בקרוב: מכרז לשירות הזמנת רכבים לנסיעות מחוץ לעיר

נותנים יד במלחמה. אוטותל (צילום: שאטרסטוק)
נותנים יד במלחמה. אוטותל (צילום: שאטרסטוק)

אסף הראל שביקר בזמנו בחריפות את מיזם אוטותל לפני הבחירות ב-2018 מקדם מיזם חדש שיאפשר להזמין מכוניות בשישי-שבת מחוץ לעיר. בשבועות הקרובים נדע מי החברה הזוכה

אנחנו זקנים מספיק כדי לזכור כיצד אסף הראל, אז מתמודד לראשות העירייה, יצא בקמפיין חריף נגד שירות המכוניות אוטותל המאפשר הזמנת רכבים לנסיעות קצרות בתוך העיר. מאז התווספו הרבה רכבים ומנויים לפרויקט וניתן לקבוע שגם אם סבל מקשיים מסוימים בתחילת דרכו – ועדיין נתקל בלא מעט ביקורת – הוא נחשב, יחסית, לסיפור הצלחה.

ביי ביי אוטותל

מה נעשה עם אוטותל? פשוט. נבטל.למה? כמה? ומה אנחנו מציעים במקום?איך אומרים… צפו!(צילום: Yuval Revach)

Posted by ‎אסף הראל‎ on Sunday, October 7, 2018

 

כעת אותו הראל, שעד לפני כשנה שימש כסגן ראש העיר, מוביל לדבריו מיזם רכבים שיתופיים חדש לנסיעות מחוץ לעיר. אמש הוא פירט כי המיזם ייתן "עוד מענה למי שלא מחזיק/שוקל לוותר על הרכב הפרטי אבל גם רוצה לצאת מהעיר בשישי-שבת".

הוא הוסיף כי המכרז אמור להתפרסם בשבועות הקרובים, וכי "לא תהיה השקעה עירונית ברכבים. החניות יהיו ברובן הגדול בחניונים. תהיה אפליקציה. אפשר יהיה להזמין את האוטו מראש".

בהערת אגב נאמר, שחלק מהאמירות שלו נועדו ככל הנראה להתמודד מראש עם ביקורת, שכן בסרטון (מצ"ב) הביקורתי מ-2018 הוא מתייחס לחלק מהסוגיות, למשל מימון עירוני וחניות. חברת אוטותל אגב כבר הפעילה השנה פיילוט שבמסגרתו ניתן להזמין רכבים לנסיעות ארוכות.