ניו יורק מלקקת: רשת הגלידריות אניטה פותחת סניף בטיימס סקוור

האם-אמא של הג'לאטו. אניטה (צילום באדיבות אניטה/טיים אאוט ניו יורק)
האם-אמא של הג'לאטו. אניטה (צילום באדיבות אניטה/טיים אאוט ניו יורק)

רשת גלידות הבוטיק התל אביבית האהובה אניטה תפתח בתחילת נובמבר סניף שלישי בניו יורק - שיהיה גם הסניף ה-19 שלה בעולם ויצטרף לסניפים במיאמי, לוס אנג'לס, ברצלונה וסידני. כן כן, גם במנהטן מתלהבים מגלידה עם קרם בייגלה מלוח

25 באוקטובר 2023

ענף המסעדנות בישראל נכנס בימים אלה למשבר הגדול בתולדותיו, איש אינו יכול להמר כיצד ישרדו המסעדות בתקופת המלחמה אליה נכנסה המדינה, אבל יש לפחות נקודת אור אחת: בכל הקשור להצלחה בחו"ל, שגרירי הקולינריה הישראלית לא נותנים לשום דבר לעצור אותם, והעולם רוצה עוד.

>> כובשים את ניו יורק: אייל שני פותח את "מלכה" במנהטן

רק אתמול התבשרנו על פתיחתה הקרובה של מלכה – המסעדה הכשרה של אייל שני שממוקמת בבית אסיה בתל אביב – בשלוחה מנהטנית שתתמקם באפר ווסט סייד ותדגים לניו יורקרים גסטרונומיה כשרה מהי, והנה היום מבשרים החברים ב"טיים אאוט ניו יורק", על פתיחתה של אניטה בטיימס סקוור, סניף שלישי בניו יורק לרשת הגלידריות הבוטיקית הקטנה שהולידה גם את גלידה גולדה.

ניו יורק יודעת מה טוב לה. גלידה אניטה (צילום: אפיק גבאי)
ניו יורק יודעת מה טוב לה. גלידה אניטה (צילום: אפיק גבאי)

אניטה, מהגלידריות האהובות והמובילות בתל אביב, מוכרת בניו יורק בתור "אניטה לה מאמא די ג'לאטו" (מאיטלקית: האמא של הגלידה) ומציגה שם כ-150 טעמים מתחלפים של גלידות, סורבטים ופרוזן יוגורט. הסניף הראשון בעיר נפתח בימי הקורונה וזכה להצלחה עצומה ותורי ענק שסייעו לו להתברג מיידית לטופ של רשימות הגלידריות הטובות בניו יורק, כשגם המקומיים מתפעלים מהטעמים המקוריים שהרשת הישראלית מציגה, כולם בעבודת יד, ובראשם כמובן הפיתוח הלוהט שסחף את המדינה בשנים האחרונות, גלידת שוקולד חלב עם בייגלה מלוח.

אמרנו טעמים מיוחדים? גלידת זעתר באניטה (צילום: mysocial)
אמרנו טעמים מיוחדים? גלידת זעתר באניטה (צילום: mysocial)

הרשת מחזיקה כרגע בסך הכל 19 סניפים בארץ ובעולם, בין היתר במיאמי, לוס אנג'לס, פורטו ריקו וסידני. "אניטה" נולדה בסוף שנות ה-90' בנתניה, כשאניטה אביטל החלה להכין בביתה ג'לאטו איטלקי מסורתי ובנה, ניר אביטל, מכר אותה מעגלת גלידה ברחבי הארץ. ב-2002 הוקם הסניף הראשון שלה בנווה צדק בתל אביב, וכל השאר הוא היסטוריה קרמית, עשירה ומתוקה שאי אפשר להפסיק ללקק. אם כי יתכן שאנחנו מבלבלים בין היסטוריה לגלידה.