יש לנו רק דבר אחד לומר לכל האנטישמים בעולם: חחחחחחחח

הצחקתם אותנו. קומדיה נגד אנטישמיות ברשתות החברתיות (אילוסטרציה: שאטרסטוק AI)
הצחקתם אותנו. קומדיה נגד אנטישמיות ברשתות החברתיות (אילוסטרציה: שאטרסטוק AI)

מול מתקפת הטמטום האנטישמי ברשתות החברתיות, אנחנו היהודים עושים את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב: לצחוק (ולאכול) מול הזוועות שהעם שלנו עובר. אתמול הראנו לראש ממשלת אירלנד מה זה. ורק התחלנו. גם אם זה לא משכנע את העולם - אל תפסיקו לצחוק עליהם

27 בנובמבר 2023

"ילדה תמימה שהלכה לאיבוד ועכשיו נמצאה וחזרה ואנו נושמים לרווחה. תפילותינו נענו". זה מה שצייץ אתמול ראש ממשלת אירלנד, ליאו ורדקר, לאור חזרתה של אמילי הנד בת ה-8 מהשבי. ראש ממשלת אירלנד (כאילו מדינתו לא בערה בסוף השבוע האחרון) הוכיח לא רק שאין לו שום דבר חשוב לעשות, אלא שאין גבול לטמטום ולאנטישמיות האירופית.

מאז ה-7 באוקטובר, נראה שהילד ההולנדי הוציא את האצבע הפיצפונת שלו מהסכר ופרץ האנטישמיות שאנו חווים מכל כיוון לא מפסיק לזרום. רק בשבוע האחרון ראינו דוגמאות מגוחכות אין סוף, החל מדור ה-Z שגילה בטיקטוק את "מכתב לאמריקה" של אוסאמה בן-לאדן והפך אותו לפתע לגיבור תרבות woke (דה-פאק?) ושאסון התאומים זה בכלל אשמתנו.

זה המשיך לכתבת ברשת SKY ששואלת את דובר ממשלת ישראל, אילון לוי, אם העובדה שאנו משחררים יותר אסירים פלסטינים ממה שהחמאס משחרר חטופים ישראלים, נובע, מחוסר ההערכה שלנו לחיים שלהם. זה המשיך לראשי ממשלות ספרד ובלגיה שעמדו כאילו הם מרכז העולם במעבר רפיח, דקות לפני הגעת החטופים כדי לנזוף בנו הישראלים. אמש ניכר כי מגמת הטמטום נמשכת עם הציוץ ההזוי של ראש ממשלת אירלנד.

אני לא בטוחה אם יש מישהו במדינה הזו שמופתע מכמות האנטישמיות שאנחנו חוטפים מאז הטבח הנורא. סליחה, מאז שעברו 24 שעות מהטבח הנורא, שזה הזמן שהעולם הסכים לנו היהודים לרחם על עצמנו. אבל אני חושבת שאף אחד מאיתנו לא היה מוכן לרמות הטמטום שממנו נשאבה האנטישמיות.

אם יש משהו שיכול לנחם את כולנו מול כל השנאה שאנחנו חוטפים בעולם, זה בעיקר אנחנו עצמנו. מי צריך להיות אור לגויים כשאפשר להיות אור לעצמנו ואם אין אני לנו, מי לנו? הישראלים, כדרכנו, לא מפסיקים לצחוק על העולם וטמטומו האין סופי. הרשת מלאה בציוצים, פוסטים וממים שמגחכים על העולם כולו וגם על עצמנו.

אין מי שלא ראה את הגבות של דובר הממשלה שהפכו כבר לתופעה גלובלית, או את המערכונים של ארץ נהדרת שמגחכים דרך קבע על ה-BBC. אבל אזרחי ישראל לא משאירים את אנשי הבידור לבד בחזית, ולאורך אתמול הרשת כולה מלאה ציוצים שהציגו בלעג את הבורות וערלות הלב של ראש ממשלת אירלנד, כאילו אמילי המסכנה הלכה לה לטייל ואבדה.

התופעה הזו לא התחילה אתמול. היום הזה מגיע אחרי שבועות ארוכים שישראלים וישראליות טובים לא מפסיקים להציף את הרשת בסרטוני הסברה מבדרים או מחכימים בעברית (ואפילו חשוב יותר, באנגלית) כדי להציב לעולם מראה ולהראות לו עד כמה הוא מנותק.

אנחנו היהודים עושים את מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב: לצחוק (ולאכול) מול הזוועות שהעם שלנו עובר. נכון, זה לא ממש מכפר על העלבון והפגיעה שאנו חשות בכל פעם שאנחנו רואות עוד איזה אידיוט תורן מטיח בנו שקרים ועלבונות. ויכול להיות שהם לא קונים את המציאות שאנחנו בוחרים להציג בהומור. אבל היי, אם לרגע אחד הצלחנו להוריד את הנטל לחבר אחד ולהעלות לו חיוך על הפנים – היום זה כבר מצרך נדיר – אז עשינו את שלנו. אל תפסיקו לצחוק עליהם, כי הם בוודאות צוחקים עלינו. ואנחנו, כידוע, הרבה יותר מצחיקים.