איוונקה היתה מתחברת: הקיץ של אמריקן וינטג' צפוי ויקר

קולקציית הקיץ החדשה של אמריקן וינטג' מתיימרת לשדר נעורים - וגם אם היא עושה זאת, עדיין מדובר בנעורים של קיץ דאשתקד

אמריקן וינטג' קיץ 18. צילום: יח"צ חו"ל
אמריקן וינטג' קיץ 18. צילום: יח"צ חו"ל
18 במרץ 2018

זה אולי מעט אירוני, אבל קולקציית הקיץ של אמריקן וינטג' מזכירה סלוגנים מאובקים מבוידעם האייטיז הישראלי כמו "העולם שייך לצעירים", "קיץ עסיסי בראש אינדיאני" או "אני רואה אותה בדרך לגימנסיה". משפטי המחץ הללו, שנועדו במקור לשווק לציבור הישראלי אסונות אופנה ישראלית, רחוקים מפניני הנונשלאנט של אמריקן וינטג' כמו המרחק בין כרית כתפיים אחת לשנייה ב־1985. עם זאת, רוח הדברים – או ליתר דיוק רוח הנעורים – שנושבת מהקולקציה הקיצית של המותג הצרפתי ממש לא מותירה ברירה אלא להיזכר במשפטים האלה.

סיכום שבוע האופנה 2018
המתלבשות הטובות בשבוע האופנה
מה קרה לטופשופ?

אמריקן וינטג' קיץ 18. צילום: יח"צ חו"ל
אמריקן וינטג' קיץ 18. צילום: יח"צ חו"ל

לא מפליא שרוח נעורים היא האסוציאציה הראשונה שעולה מהתבוננות בקולקציית הקיץ של המותג הצרפתי הכי נחשק בגינדי. על פי אמריקן וינטג', ההשראה לקולקציה הרטרואית נשאבה מבילויים ארוכים על חוף הים, מחנות קיץ ושאר זיכרונות מתוקים. זאת כוללת, כתמיד, מבחר פריטי בייסיק כמו טי שירטס, גופיות, טוניקות ושמלות אוברסייז במנעד צבעים רחב. למרבה הצער יש לציין כי הקולקציה הנוכחית אינה מחדשת הרבה – לא ביחס למותג עצמו ולא ביחס למה שקורה מסביב.

הבייסיקס נשארו אותם הבייסיקס והצבעוניות המהוהה והבוהמיינית שאמורה לשדר שיק לא מתאמץ לא תקפיץ מהכיסא את מי שכבר מכיר את המותג. אם מוסיפים לכך את המחירים מאיצי הדופק, שיכולים להגיע עד 900 ש"ח (לבייסיק!), לא נותר לנו אלא לחשוב היטב לפני שנשלוף את הארנק.

אמריקן וינטג' קיץ 18. צילום: יח"צ חו"ל
אמריקן וינטג' קיץ 18. צילום: יח"צ חו"ל

למרות כל זאת ראויים לציון כמה פרינטים פרחוניים, היפיים וססגוניים מאוד, שבולטים על רקע המונוכרום הכללי. אלה, כמו גם כמות מסחררת של אוברולים מרהיבים (קצרים, ארוכים, עם ובלי שרוולים, פרחוניים, שחורים, בצבע חרדל או בתכלת בהיר), גורמים לנו לרצות לרוץ לשדוד בנק כדי לרכוש אותם.

אמריקן וינטג' לקיץ 2018, טווח מחירים: 160-900 ש"ח