אריאל ויסמן: "פייסבוק הוא לא חלק מסתימת הפיות"

שיחה עם אריאל ויסמן, הכותב הקומי וטרול האינטרנט, שנחסם השבוע מהפייסבוק עקב תגובתו לסטטוס של אברי גלעד

אריאל ויסמן. צילום: בן קלמר
אריאל ויסמן. צילום: בן קלמר
24 ביוני 2015

אהלן אריאל וייסמן. השבוע פייסבוק חסמו את החשבון שלך ל־30 יום בעקבות פוסט שכתבת שהסתלבט על האמירה של אברי גלעד: "מה עדיף, חייל אחד הרוג או 1,000 עזתים הרוגים?". איך זה שענית לי להודעה בפייסבוק, בעצם, אם חסמו אותך?

"כי ההודעות עדיין עובדות, הן הדבר היחיד שעדיין עובד לי. אני לא יכול לכתוב סטטוסים או לעשות שום דבר אחר, רק הודעות".

נחמד מצדם, כאילו שמו אותך במעצר אבל לא בבידוד.

"שמע, חסמו אותי כבר כמה פעמים בעבר למשך חודש, ובכל פעם הם מזהירים שהפעם הבאה עשויה להיות האחרונה ואז יסגרו לי את החשבון לצמיתות. עד עכשיו זה לא קרה. הפעמים הקודמות היו בעקבות פוסטים שהיה בהם תמונות עירום או אלימות, ואז קיבלתי הודעה מפייסבוק שאומרת לי שהתקבלו הרבה תלונות נגד הפוסט ושאם לא אוריד יש מצב שאיחסם לחודש. מאז אני מנסה להיזהר, חושב פעמיים לפני שמעלה תמונות עם ציצים או תמונות מפיגועים, דבר שעשיתי כמה פעמים בעבר. הפעם לא קיבלתי שום הודעה מוקדמת, פשוט קמתי בוקר אחד וגיליתי שחסמו אותי".

[tmwdfpad]

עכשיו זה השלב שאתה אמור להתלונן שסתימת הפיות של מירי רגב זלגה גם לפייסבוק ומדובר במדרון חלקלק וכו', לא?

"שלחתי לפייסבוק הודעה שבה כתבתי שאני לא חושב שהפוסט שלי מצדיק חסימה של החשבון, אבל אחר כך קראתי אותו שוב וראיתי איך אנשים מסוימים יכולים להיפגע ממנו. אבל לא זו הנקודה, פייסבוק הוא לא חלק מסתימת הפיות, זה עניין של אלגוריתם. אני לא יודע אם זה בן אדם שמקבל את כל הריפורטים עליי ובעקבותיהם מחליט לחסום אותי, או שזה אלגוריתם. אולי זה הודי שעושה גוגל טרנסלייט בכלל".

ימנים אוהבים לעשות עליך ריפורט, גם את הצל הרגזת בזמנו.

"במהלך צוק איתן הייתה מתקפת ריפורטים עליי כי עשיתי הטרלות בכל מיני פוסטים של ימנים והתווכחתי איתם. הצל פרסם את השם ואת התמונה שלי וקרא לאנשים לתקוף אותי בפייסבוק. קיבלתי הרבה ריפורטים וגם איומים ברצח בפייסבוק, ולחלקם עניתי 'יאללה, בוא נקבע ללכת מכות' והם לא השיבו לי".

אתה חושש שיום אחד יפוצצו אותך באיזו סמטה?

"לא באמת. אני הרי גר בתל אביב ומרגיש פה די בטוח. מה שכן, במשך כמה ימים בצוק איתן תמונת הפרופיל שלי הייתה צילום שלי ושל ברלד מ'ארץ נהדרת'. ברלד סיפר לי שהוא ישב אז באיזה פאב ומשום מקום בא הבעלים של המקום, הראה לו את תמונת הפרופיל שלי ושאל אותו 'זה אתה פה ליד הבחור הזה?', ואז התחיל לצעוק ולהתעמת איתו".

אז מה יהיה איתך עכשיו חודש? תטפס על הקירות בלי פייסבוק.

"זה בסדר, יש לי פרופיל חלופי בדיוק למקרים כאלה. אמנם יש לי שם רק 600 עוקבים ולא 6,000, אבל זה בסדר".

עדכון: עקב מחאה בפייסבוק, הוחזר הפוסט של ויסמן, וחסימתו שוחררה

https://www.facebook.com/ariel.waysman/posts/10152973500052965