טרילילי מטורלל: הפרסומת החדשה של בזק היא טריפ רע מרקוויאם לחלום

אחרי שפיזזנו לצלילי הקטקטים, העיצעוצים והפיצוצים בפרסומות של בזק, אפשר לדרוש לפתוח את הפרסומות שלהם באזהרה לסובלים מאפילפסיה ולאנשים עם סינטימנטים לילדותם

טרילילי. עומר אדם, מתוך הפרסומת לבזק
טרילילי. עומר אדם, מתוך הפרסומת לבזק
12 בנובמבר 2018

אחת הסצנות המצלקות ביותר בקלאסיקה האמריקאית "רקוויאם לחלום" היא הפנטזיה החוזרת של אחת מגיבורות הסרט, שרה, על השתתפות בתכנית טלוויזיה. שרה, אישה מבוגרת ובודדה שבנה גונב ממנה כסף לטובת סמים, חולמת להיגאל מחייה העלובים בכך שתופיע בתכנית אירוח פופולארית. אותו טוק-שואו נכסף מייצג את כל מה שרע ועובד בטלוויזיה שלנו, נכון לזמן יציאת הסרט בשנת 2001 וגם להיום: הוא משלב בתוכו פינת אירוח רגשנית, ריאליטי צהוב, שעשועון קריפי, אורות צבעוניים שמהבהבים ללא הרף והמנטרה חסרת הפשר "יש לה מיץ", שעליה חוזר המנחה שוב ושוב כשהוא משלהב את הקהל.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
"קידינג" היא משהו שלא ראינו על המסך כבר הרבה זמן: היא חדשה
כך הרגה הטלוויזיה את העיתונאי הטוב
סוף סוף: "חברים מהקולג'" חוזרת לעונה שנייה

מדובר באחד הסרטים המצמררים והמשפיעים בקולנוע האמריקאי, על אף שיש בו הרבה מן הצדקנות והפשטנות בגישתו האנטי קפיטליסטית/מערבית/צרכנית. כי נכון שכולנו נרקומנים של צריכה, אבל מי באמת חושב שנתמכר לתכנית שנראית כמו סיוט של ליצן?

אז מסתבר שזה דווקא תרחיש סביר, ושבע עשרה שנה לאחר יציאת הסרט המקריפ נוחתת עלינו ענקית האינטרנט בזק עם שורה של פרסומות הממשות את הקונספט, ויוצרת סלט ניאוני שנועד להסתיר את מצע הקפיטליזם עליו הוא מונח. ממש כמו בוועדת הקריאייטיב הדמיונית שהגתה את תכנית הבלהות ב"רקוויאם", כך גם כאן, בעולם האמיתי, התאספו חבורת תותחי רייטינג וחשבו, "מה הקהל אוהב? את כל זה- נשים ביחד". כלומר, בדיוק כמו שקרה בפרסומת עם השיר של עוץ לי גוץ לי, רק עם תוספת היי של קראק.

עומר אדם, גידי גוב, טכנו, קטקטים, מבוגרים, צעירים, אפרו אמריקאי בסוודר משבצות, רקדניות ותפאורות פאר שטרם נראו בתעשייה הישראלית – כשכל אלה מוטחים לכם בפנים יחד, איך לא תחייכו? אז נכון, מאחורי כל הקרנבל הזה עומדת אחת מהחברות הבודדות שאשכרה מתחרה ב"הוט" בתואר מושמצת הקהל, ונכון, שירות הלקוחות שלה מנותב בדיוק כך שתתייאשו לפני מענה של נציג, ונכון, שכחנו מה בעצם הפרסומת הזאת מעידה, מילולית, על המותג. אבל היא מכילה את מעוררי הרגש הפונים לכל המגזרים בחברה הישראלית, ומכאן ברור שבבזק תרגישו בבית. למקרה שפספסתם (ופספסתם), המסר החזק ביותר שהשיר מבקש להעביר ומושר על ידי הפרזנטורים מראש הר, הוא שהווייפיי יש לא רק בסלון. טירוף.