Alt-J חוזרים לישראל: "כנראה שלא היינו מופיעים גם באנגליה"

כך זה נראה בביקור הקודם. אלט ג'יי בגני התערוכה בתל אביב (צילום: דין אהרוני רולנד)
כך זה נראה בביקור הקודם. אלט ג'יי בגני התערוכה בתל אביב (צילום: דין אהרוני רולנד)

בריאיון לקראת הגעתם לפסטיבל SHUGA, אומר קלידן להקת Alt-J בשיחה מלונדון ש"אם לא היינו מופיעים בשום מקום שבו אנחנו לא מסכימים עם מדיניות הממשלה, כנראה שלא היינו מופיעים גם באמריקה או באנגליה". סיפור האהבה בין הלהקה הבריטית והקהל הישראלי ממשיך ב-17.8, ואתם נכנסים בהנחה

2 באוגוסט 2022

אחרי שני ביקורי עבר מוצלחים בישראל, קלידן להקת Alt-J, גאס המילטון יודע בדיוק למה לצפות מהקיץ הישראלי – יהיה חם, יהיה לח, יהיה חומוס מטמטם. "אני מת על חומוס, אז אני נרגש לקראת זה", המילטון מספר בשיחת טלפון מלונדון, פוסט גלי החום הקיצוניים. "בביקור הראשון שלי בישראל הלכתי לאכול חומוס עם המארח שלנו. אני אוהב להכין חומוס בבית אז אמרתי לו 'בטח יש לך מתכון מצוין'. הוא הסתכל עליי כאילו השתגעתי ואמר 'אין לי את הבגרות הרגשית בשביל להכין חומוס בעצמי'. וחשבתי, וואו, הם לוקחים את הנושא הזה ממש ברצינות. אני אוהב את זה. בבריטניה חומוס הוא מאוד פופולרי אבל רוב החומוס שיש פה די דוחה".

לפחות זה לא חומוס אמריקאי עם שוקולד ותוספות מוזרות.
"זוועה. חומוס עם פמפקין ספייס".

>> הכל סוכר: מה עוד רואים בפסטיבל SHUGA?

ב-17 לאוגוסט יחזרו אלט-ג'יי לחלל שאירח אותם כאן בביקורם הראשון בישראל ב-2015 – הלייב פארק בראשון לציון, שהיה אז לוקיישן חדש מהניילונים. 7 שנים וקפיצה נוספת לתל אביב אחר כך, סנסציית האינדי הבריטית תיקח חלק בפסטיבל SHUGA לצד ג'אנגל, פרדי גיבס, מילקי צ'אנס ואמנים מקומיים כמו יסמין מועלם, אקו וג'יי למוטה. הביקור השלישי בישראל תופס את הלהקה בזמן טוב – חצי שנה אחרי יציאת אלבומה הרביעי, "The Dream", ובסיבוב הופעות ראשון מאז נו, אתם יודעים מה. "אנחנו מתרגשים לחזור. הייתה לנו הפסקה ארוכה בהופעות בגלל הקורונה אז לפגוש את המעריצים שוב זה מדהים. אנחנו מצפים להביא את כל האנרגיה הזאת לבמה".

הקהל הישראלי הצביע בידיים. אלט ג'יי בגני התערוכה בתל אביב (צילום: דין אהרוני רולנד)
הקהל הישראלי הצביע בידיים. אלט ג'יי בגני התערוכה בתל אביב (צילום: דין אהרוני רולנד)

בטח לא קל להקליט אלבום בזמנים כאלה.
"האמת שבשבילנו זה היה טוב! הרגשנו שאין לנו דדליין, הרי כל העולם עצר אז לא היה לחץ. תעשיית המוזיקה יכולה להרגיש כמו מירוץ עכברים, בטח כשמקליטים. אז בזמן המגפה לא הרגשנו שאנחנו צריכים לעשות הכל מהר, אפשר להנות מהתהליך וכשנוכל להוציא את השירים נעשה את זה. ביחס לכל הבלאגן בחוץ, בסטודיו הייתה אווירה מאוד רגועה. זה איפשר לנו ליצור ולהקליט יותר שירים, ושאלה יהיו שירים טובים יותר. בהקלטות של האלבום השלישי שלנו, 'Relaxer', היה לנו דדליין הרבה יותר מלחיץ ולא ריאליסטי, אז היינו צריכים לזרז את התהליך. זאת לא תחושה נעימה, והפעם היינו נחושים לא לתת לזה לקרות, ולמזלנו הייתה לנו את האפשרות".

איך היה הביקור הקודם בישראל מבחינתכם?
"היה מעולה! בפעם הקודמת שהיינו בישראל ניגנו יחד עם Warpaint, אחת הלהקות האהובות עליי. קיבלנו את אותה קבלת פנים נהדרת שקיבלנו בפעם הראשונה שלנו, יש לנו פה הרבה מעריצים וגם תמיד דאגו לארח אותנו יפה, תל אביב היא עיר עם אוכל נהדר ואנשים שאוהבים מוזיקה טובה. אין תלונות".

אלט ג'יי בפסטיבל פנורמה בניו יורק, 2017 (צילום: ניקולס האנט/Getty Images)
אלט ג'יי בפסטיבל פנורמה בניו יורק, 2017 (צילום: ניקולס האנט/Getty Images)

בטח נתקלתם בקריאות של פעילי חרם להפסיק להופיע בישראל.
"כן, אבל זה לא שינה את דעתנו. אם לא היינו מופיעים בשום מקום שאנחנו לא מסכימים עם המדיניות או הפעולות של הממשלה בו היו המון מקומות שלא יכולנו להופיע בהם וכנראה שגם לא היינו מופיעים באמריקה או באנגליה. אנחנו מופיעים בשביל המעריצים שלנו, ואנחנו חושבים שיש דרכים טובות יותר לפעול ולעזור מאשר למנוע מוזיקה ואמנות מאנשים.

בביקור הקודם יצא לנו לבקר גם ברשות הפלשתינית, היינו בביקור אצל חבר שלי משכם וגם היינו ברמאללה. זה היה מאוד מעניין ופוקח עיניים. הרבה אנשים מדברים על המצב באזור למרות שהם אף פעם לא היו כאן והיה חשוב לנו לראות מה קורה ולשמוע אנשים, ישראלים ופלשתינים. בסוף כולנו בני אדם ובשני הצדדים יש אנשים טובים שרק רוצים לחיות את החיים שלהם בצורה הכי נורמלית שאפשר".

אלט ג'יי בלייב פארק, בביקור הראשון. צילום: אריאל עפרון
אלט ג'יי בלייב פארק, בביקור הראשון. צילום: אריאל עפרון

מה מצפה למעריצים שיגיעו להופעה?
"יהיו הרבה שירים מהאלבום החדש שלנו, אבל אנחנו גם מציינים בימים אלה עשור לאלבום הבכורה שלנו, 'An Awesome Wave', אז אנחנו מנגנים את רוב השירים מתוכו. וכמובן גם כמה שירים טובים מכל שאר האלבומים. מעין 'המיטב של אלט ג'יי' שכזה. זה נחמד להסתכל אחורה ולחזור לשירים שלא ניגנו הרבה זמן, בטח אחרי הפסקת ההופעות של מגפת הקורונה. יש כמה שירים בליינאפ שלא ניגנו מאז 2013, וכיף לחזור אליהם ולהכניס אותם לסט שוב. אני לא מקשיב יותר מדי למוזיקה של עצמי, אז יש שירים מסוימים שקצת נשכחו לי. כיף פתאום לחזור למה שהרגשת שכתבת אותם ולגלות מחדש כמה טובים הם".

>> פסטיבל SHUGA, לייב פארק ראשון לציון, 17.8 (רביעי, 17:30), כל הכרטיסים וכל הפרטים כאן >> הטבה מיוחדת לקוראי Time Out: גולדן רינג ב-405 שקלים (במקום 455), דשא ב-245 שקלים (במקום 295) >> קוד הטבה: TOSHUGA