אמצע הדרך: המדריך לחופשה תל אביבית בלב העיר

מחנות הקונספט היפנית שתמיד רציתם לבדוק, דרך שוק העתיקות ועד הגלריות הכי שוות. כל התחנות בדרך לחופשה בלב העיר

מלון קוקו (צילום: אסף פינצ'וק)
מלון קוקו (צילום: אסף פינצ'וק)

בתי מלון

מלון נורמן

מלון הבוטיק המופתי – כי שום מילה אחרת לא תהיה מדויקת – נוצק לתוך שלושה מבנים משנות ה־20־30, עת הייתה תל אביב בשיא חדשנותה האדריכלית. יש בו כל מה שצריך לחופשה מושלמת: עיצוב פנים אדג'י, שתי מסעדות שף (דיינינג היפנית ונורמן בראסרי של השף ברק אהרוני), בר־ספרייה עם שיק של פעם ובריכה עם סקס אפיל של היום על הגג. בתכלס אין סיבה לצאת מהמתחם ומי בכלל רוצה. גם אם אתם לא באים ללון כאן, אל תוותרו על ההזדמנות החגיגית ליהנות מארוחת הבוקר של המקום, שמוגשת עד 11:00 בימי חול ובסופי שבוע עד 15:30.
להזמנת חדר במלון נורמן

עוד כתבות בסדרה:
תשכחו את פריז: המדריך המושלם לחופשה בתל אביב
תמונות יפואיות: חופשה תל אביבית ביפו
אלקטרו פנאן: חופשה תל אביבית בדרום העיר

ווייט וילה

אם גם אתם תהיתם מה פשר הבית הפרטי בשדרות בן־ציון, החל מהחודש יש תשובה: בית זילברשטיין, וילה עירונית שהייתה שייכת למשפחת רופא אמידה ותוכננה בהשראת לה קורבוזיה, שופץ לאחרונה והפך בעזרת אדריכל איטלקי למלון בוטיק אלגנטי. האירוח מתחיל בשיחת טלפון מקדימה לבירור העדפות ובקשות מיוחדות (הזמנת כרטיסים להופעות, שיעור יוגה פרטי או סיור מודרך) ומשם וממשיך לאחד מ־18 החדרים היפהפיים שלחלקם גינה או מרפסת צמודה, ובכולם מיטה בגודל מגרש טניס, מצעים צחורים ורכים, מוצרי טואלטיקה אקסקלוסיביים, מכונת קפה ואפילו אופניים. ארוחת הבוקר הטעימה שהשף מכין מוגשת בלאונג', ואת הדרינק מהבר מומלץ לשתות במרפסת הגג, שבקרוב ייפתח בה חדר כושר.
להזמנת חדר בווייט וילה

מלון עלמה

מרגע פתיחתו ב־2012 מלון עלמה עורר סערה בביצה בעיקר בגלל השף יונתן רושפלד, שהמסעדה בקומת הכניסה הייתה הבייבי שלו. רושפלד כבר מזמן לא שובר כאן ביצים ואת סינר השף צפוי ללבוש בקרוב אוסמה דלאל מעכו. המלון נמצא בעיצומו של תהליך מיתוג לכיוון בני 45 פלוס מינוס, שמשאירים את הילדים עם סבתא ובורחים ללילה או שניים בעיר. השירות עדיין אישי וקשוב והסוויטות מעוצבות באופן שיגרוף לכם ים לייקים לפייסוש ולאינסטוש. על הגג ייפתח בקרוב פופ אפ בר שיוודא שלא תיאלצו ללכת לקנטינה ולפגוש אף אחד שאתם מכירים.
להזמנת חדר במלון עלמה

הוטל מונטיפיורי

המלון המיתולוגי של קבוצת R2M המיתולוגית הוא אחד מחלוצי בשורת הנופש העירוני בתל אביב. ב־2008 הסתיים תהליך השיפוץ המוקפד והמחמיר של הבניין הישן, שחיבר בין העבר האדריכלי המפואר לנוחות שאי אפשר לוותר עליה היום. העיצוב הנוכחי נע על הקו שבין קלאסי־צרפתי למודרני־בינלאומי, ופלטת הגוונים המאופקת מסייעת להתנתק מהכאוס שבחוץ – היא וכמה דרינקים על הבר. בחדרים: מקלחת או אמבטיה מצוידת במוצרי טואלט אקסקלוסיביים, חלוקי רחצה רכים וכפכפים, מכונת קפה, טלוויזיה בכבלים ו־DVD, מיני בר, תחנת עגינה לאייפוד וכספת. המסעדה שבקומת הקרקע היא הזית שבמרטיני – מקום בילוי נחשק ועל זמני עם תפריט מעולה ושירות מתוקתק. כל שעה היא טובה וכל מנה היא טעימה (אל תפספסו את הפחזניות), אבל בהאפי האוור על הבר תקבלו שירות מצוין וכיבוד אלגנטי שיגרום לכם להרגיש מינימום בלייר וולדורף.
להזמנת חדר בהוטל מונטיפיורי

קוקו

כשמו כן הוא – קצת קוקו. במלון הבוטיק החדש שבכיכר דיזנגוף הכל צבעוני, מוקצן ושמח כמו סניף של מקדולנדס על אסיד, כולל ציורי קיר סטייל גרפיטי וקומיקס, אקססוריז באדום ובצהוב ובעיקר בלוני קרמיקה של האמנית סיוון שטרנבך. מבחינה עיצובית 33 חדרי המלון דווקא רגועים יחסית ומאובזרים למשעי – טלוויזיה, כספת, מיני בר וכו' – כולל ראש גשם במקלחת ומוצרי קוסמטיקה מים המלח. ארוחת הבוקר מוגשת בקפה קסטל שלמטה.
להזמנת חדר במלון קוקו

בראון TLV

מלון בוטיק שכבר מבחוץ נראה קצת אחר. בלובי שמעוצב בגוני חום יש אווירה של שנות ה־50 ושקט שמעודד לבחור ספר ישן מהספרייה ולהיפרד קצת מהסמארטפון, ולו כדי לקרוא את התקציר על הכריכה האחורית. ארבעת סוגי החדרים מאובזרים בכל החשודים המיידיים: מיטה גדולה מכוסה במצעי כותנה מצרית, מקלחת מפל, חלוקים רכים, אינטרנט חינם, מיני בר וכספת ליהלומים שהבאתם מהבית. הבר בגג הוא ללא ספק הנקודה הכי קולית בעיר לאנשים שיש להם חולשה לפרקדנים: ג'קוזי גדול, בר, פינות ישיבה מוצלות, שירותים ומלתחות צמודים ואחלה נוף יוודאו שלא תזוזו מפה. בקומת הכניסה נמצאת עד סוף הקיץ סלבה וידה, מסעדה של השף יובל פכלר שעושה מטבח פיוז'ן אמריקאי־איטלקי לא שגרתי עם יינות תואמים וקוקטיילים שווים.
להזמנת חדר במלון בראון TLV

מניקור־פדיקור

אין סיבה למהר

אם אי פעם עברתם ליד שושקה, אין סיכוי שלא סובבתם את הראש. מדובר באחד ממכוני היופי הכי מעוצבים ומעוררי חשק בעיר, מהסוג שנתפס כמותרות בחיי היומיום, כשיש מיליון מקומות בעיר לעשות בהם מניקור זריז וזול יותר. חופשה היא הזמן המושלם לפרגן לגוף שלכם בסשן ארוך של מניקור־פדיקור (250 ש"ח) או להשתמש בשירות האיפור המהיר לפני יציאה לארוחת ערב במסעדה.

שושקה, אחד העם 79 תל אביב, 03-5601015

סיבוב שופינג

רחוב שינקין

חופשה היא לא חופשה ללא יום המוקדש להתאבדות פיננסית. מתחילים בסניף של סטורי שמאכלס מותגי ביגוד והום סטיילינג (שינקין 60), חוצים את הכביש ורוכשים פריט של המותג השבדי צ'יפ מאנדיי בסניף של חנות האונליין בל אנד סו (שינקין 41), קופצים לחנות המעוצבת לעילא של אביבה זילברמן (מלצ'ט 23), ומקנחים בווינטג' סטור, מחנויות הווינטג' המסודרות, הבררניות והנעימות בעיר, שמתאימה גם למי שאינו שועל יד שנייה (שינקין 36).

וינטג'

אנטי סמרטוטים

תושבי העיר יודעים שמדרחוב נחלת בנימין הוא משהו לדלג עליו גם בחופשה, אבל בימים שאינם שלישי או שישי כדאי להגיע לקאסימה, חנות הווינטג' שכל כולה וינטג' (כלומר, לא תמצאו כאן סמרטוטים משומשים מזארה). כדי לסחוט את החוויה עד הסוף, העמידו פנים שגיליתם אותה ממש במקרה, ולא שקראתם ב"Time Out" שזה המקום להשיג בגד ים של גוטקס משנות ה־80 במחיר נורמלי.

קאסימה, נחלת בנימין 23א' תל אביב, 052-8649928

מקדש גיקים

קומיקס וירקות

גם מי שלא חובב קומיקס ביומיום לא יפספס הזדמנות להיכנס לחנות כמו קומיקס וירקות בעת חופשה, ולו רק בשביל לרכוש בובה אחת הדמויות האהובות מ"שובר שורות", "המתים המהלכים", "באפי" או מה שלא עושה לכם את זה. למרות הסטיגמה הגיקית שיצאה לחנויות קומיקס, כאן תפגשו צוות ידידותי שיחייך אליכם גם אם אתם לא מכירים את החוברת הראשונה של ספיידרמן.

קומיקס וירקות, קינג ג'ורג' 40 תל אביב, 03-6204847

אמנות

סבב גלריות

בגלריה רוטשילד אמנות תוכלו לראות עבודות של אמנים ישראלים עכשוויים; במרכז לאמנות עכשווית תמצאו כעת תערוכת יחיד של האמן האיסלנדי ראגנאר קיארטנסון; ובבית העיר תיתקלו בתערוכה המדוברת "הארץ המובתחת" של זאב אנגלמאיר. זה גם הזמן לבדוק מה קורה במוזיאון תל אביב, בדגש על תערוכות של יוצרים מקומיים כמו דוד טרטקובר או האדריכל אברהם יסקי.

חנות קונספט

היבינו היפנית

היבינו, חנות הקונספט היפנית, היא בדיוק מסוג החנויות שלא מתחשק לכם להיכנס אליהן כשאתם חוזרים מהעבודה מותשים ומיוזעים, וסביר שהסתפקתם במבט נוגה ובהבטחה שיום אחד תדרכו בתוכה ותפנקו את עצמכם. חופשה היא הזמן המושלם להיכנס ולספוג את האווירה היפנית הרגועה וגם לרכוש קערה מעוצבת או זוג גרביים שביום רגיל הייתם נלחצים מהמחיר שלהם. היבינו, יבנה 30 תל אביב, 03-5160352

חנות הקונספט היפנית היבינו (צילום: דניאל שכטר)
חנות הקונספט היפנית היבינו (צילום: דניאל שכטר)


קעקועים

מרגישים ספונטניים?

נצלו את הזמן הפנוי לקעקוע שתמיד יזכיר לכם את הנופש. זה כמובן לא הזמן לשבת על סקיצה מורכבת שתתפרש מהכתף ועד פלח הישבן הימני, אלא ללכת על משהו פשוט וקטן יותר שלא יצריך קביעת תור. המלצתנו – היכנסו לחנות הקעקועים והפירסינג קיפוד, שהמיקום שלה יאפשר לכם לקפוץ לחיטוט בין תקליטים באוזן השלישית במקרה שתצטרכו לחכות לתורכם.

קולנוע

הצגה יומית

זה לא סוד שבקולנוע לב תמצאו את היצע הסרטים האיכותי בעיר. במקום לצפות בסרטים בלפטופ בחדר המלון, נצלו את העובדה שאתם בחופשה לטובת הצגה יומית. הקולנוע כמעט ריק במהלך היום ותוכלו להתרווח בכיסא ולצאת כשיש עדיין אור בחוץ.

שוק

עתיקות בדיזנגוף

במבט חטוף של מקומיים שחולפים על פניו ביום סידורים, שוק העתיקות בכיכר דיזנגוף עלול להיראות כמו בליל של ג'אנק שלא יחסר לאיש אם ייעלם בפתאומיות. ביקור מדוקדק ויסודי יותר, נגזרת של הזמן הפנוי שיש לכם כתיירים, יחשוף בפניכם אוסף אוצרות וינטג' של ממש לבית או למלתחה, ואתם אפילו כבר יודעים להתמקח כמו מקומיים.

שוק העתיקות בכיכר דיזנגוף, שלישי 10:00־20:00 שישי 7:00־16:00

שוק העתיקות בכיכר דיזנגוף (צילום: shutterstock)
שוק העתיקות בכיכר דיזנגוף (צילום: shutterstock)

הצגות

אוויטה הנאווה

אם סיבוב הגלריות לא השביע לחלוטין את התיאבון התרבותי שמתעורר בחופשות, תוכלו לצפות בנתן דטנר ושני כהן ב"גבירתי הנאווה" או בשירה מימון מככבת ב"אוויטה" בתיאטרון הבימה. אם לחופשה הצטרפו גם הילדים, במשכן לאמנויות הבמה תהיה לכם בחירה בין בלט על הקרח לבין המתנה לאוגוסט, למחזמר "בילי אליוט" עם אבי קושניר, אושרי כהן ודפנה דקל.

אויסטרים

שישי בבסטה

אין מאכל שיגרום לכם להרגיש יותר בחופשה מאויסטרים, ככל הנראה המזון היחיד ששולקים. בעמוד הפייסבוק של הבסטה (פשוט חפשו: הבסטה) תוכלו להתעדכן מדי יום על ההיצע המיוחד ולארוב לפסטיבל האויסטרים שנערך פעם בחודש בימי שישי ולעתים מפציע גם באמצע השבוע. גם אם לא הצלחתם לתפוס יום של אויסטרים, בורקס סרטנים הוא פרס תנחומים לא רע (89 ש"ח).

הבסטה

תצפית

על הבר של מלגו ומלבר

חופשה היא הזמן המושלם לבדוק במה מדובר ולאכול במלגו ומלבר מלאת ההייפ. בשישי תמצאו שם מנות קלילות יותר ובשבת תפריט מסקרן של עסקיות. כיף במיוחד לשבת שם על הבר ולצפות על השדרה, ואם אתם במצב רוח חסכני תוכלו לשבת בביר בזאר הצמוד וליהנות ממנות מאותו המטבח במחירים נוחים יותר.

מלגו ומלבר