בית לחם: מאפייה חדשה בשפירא מציעה לחמי מחמצת ועוד הפתעות

א.בית לחם (צילום אור בן דוד)
א.בית לחם (צילום אור בן דוד)

א. בית לחם הוא שת"פ בין שני אופים עם לא מעט ניסיון שחברו ליצור לחמים ארטיזנליים מביתם ולמכור אותם פעמיים בשבוע. לספונטניים יותר נבשר שבקרוב יתאפשר לרכוש את הלחמים בתדר. כל הפרטים בפנים

29 במרץ 2022

משהו טוב קורה בשפירא. על פרויקט המקרר להצלת מזון לטובת נזקקים כבר סיפרנו, וכעת נגלה שמאפייה ארטיזנלית החלה לפעול בשכונה. א.בית לחם, נעים להכיר. המאפייה הארטיזנלית פועלת מדירתה של עדי רן, תושבת השכונה. כבעלת מאפייה ביתית שפעלה בשכונת עין כרם בירושלים היא חברה לאביחי רוזנברג, לשעבר אופה ב"עמיתה", ויחד הם מייצרים לחמים ומאפים.

"שנינו באים מעולם האפייה והחלטנו לשתף פעולה ולפתוח מקום קטן וביתי משלנו, ולעשות את מה שאנחנו אוהבים". למה דווקא כאן? "בשפירא יש קהילתיות מסוימת וביקוש לתוצרת מקומית. כמאפייה עם חזון של לחם בריא וטעים ורצון לפגוש את השכנים, החיבור נראה לנו הגיוני".

א.בית לחם (צילום יח"צ)
א.בית לחם (צילום יח"צ)

המאפייה אינה פתוחה לקהל והיא פועלת יומיים בשבוע בהזמנה בלבד. יום שני מוקדש ללחמי מחמצת ללא שמרים ומשפרי אפייה, רובם מקמחים מלאים. לדוגמה: לחם כוסמין 100 אחוז; שיפון מלא אורגני ושיפון גרעינים; לחם טריו מקמחי חיטה, מניטובה וכוסמין מלאים בתוספת אגוזי מלך; וקמח כפרי ירושלמי בציפוי שומשום שחור ולבן (24-26 ש"ח).

ללחמים הקבועים נוסף לחם שבועי מתחלף ("מגרש המשחקים שלנו"), למשל לחם זיתי קלמטה, אגוזים־צימוקים ועגבניות מיובשות־שום קונפי.

גם לשכונת שפירא מגיע לחם טוב. א.לחם (צילום יח"צ)
גם לשכונת שפירא מגיע לחם טוב. א.לחם (צילום יח"צ)

בשישי מצטרפים לתפריט מאפים שונים כגון חלת שמן זית ותערובת עשבי תיבול; מיני־בריושים עם גבינת בושה, אגסים ביין ועוד; קראנץ שוקולד; עוגות בחושות, עוגיות וגרנולה ללא גלוטן. "המודל מכתיב את התנאים של עצמו. אנשים באים, טועמים משהו ונשארים קצת, ונוצר מן מפגש שכונתי".

מפגש שכונתי בשישי. א.בית לחם (צילום אור בן דוד)
מפגש שכונתי בשישי. א.בית לחם (צילום אור בן דוד)

הזמנות מתקבלות עד יום ראשון ב־20:00 ליום שני שלמחרת, ועד חמישי ב־20:00 ליום שישי. התפריט מתפרסם בפייסבוק ובאינסטגרם ומומלץ להזמין מראש, אם כי בשישי יש בדרך כלל כמויות עודפות. בשבת הקרובה (2.4) תשתתף המאפייה ביריד האביב בתדר, ואז כמובן שאפשר לטעום פחמימות בספונטניות.
פרטים והזמנות בווטסאפ