השיבה להודו: מתכון לבאטרצ'יקן המושלם של יובל בן נריה

באטרצ'יקן של שף יובל בן נריה. צילום: יפית שמחה
באטרצ'יקן של שף יובל בן נריה. צילום: יפית שמחה

מנה הודית מרובת שלבים, אך הסבלנות משתלמת: ירכי עוף מושרים ביוגורט ותבלינים המתבשלים ברוטב חמאה עשיר מאוד

2 מנות | יממה הכנה + שעתיים בישול | למתקדמים | לא כשר | פרגיות

>>לעוד המון מתכונים אסייתיים באתר השולחן

החומרים טבלת מידות ומשקלות

למחית

לרוטב באטר

להגשה

הטבה בלעדית לבשלנים שלנו: קבלו 12% הנחה (!) על תוצרת חקלאית פרימיום באתר "פרשוק"

 

יובל בן נריה. צילום: אסף קרלה
יובל בן נריה. צילום: אסף קרלה

אופן ההכנה

מכינים מחית

1

מתחילים בייבוש היוגורט: מניחים יוגורט בשקית בד (להשיג בחנויות מתמחות ובחנויות טבע), קושרים את השקית ומניחים במסננת. את המסננת מושיבים בקערה (מקפידים שתחתית המסננת נותרת באוויר) ועל השקית מניחים סיר קטן מלא מים כמשקולת. מעבירים למקרר ל־12 שעות. בסוף התהליך יתקבלו 300 גרם יוגורט במרקם שמזכיר גבינת פילדלפיה. שומרים בקופסה אטומה במקרר עד 4 ימים.

2

קולים זרעי כוסברה וזרעי כמון במחבת יבשה 3-4 דקות מעל אש בינונית רק עד שעולה ניחוח.

3

כותשים ג'ינג'ר ושום במכתש ועלי למחית גסה, מוסיפים פפאיה וממשיכים בכתישה עד שגם היא הופכת למחית. מוסיפים יוגורט מיובש מערבבים בעזרת העלי להטמעה. מוסיפים את זרעי הכוסברה והכמון הקלויים ואת יתר רכיבי המחית וכותשים יחד למחית אחידה בגוון ורוד.

4

משרים את הפרגית במחית למשך שעתיים לפחות ועד לילה.

מכינים רוטב באטר

5

ממסים חמאה בסיר בינוני מעל אש בינונית, מוסיפים גרמסאללה, אבקת קארי, זרעי חילבה ועלי קארי ומערבבים כדקה. מוסיפים קוביות עגבניות משומרות, חומץ תפוחים, מלח, אבקת צ'ילי וסוכר דקלים מגורר. מערבבים, מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים לפחות שעה וחצי עד שהעגבניות רכות ומתפרקות. מוסיפים את השמנת המתוקה, מסירים מהאש. טוחנים את הרוטב במוט ריסוק ידני / בלנדר / מעבד מזון לפחות 5 דקות למחית חלקה ומסננים.

מרכיבים את המנה

6

מחממים מחבת גדולה או סיר שטוח ורחב עם תחתית מונעת הדבקה, מוציאים את הפרגיות מהמשרה ומנערים בעדינות, מוסיפים למחבת מעט שמן וצולים את הפרגיות מעל אש בינונית כ-4 דקות מכל צד להשחמה. מוסיפים את רוטב הבאטר, מביאים לרתיחה, מנמיכים לאש נמוכה ומבשלים כ-10 דקות. מניחים את הפרגיות בצלחת הגשה, מוסיפים שמנת חמוצה ומפזרים מעל עלי כוסברה.