בחלומות שלכם: על מה תל אביבים מפנטזים?

בעל דירה שירד מהארץ, מינוי פתאומי למבקר מסעדות בכיר, שירות שליחויות מפיצוציות העיר: דברים שקורים בחלומות של תל אביבים

חלומות.פנטזיה. צילום: Shutterstock
חלומות.פנטזיה. צילום: Shutterstock
30 בנובמבר 2014

אדוני ראש העיר

ראש עיר חדש נבחר. בהתחלה חזות הדוד החביב שלו מחשידה מעט. בסופו של דבר, כבר התרגלנו לכאלה, והם תמיד באים ברע בסוף. אבל אתם יודעים מה, הוא דווקא בסדר, ראש העיר החדש. הוא מתנהל יותר כראש עיר ופחות כשחקן מונופול אגרסיבי. פטרת המגדלים עוצרת. המדרכות מתאחות. יש תקציבים לכל מיני דברים באגף התרבות (עדיין אין לכם כוח ללכת, אבל אתם אומרים “אוי, איזה יופי" במקום לצקצק ולהגיד שהורסים לכם את העיר).

קיוסק־מן

משהו מוזר קרה לרפי, המוכר בפיצוצייה שמתחת לבית שלכם. הוא לא דיבר על כך עם איש, אבל לילה אחד, כשרכב על הקטנוע שלו, הוא ראה הבזק אור מסתורי אי שם בקו האופק. מה הוא היה יכול לעשות? ההבזק משך אותו, כמעט קרא לו. פיסת המטאור המשונה שמצא בצד הכביש שינתה את חייו, אבל לא באופן שציפה לו. הוא לא התחיל לעוף או לירות קרני לייזר מהעיניים. אבל הוא למד לקרוא מחשבות, או ליתר דיוק, רצונות. בעיקר של אנשים שנגמרו להם הסיגריות. “אולי אני לא אוכל להילחם בפשע", הוא החליט אז, “אבל לפחות אני אתחיל לעשות משלוחים".

בעל הבית התפייד

הוא היה נראה כמו עוד בעל בית טיפוסי. היו לכם 20 כמוהו. חתמתם על חוזה סטנדרטי. לא יקר מדי, סביר לגמרי ביחס למיקום, כמו שאומרים. הוא אמר משהו על כך שהוא לא גר בארץ, עניין שהתעלמתם ממנו, עד שהגיע רגע חידוש החוזה – והוא פשוט לא היה שם. עסוק בעסקיו שמעבר לים. מייל קצר וקטוע שהגיע ממנו לבסוף, כמה ימים אחרי שמועד חידוש החוזה חלף, אמר “פשוט נחדש אותו אוטומטית, טוב?". לפני כמה חודשים הוא הוסיף אתכם בפייסבוק. לפי התדירות שבה הוא משתף טורים של אורי משגב, לא נראה שהוא מתכנן לחזור בקרוב.

[tmwdfpad]

אכלת אותה

שרשרת של אי הבנות בקבוצת פייסבוק סודית של בעלי ומנהלי המסעדות בעיר גרמה להפצת תמונתכם כמבקר המסעדות החדש והאימתני של מקומון נחשב. אתם לעולם לא מגלים למה מלצריות הפכו פתאום לנחמדות, למה המנות מגיעות מהר ולמה תמיד יש שולחן והיין על חשבון הבית. אולי זה פשוט מזל עיוור, אתם חושבים לעצמכם, או שהשיער שלי נראה ממש טוב היום.

אנחנו ה־95 אחוז

תשדיר שירות מוצלח משנה את ההרגלים של 95 אחוז מבעלי הכלבים בעיר והם מתחילים לאסוף אחריהם תמיד, אבל תמיד. אין כזה דבר תשדיר שירות מושלם, לכן חמישה אחוז מבעלי הכלבים ממשיכים בדרכם הבהמית. עם זאת, החמישה אחוז האלו ניחנו בכלבים מתחשבים, שמחרבנים אך ורק במסלול ההליכה של האנשים המעצבנים ביותר שאתם מכירים.

אני ברשימה

אתם ברשימה. והחלק היפה הוא שלא הייתם צריכים לעשות שום דבר בשביל זה. לא להתחנף לאף אחד, לא לעזור בהפקה, אפילו לא להזמין חברים. אתם פשוט ברשימה. רבים אינם ברשימה, אבל אתם ברשימה. רבים עומדים בתור, אבל אתם לא עומדים בתור. אתם ברשימה. זהו מקום קסום להיות בו.