מהלילה: אם תתפסו עם ג'וינט ברחוב – לא תעצרו

מדיניות חדשה של המשרד לביטחון פנים תמיר את המעצר על אחזקת קנאביס בקנס. אך ההבטחה ל"אי הפללה" לא תעזור לכם אם תתפסו יותר מפעמיים

ג'וינט. קנאביס. מריחואנה. צילום: Shutterstock
ג'וינט. קנאביס. מריחואנה. צילום: Shutterstock

הכינו את ניירות הגלגול: החל מהלילה בחצות (בין ראשון ה-31.3 ושני ה-1.4) תיכנס לתוקף המדיניות החדשה כלפי משתמשי הקנאביס, על פיה אדם שייתפס עם קנאביס בכמות לשימוש עצמי לא ייעצר, לפחות בשתי הפעמים הראשונות, אלא יקבל קנס. המדיניות שיזם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, תחת הכותרת "עוברים לאי הפללה באחריות", מבוססת על מעבר לקנסות מנהליים ועל הפללה כמוצא אחרון בלבד.

על פי המדיניות החדשה, המשטרה תאכוף שימוש בסמים רק מחוץ לבתים. אדם שייתפס משתמש או מחזיק בקנאביס במרחב הציבורי ישלם קנס של 1,000 ש"ח בעבירה הראשונה ו-2,000 בעבירה השנייה, במקום שייפתח לו תיק, או שהוא ייעצר. החל מהעבירה השלישית יועבר אותו אדם ל"הסדר מותנה" שיאפשר לו לרצות עונש קל (כמו תרומה מזמנו של כמה שעות לעמותות למלחמה בסמים) או יטיל עליו הגבלות מסוימות (למשל, על רישיון הנהיגה), ובהמשך לסגור את התיק לחלוטין. החל מהפעם הרביעית כבר ייפתח תיק פלילי.

עוד כתבות מעניינות:
סקר הסמים של תל אביב – כמה באמת מעשנים פה?
איך תשפיע המפלה של טלגראס על שוק הסמים?
הצעירים שהחליטו להיפרד מהשאכטה

חשוב לציין כי התיקון לחוק מכונה "אי הפללה באחריות", אך למעשה לא מדובר באי הפללה, שמשמעותה כי שימוש במריחואנה איננו אסור בחוק. השינוי שייצא לפועל הלילה הוא כי עבירות השימוש וההחזקה הראשונות יהפכו לעבירות מנהליות שלא יגררו רישום פלילי, אך החל מהעבירה השלישית העונש אכן יהיה מעצר ופתיחת תיק.