לצאת או לא לצאת, זאת השאלה

אל תבדלו את עצמכם בכוח מחגיגות הסילבסטר. אין בזה שום דבר מגניב, אתם רק תרגישו יותר בודדים

רווקה טרום הסילבסטר. צילום: שאטרסטוק
רווקה טרום הסילבסטר. צילום: שאטרסטוק
26 בדצמבר 2018

הסילבסטר מתקרב ורבים מאיתנו לא מרוצים מהחיים שלהם. הייתם חושבים שהחלק השני של המשפט הזה יהיה "מרגישים בודדים", אבל זה המובן מאליו. אנחנו מרגישים בודדים כמעט כל יום, גם אם לרגעים, גם אם זכינו לזוגיות מוצלחת. מועדים נכלוליים כמו חגים וימי הולדת עלולים להחריף את הבדידות הזאת לכדי תחושת כישלון, שאכן מתעוררת בנו בתאריכים הנקובים, למרבה הבושה, כמנגנון שהושרש בגוף.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
קריסת המסעדנים ממשיכה: ביירן נסגרת
מסיבות סילבסטר 2019: הבילויים הכי שווים בתל אביב
סילבסטר 2019: אירועי האוכל הכי שווים

מצוקת הסילבסטר מבישה במיוחד עבור התל אביבים הרווקים המקצועיים, שנוטים לבדל עצמם מהחגיגות ההמוניות המכונות על ידיהם "סחייה". בימים כאלה מזכירה לעצמה הרווקה התל אביבית כמה היא סולדת מהתייקרות המסעדות הפתאומית, מהנהירה העיוורת של ההמונים אחר אירועי אהבה מתועשים ומהאווירה הכללית של ניצול קפיטליסטי על חשבון האזרח הטיפש. מנגד מתעוררת ברווקה כמיהה אמיתית לדייט מטופש בדיוק מהסוג הזה, שבו תוכל לחלוק עם בחיר לבה פרלין לב ב־60 ש"ח. מיד עם התעוררות הפנטזיה הזאת מתנערת הרווקה בפתאומיות, אומרת לעצמה בלב "וואו סתמי", וחוזרת לתוכנית הפשע האמיתי האהובה עליה בנטפליקס.

סוכריה של רווקה שלא אוהבת ממתקים כנראה (צילום: shutterstock)
סוכריה של רווקה שלא אוהבת ממתקים כנראה (צילום: shutterstock)

בכפכוף העצמי הזה טמונה תמצית הכאב הרווקי התל אביבי. נוסף לבדידות המוכרת קמה תחושה חדשה, מרירה, של בושה והלקאה עצמית על הכמיהה להצטרף אל ההמון, או בקיצור: אנחנו מרגישים לא רק לבד אלא גם טיפשים. ברגעים כאלה כל מלחמה בשד הקפיטליסטי נידונה לכישלון. אנחנו יכולים לבדל עצמנו מהחגיגות, לצלול אל השגרה ולהזכיר לעצמנו כמה זה סיוט לצאת לכבישים אחרי שמונה בערב ביום כזה, אבל כל זה לא ימחה מהראש את המנטרה המוזרה שנחרתה בו מילדות: בחצות של ערב השנה החדשה צריך להתנשק, ומי שיש לו אהוב להתנשק איתו הוא מוצלח ומאושר. וממש כמו ביום ההולדת, שבו מקיפים את מושא העליהום בבלונים, עוגות וזיקוקים במטרה להשכיח ממנו את המוות, כך לא נותר לנו אלא להיכנע למניפולציה גם במקרה הזה וליהנות ממה שיש לממסד להציע. קבעו מראש עם חברים טובים, הזמינו פיצה לבבות וקנחו בשתייה עד אובדן הכרה. עשו מה שעוזר לכם לחגוג, אבל אל תנסו להתעלם ממה שקורה בחוץ – רק כמות בלתי מבוקרת של סיפוקים מיידיים והמון רעש לבן יכולים להשכיח מכם את התוגה שמביא איתו ערב השנה החדשה.