האם צומצמה האכיפה על קורקינטים בעיר? ביקשנו מהמשטרה נתונים

להיט או מפגע? קורקינטים שיתופיים בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
להיט או מפגע? קורקינטים שיתופיים בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)

אתמול פורסמו בערוץ 12 עדויות של שוטרים לפיהם קיבלו הנחייה לצמצם מתן דו"חות לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים. במשטרה הכחישו, אך כשביקשנו לראות נתונים של דו"חות שחולקו בחלוקה לחודשים זכינו לתשובה מתחמקת

12 באוקטובר 2021

הרכיבה הפרועה על קורקינטים ואופניים חשמליים ברחבי העיר הפכה להיות סכנת נפשות בשנים האחרונות. אנחנו מדווחים ברשתות כמעט על בסיס יומיומי על עוד תאונה או כמעט תאונה בין רוכבים למכוניות או להולכי רגל. עד כאן אין חדש.

אלא שלפי דיווח ששודר אמש (ב') בתכנית החיסכון בערוץ 12 שוטרים הונחו להמעיט במתן דו"חות לרוכבי קורקינטים ואופניים חשמליים בעיר. בדיווח נשמעה עדות של שוטר שמספר כיצד הורו לו לצמצם את האכיפה על הכלים האלה, ודווח גם כי הוא אינו היחיד וכי שוטרים נוספים העידו שקיבלו הנחייה דומה. לפי הדיווח, הצמצום נועד כדי לעמוד במכסות של דו"חות.

פנינו בעקבות הדיווח למשטרת ישראל בבקשה לתגובה וכך נמסר לנו: "מדובר בטענות שקריות החסרות כל אחיזה במציאות, שנאמרו לכאורה מגורם אנונימי חסר זהות או תוקף, והן אינן עולות בקנה אחד עם מדיניות האכיפה של משטרת ישראל בכלל והנחיות מפקד המחוז בפרט. נדגיש, כי מיקוד האכיפה בנושא רוכבי דו גלגלי חשמליים בת"א, בהתאמה למעורבותם בתאונות דרכים קשות, הביא לעליה ניכרת בכמות הדוחות בשנה הנוכחית,  למען בטחון כלל משתמשי הדרך וזאת כאמור בניגוד לנטען בפנייתך".

קורקינט חשמלי בתל אביב (צילום: Shutterstock)
קורקינט חשמלי בתל אביב (צילום: Shutterstock)

לא הרפנו. במענה לתגובה הזו ביקשנו מהמשטרה נתונים סטטיסטיים של מתן דו"חות בחלוקה של חודשים. לפיהם, כך קיווינו, ניתן יהיה לדעת אם אכן צומצמה האכיפה בעיר – או לא. במשטרה סירבו להעביר לנו נתונים כאלה והפנו אותנו להליך המסורבל של בקשת חופש מידע. אם נצליח להשיג את המידע, כמובן שנעדכן.