יאללה בלגאן: אסף גרניט זכה בפרס השף הזר הטוב ביותר בפריז

השף הירושלמי ממשיך לכבוש את לבם של הצרפתים, והפעם זכה בתואר השף הזר הטוב ביותר בפריז מטעם מדריך פודלו. גרניט: "לא ברור איך הצרפתים נתנו לנו פרס בדמות צלחת, אנחנו הרי נשבור אותה בהזדמנות הראשונה"

אסף גרניט. צילום: יהב יעקב
אסף גרניט. צילום: יהב יעקב
29 באפריל 2018

האומה שארגנה ובנתה את הקולינריה המודרנית בשיטות עבודה סדורות אחרי המהפכה הצרפתית, וחילקה פרסים למצטיינים במתודות ובטכניקות העבודה הצרפתיות בדמות כוכבי מישלן, העניקה פרס לשף אסף גרניט על מסעדת בלגאן. האם מדובר במקרה קלאסי שבו הברדק הישראלי הפרוע והחצוף כובש את לבם של המארגנים?

בלגאן, המסעדה שפתח גרניט עם קבוצת מחניודה לפני פחות משנה במרכז פריז, מביאה לידי ביטוי את העוצמות של גרניט: חלל ישיבה פתוח ובר, ומיטב הלהיטים שפיתח עם שותפיו ליצירה בירושלים, כולל קובנה, פולנטה בצנצנת והבסבוסה של אמו של השף אורי נבון. מתברר שהצירוף הזה פותח לצרפתים תיאבון באקסטרה גרנד. עובדה – מגזין האוכל הפריזאי ״מדריך הגורמה פודלו״ מאת המבקר והעיתונאי ג׳יל פודלובסקי העניק בימים אלה צלחת של כבוד לשף.

אסף גרניט וצלחת הכבוד שקיבל ממדריך פודלו
אסף גרניט וצלחת הכבוד שקיבל ממדריך פודלו

גרניט זכה לאחוז בצלחת עם התואר החדש שהוענק לו באיחור קטן, שכן הצלחות הוענקו באירוע נוצץ שנערך במלון ארבע עונות בפריז, ואל האירוע הגיעו לאסוף את הצלחת שף המסעדה בפועל, תומר לנצמן, ומנהל המסעדה דן יושע.

אלוהי הפולנטה, בלאגן. צילום: שרון היינריך
אלוהי הפולנטה, בלאגן. צילום: שרון היינריך

למרות שהמדריך ייצא לאור פורמלית רק ב-3 במאי, ועל אף שגרניט נאלץ להמתין לקבלת הצלחת, מעתה הוא אוחז בתואר השף הזר הטוב ביותר בפריז של מדריך פודלו על עבודתו בייצור הטירוף המאוד נשלט שברחבת המיז אן פלאס (ההכנות) של בלאגן. בהחלט עוד סיבה לצוות המטבח של בלאגן לצעוק ולהניף כוסיות של משקה. שיהיה במזל.

גרניט מסר בתגובה: "לא ברור איך הצרפתים נתנו לנו פרס בדמות צלחת, אנחנו הרי נשבור אותה בהזדמנות הראשונה שיהיה שיר יווני במחניודה".