אלימות נגד מפגינים: משטרת מחוז תל אביב מתנערת מאחריות

בעקבות החמ"ל שהקימה סגנית ראש העיר ציפי ברנד, נאספו עדויות של מפגינים רבים על אלימות שוטרים והועברו למפקד המחוז, שמגלגל את התפוד הלוהט למח"ש. ברנד: "תשובת המחוז אינה מקובלת עלי"

שוטרים סמויים עוצרים באלימות מפגין, אוקטובר 2020, כיכר הבימה (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)
שוטרים סמויים עוצרים באלימות מפגין, אוקטובר 2020, כיכר הבימה (צילום: ג'ק גואז\גטי אימג'ס)
20 באוקטובר 2020

בתחילת החודש, אחרי עוד לילה של אלימות משטרתית נגד מפגינים, הקימה סגנית ראש העיר ציפי ברנד חמ"ל פרטי מתוך שאיפה לרכז עדויות וראיות של מפגינים על אלימות כזו. עדויות רבות נאספו, כולל חומרים ויזואלים המתעדים אלימות שוטרים שלא לצורך. בשבוע שעבר העבירה ברנד את החומרים למפקד משטרת מחוז תל אביב דוד ביתן ודרשה את תגובתו, וזו התקבלה היום.

אל תעצרו את נשימתכם: במשטרת המחוז גלגלו את הבקשה ליועמ"ש שלהם, ואילו הוא קבע שמכיוון שמדובר בהפעלת כוח שלא כדין, הוא מעביר את הטיפול בחומרים אותם העבירה ברנד למח"ש, הידועה בטיפול הרפה והמפנק שהיא מעניקה לשוטרים אלימים.

*הבטחתי ואקיים*תושבות ותושבים יקרים,בהמשך לחמ״ל שפתחתי עבורכם ולבקשתי, קיבלתי פניות רבות וחומרים ויזואליים מהם עולה…

פורסם על ידי ‏ציפי ברנד‏ ב- יום ראשון, 18 באוקטובר 2020

ברנד הגיבה וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה ש"תשובת המחוז אינה מקובלת עליי. פניתי למחוז שוב להשיב באופן שקוף וגלוי בהתאם לאחריות המחוז על אירועי ההפגנות. פניתי במקביל למח״ש על מנת לוודא שאין אבן לא הפוכה בחקירת אירועי האלימות לכאורה נגדכם תושבות ותושבי העיר תל אביב", והוסיפה כי תמשיך לרכז חומרים המגיעים אליה ולפעול מול כל הגורמים בנושא.

עוד הוסיפה ברנד כי "זכות המחאה הינה אבן יסוד בדמוקרטיה תוססת בכלל ובעיר תל אביב בפרט ואין כל סיבה שמפגינ.ה שיצא/ה מהבית כדי לממש את זכותה ובהתאם לכללים תזכה ליחס שאינו הולם ואף אלים".