מסייעים לנזקקים ומצילים מסעדות: יותר מ-2 מיליון שקל נאספו

איך לעזור פעמיים עם אותו כסף? "ארוחה בשניים", קמפיין גיוס המונים של ארגון "לקט ישראל", רוכש מהתרומות מנות ממסעדות במשבר ומעביר אותן לנצרכים. יותר מ-13 אלף ארוחות כבר נתרמו

מסעדות על סף תהום. לא בתמונה: אנשים רעבים (צילום: גטי אימג'ס)
מסעדות על סף תהום. לא בתמונה: אנשים רעבים (צילום: גטי אימג'ס)
26 באוקטובר 2020

במהלך ימי הסגר השני הגבירו עמותות הסיוע את פעילותם כדי לסייע לנזקקים הישנים והחדשים כתוצאה ממשבר הקורונה. תחת השם "ארוחה לשניים", חידשה באחרונה עמותת "לקט ישראל" את קמפיין גיוס ההמונים הייחודי שלה שנועד לסייע לשתי אוכלוסיות במצוקה בבת אחת: הנזקקים למזון וגם למסעדנים שקורסים כלכלית לאור המצב.

הרעיון מאחורי היוזמה, שהחלה בימי הגל הראשון וכעת חודשה, פשוט וחכם: בכספים שגויסו רוכשים מזון חם ממסעדות שנפגעו מהמשבר הכלכלי ומעבירים אותו לנזקקים. וכעת למספרים: עד כה גויסו כ-2.2 מיליון שקל מתוך יעד של 2.5 מיליון (כ-91%). בחודשים אוגוסט וספטמבר הפרויקט תמך ב-16 מסעדות מהן נרכשו 13,390 ארוחות. לא רע בכלל. רשימת המסעדות אינה גלויה לציבור, אבל שף אבי ביטון (קפה פופולר, סוליקה) שמח להתראיין בהרחבה על השתתפותו במיזם בתוכנית הבוקר של קשת.

בדף הקמפיין המנוהל על ידי הסטארט-אפ החברתי "JGive", מוסבר כי דרך התרומה "נוכל לאפשר לנזקקים ליהנות מאוכל חם איכותי ומזין ובמקביל להציל את בעלי המסעדות העומדים על סף תהום כלכלית". כך לדבריהם "תוכלו לסייע לנזקקים ולבעלי המסעדות. אנו נדאג לקניית הארוחות החמות ולהעברתן למשפחות הנזקקות ואתם תוכלו לקחת חלק במפגן חברתי יוצא דופן שכמותו עוד לא היה בארץ".

עמותת "לקט ישראל" פועלת כדי להציל מזון מארגונים וחברות שונות במטרה להעבירו לאלה שידם אינה משגת. לפי נתוני הארגון, נרכשו דרכו כ-1,100,000 ארוחות מבושלות במהלך משבר הקורונה – עלייה של כ-50% מהתקופה המקבילה אשתקד, והוצלו וחולקו למעלה מ-7,500,000 ק"ג תוצרת חקלאית – כ-60% יותר מהתקופה המקבילה ב-2019.

לעמוד הקמפיין "ארוחה בשניים" של לקט ישראל