כובשים את ניו יורק: אייל שני פותח סניף של "מלכה" במנהטן

ניו יורק, אנחנו באים ואנחנו כשרים. מלכה (צילום: אנטולי מיכאלו)
ניו יורק, אנחנו באים ואנחנו כשרים. מלכה (צילום: אנטולי מיכאלו)

בעוד שבועיים יפתח אייל שני את השלוחה הניו יורקית של מלכה, מסעדת הדגל הכשרה שלו, ולכבוד המצב יתרמו עשרה אחוזים מהרווחים שלה לארגוני סיוע ישראלים. ב"טיים אאוט ניו יורק" כבר מתרגשים לקראת השניצל הממולא שלו

24 באוקטובר 2023

הרבה זמן לא דיווחנו כאן על פתיחה של מסעדה, והנה זה קורה – אבל בניו יורק. "טיים אאוט ניו יורק" מדווח: מסעדת "מלכה" הכשרה של אייל שני וקבוצת "החבר'ה היותר טובים" של שחר סגל תפתח בעוד שבועיים (7.11) את השלוחה הניו יורקית שלה במנהטן, אי שם באפר ווסט סייד ליד אמסטרדם אווניו.

המסעדה תיפתח באותו חלל שאיכלס עד לא מזמן את מסעדת "North Miznon"', הכלאה שלא לחלוטין צלחה בין רשת מזללות המזנון ובין הקונספט של צפון אברקסס. "החיך התל אביבי, מהצד הכשר והלא כשר שלו, מסכים על דבר אחד: השניצל במסעדה הכשרה 'מלכה', ממנו פורץ פירה קרמי ומענג ברגע שחותכים אותו, הוא יצירת מופת קולינרית. ובקרוב יוכלו ניו יורקרים לטעום אותו גם בצד הזה של האטלנטי", מתלהבים בטיים אאוט ניו יורק.

או מיי גאד ווט א שניצל. השניצל של מלכה (צילום: אריאל עפרון)
או מיי גאד ווט א שניצל. השניצל של מלכה (צילום: אריאל עפרון)

מסעדת "מלכה" הניו יורקית תהיה האקספרימנט הכשר הראשון של אייל שני מעבר לים, ותהיה סגורה כהלכתה מכניסת השבת ועד צאתה לתדהמת הניו יורקים. המסעדה תגיש רבות ממנות הדגל של שני, ביניהן שווארמה בס, סשימי חציל, קרפצ'יו סלק, שוק טלה וכמובן שגם עגבניות בשלל תצורות ודרכי הכנה, והיא מצטרפת אל "הסלון" ו"שמונה", מסעדות הדגל של שני בניו יורק לצד סניפי המזנון.

מכינים גפילטע, אמיתי. אייל שני וצוות מלכה, 2018 (צילום: יחסי ציבור)
מכינים גפילטע, אמיתי. אייל שני וצוות מלכה, 2018 (צילום: יחסי ציבור)

בחודש יוני האחרון פתח שני את מסעדת "לילנבלום" בלונדון שזכתה לביקורת מחמיאות ביותר, ובסך הכל, על פי ההערכות בענף, מחזיקה כעת קבוצת המסעדנות שלו ושל שחר סגל עשרות מסעדות ומזנונים ברחבי העולם. ובלי התייחסות למצב אי אפשר: שני עמד במוקד האש הציבורית עם תחילת המלחמה כשהביע בפוסט באינסטגרם הזדהות גם עם הכאב על מותם של ילדים פלסטינים, אך למרות ההשמצות הפרועות, מסעדת מלכה הניו יורקית תתרום 10 אחוזים מרווחיה לארגוני סיוע ישראלים.