבה הנורמות החברתיות מתעצבות מחדש, וטוב שכך. החלטתו של איתי היא נכונה ומתבקשת".