אראל סג"ל: "חשוב שכותבים ימניים ימשיכו לעבוד ולהשמיע קולם"

העיתונאי אראל סג"ל מסביר למה סירב להצעה למקום משוריין בליכוד, ולמה שמאלנים שונאים את נתניהו

אראל סג"ל
אראל סג"ל
28 בינואר 2015

אהלן אראל סג"ל, זה לא טירוף לסרב להצעה כמו זו שקיבלת מביבי – שריון במקום 11 בליכוד?

"זה לא טירוף, בן אדם צריך להחליט מה הוא אוהב, ואחרי ששקלתי את האגו והשכר והכל, הגעתי למסקנה שהתרומה שלי בתקשורת גדולה ממה שאוכל לעשות בכנסת, ושאחרי החודש של הקמפיין, שיכלול הרבה הופעות תקשורתיות – רוב עבודתו של הח"כ במהלך הקדנציה פחות מתאימה לי. חוץ מזה, אני חושב ששיטת השריונים היא בעייתית ומקורה ברשימות כוכבים כמו של לפיד וליברמן. דמוקרטיה אמיתית זה פריימריז ולא שריונים".

אמקד את השאלה: ויתרת על 40,000 ש"ח לחודש כי גם ככה אתה עושה סכומים כאלה?

"אני לא מתלונן, מרוויח טוב, אבל זו זילות הכנסת להתייחס לזה רק בהיבט הכלכלי. זו משכורת יפה, בטח עם הרכב הצמוד והעוזרים ותקציב הקשר לבוחר והכל. אין ספק שזה מפתה. העניין הוא שיש הרבה שמאלנים בתקשורת ומעטים עם דעות כמו שלי, ולדעתי חשוב שכותבים ימניים ימשיכו לעבוד ולהשמיע קולם".

[tmwdfpad]

לאור הטרנד של מעבר עיתונאים לפוליטיקה והעובדה שרוב העיתונאים שמאלנים, אתה, קלמן ליבסקינד ובן דרור ימיני הפכתם למניה הלוהטת בשוק.

"בן דרור לא יגדיר את עצמו ימני אם תשאל אותו".

אני לא שואל אותו.

"קלמן ואני כמעט לבד בקטע הזה, והיום למשל התווכחתי בחריפות ברדיו עם רותם דנון מ'ליברל' על סקר שהם פרסמו, שלכאורה מראה ש־62% מהסיקור של ביבי בתקשורת הוא חיובי או ניטרלי. דחקתי בו להסביר מה זה ניטרלי, למשל. החשיבות שלי בתקשורת היא בדיוק בשביל ראיונות כאלה, ואני לא רוצה להפוך לזה שרודף אחרי עיתונאים כמוך כדי שידברו איתו. שמע, קלמן ואני הצהרנו במי אנחנו תומכים, מה שמרבית העיתונאים השמאלניים לא עושים. אני לא מתיימר להיות אובייקטיבי, הצופה יודע מי אני ומה אני חושב, להבדיל מרביב דרוקר, אמרוביץ' ונחום ברנע, למשל, שמציגים את עצמם כאילו כאובייקטיביים".

זה לא פתאטי שביבי מציע שריונים לאנשים ואף אחד לא רוצה?

"לא. הרי גם במפלגת העבודה היו אנשים שסירבו לשריונים. ברגע שלפיד וליברמן ואחרים התחילו עם העניין הזה של שריון כוכבים בלי פריימריז, לביבי אין ברירה אלא ליישר קו במידה מסוימת כדי לאזן את הפער הזה שנוצר. יותר נורא בעיניי זו ציפי לבני שלא רק משריינת כוכבים מבחוץ, אלא גם זורקת את חברי הסיעה שלה, כמו עמרם מצנע למשל".

אתה מסוגל להאמין למילה שיוצאת לביבי מהפה?

"ביבי, כמו אנשים מוכשרים אחרים, יש לו בעיה של הפנייה האישית לאנשים. כבר אמרתי לו בעבר שהוא צריך לעמוד מול הציבור ולהגיד 'פה ופה ופה טעיתי'. השנאה של השמאל לביבי היא בדיוק כי אתם יודעים שהוא כן אמין, שהוא באמת ימני, ומה לעשות שבעולם של גויים שונאי ישראל צריך לעשות תמרונים לפעמים. כל אחד משקר לפעמים, גם אתה, ולא נתקלתי בהיסטוריה במנהיג מושלם".

ובתור אוהד בית"ר וסולד משריונים, מה דעתך על אוחנה בבית היהודי?

"שמע זה היה או צל"ש או טר"ש. זה צעד שיכול להיות הברקת הבחירות ויכול גם לדפוק אותם. אני באופן אישי אוהב את אוחנה ומעריך אותו, אבל לא בטוח אם זה יעבוד".