אלכסנדר וואנג בקולקציה מאכזבת ל-H&M

קולקציית שיתוף הפעולה בין אלכסנדר וואנג ל־H&M שתושק בעוד שבוע כוללת כמה פריטים מוצלחים, אבל מריחות לוגו מוגזמות. מה הקטע?

אלכסנדר וואנג ל-H&M
אלכסנדר וואנג ל-H&M
5 בנובמבר 2014

בחמישי הבא תגיע לסניף H&M בעזריאלי (בסנכרון עם שאר חנויות הדגל ברחבי עולם) הקולקציה שעליה עמלו יחדיו המעצב הניו יורקי אלכסנדר וואנג והרשת, שמסמלת עשור לתחילת שיתופי הפעולה הגבוהים־נמוכים שלה. המסורת החלה בקולקציית הבכורה שנעשתה בשיתוף המעצב קארל לגרפלד בשנת 2004. במהלך עשר השנים שחלפו מאז, הספיקה H&M לשתף פעולה עם לא פחות מ־18 בתי עיצוב גבוהים, ביניהם שמות בדלניים ומפתיעים, כמו קום דה גרסון, מארני ומארג'ילה. איחוד הכוחות עם אלכסנדר וואנג בהשוואה לאלה אינו שובר מוסכמות – מדובר במעצב מסחרי מאוד בפני עצמו, שמוכר את בגדי הקולקציה המרכזית שלו במחירים נגישים יחסית למותגים אחרים בסדר גודל דומה לשלו, בעיקר כי יש לו את האפשרות לייצר במפעלים טובים ולא יקרים בסין השייכים למשפחתו.

אלכסנדר וואנג. צילום: סטיבן קליין
אלכסנדר וואנג. צילום: סטיבן קליין

הקולקציה נאמנה לקו של וואנג, ויש בה כמה פריטים מוצלחים מאוד שיעניקו לרוכש או לרוכשת תמורה נאה עבור המחיר שהם משלמים, בעיקר המעילים שיוצרים צללית מרשימה, ונעלי עקב שיש בהן מן הקוליות המתבקשת משיתופי פעולה מסוג זה. מה שלא קולי, ולמען האמת צורם בעין ממש, הוא הלוגו, או יותר נכון הכיתוב המסיבי "WANG", המודפס, המוטבע או החרוט על יותר מחצי מפריטי הקולקציה. נכון, כילד ניינטיז וואנג משתמש בלוגו גם בקולקציה הפרטית שלו, וגם שם ההרגל הזה יכול להרוס פריטים שבלעדיו היו מוצלחים. אבל אופן השימוש בהם באוסף הספציפי הזה הוא כוחני בהרבה ומרגיש כמעט אירוני כשמדובר בפריטים מקולקציה שבהכרח נוצרה תוך פשרות איכות כדי להנגיש ככל האפשר את המחיר. להסתובב בטי שירטים או בגופיות שהכיתוב "וואנג" מרוח עליהם בכל אזור החזה פשוט מרגיש לנו לא נכון, קצת כמו להסתובב בחולצה עם לוגו של אדידס שמתחתיה מופיע הכיתוב המועתק ברישול "אדידוס", ובשביל זה אנחנו בטח לא נעמוד בתור.

199־1799 ש"ח, להשיג בסניף H&M עזריאלי, 6.11 החל מ־9:30