כוכב מישלן ראשון: אסף גרניט עושה היסטוריה בפריז

מירושלים אל גג העולם: מסעדת "שבור" הפריזאית של השפים אסף גרניט ואורי נבון זכתה בכוכב מישלן, הישג חסר תקדים לשף-מסעדן מישראל וצעד ענק לקולינריה המקומית

אסף גרניט (צילום: איליה מלניקוב)
אסף גרניט (צילום: איליה מלניקוב)
18 בינואר 2021

קצת חדשות טובות למטבח הישראלי: שף אסף גרניט ומסעדת שבור הפריזאית שלו זכו בכוכב מישלן ראשון, הישג אישי עצום לגרניט והישג לא קטן גם לקולינריה המקומית שהצמיחה אותו מתוכה.

שבור (Shabour), שנפתחה בספטמבר 2019, היא המסעדה השניה של קבוצת מחניודה בפריז אחרי "בלגן" המצליחה. היא פועלת בבניין עתיק ומגישה תפריט ישראלי-ים תיכוני בפרשנות אישית של גרניט, שותפו השף אורי נבון והשף בפועל דן יושע. דבר הזכייה טרם  התפרסם באופן רשמי, אבל גורמים בקבוצת המסעדות של גרניט אישרו את הפרטים הבסיסיים.

כוכב המישלן הוא האחרון בשרשרת תארים מכובדים ששבור נושאת בגאווה: כחודש לאחר פתיחתה הובילה המסעדה את רשימת 13 המסעדות הטרנדיות בפריז מטעם מגזין "פורבס", ומעט אחר כך היא זכתה בפרס "דלפק השף הטוב בפריז" מטעם מגזין "לה פודינג", הגרסה הצעירה של מדריך מישלן. בחלוף כשלושה חודשים מפתיחתה זכתה שבור בתואר המסעדה הטובה ביותר בפריז מטעם העיתון "לה פיגארו", וכעת כאמור מגיע הדבר האמיתי – כוכב מישלן ראשון.

שפים ישראלים נוספים שכבר טעמו את טעמם של כוכבי מישלן הם מושיק רוט עם המסעדות האמסטרדמיות שלו, זכרן לברכה, ושף גל בן משה מ-Prism הברלינאית, אך גרניט הוא הראשון שעושה זאת כשף-מסעדן שהתבסס והתבלט תחילה בישראל. הוא פרץ לתודעה כשף של מסעדת אדום הירושלמית וב-2009 הקים את מסעדתו הראשונה ופורצת הדרך "מחניודה" בשוק מחנה יהודה.