תודה רבה ביבי! 7 מסעדות איטלקיות מעולות ב"פריפריה"

בואי שרהל'ה יש פיצה בפריפריה. NONO (צילום יח"צ)
בואי שרהל'ה יש פיצה בפריפריה. NONO (צילום יח"צ)

להתראות, ותודה על האיטלקיות: יו"ר האופוזיציה החדש התהדר אמש בנאומו הראשון בתפקיד בריבוי המסעדות הנאמנות למטבח המפואר של ארץ המגף, ואנחנו כאן כדי להרים את הכפפה (או את הגרב) - הרומנטית, זו שהפכה למוסד בשרון, החיפאית עם פיצות מעולות והירושלמית (בדרך החוצה מבלפור?) רק לא לשכוח טיפ

14 ביוני 2021

רוברטה וינצ'י

התאהבנו בשף עידו פיינר בגריג ז"ל, וכשהוא עבר לפריפריה חשבנו שזהו, יותר לא ניפגש. אלא שאיתותים שהתקבלו על פיצות מעולות ומנות איטלקיות מבוססות תוצרת חקלאית מקומית הריצו לפרדס חנה כל פודי שמחזיק מעצמו. קרודו ופולנטה, ניוקי ופפרדלה, אורקייטה מנסף טלה (!) והפיצות, הו הפיצות, ממצבים את רוברטה בלי טריקים ושטיקים בצמרת המסעדות האיטלקיות בארץ.
רוברטה וינצ'י – כל הפרטים

רוברטה וינצ'י (צילום: אורלי אלקלעי) 
רוברטה וינצ'י (צילום: אורלי אלקלעי) 

NONO

מוסד הוד־השרוני ותיק שברוב הזמן מזכיר חדר אוכל של קיבוץ בקטע טוב – שולחנות גדולים וסביבם משפחות שמחות שיורדות על פיצה לוהטת ומנות פסטה סקסיות, ושולחנות מעט יותר קטנים של בליינים שבאו לזלול פחמימות מבלי לקרוע את הכיס. הקינוחים נדיבים וטעימים (העוגות של נונו מגיעות תמיד למקומות גבוהים ברשימות החגים שלנו) והחוויה כולה קלילה ותוססת, כפי שארוחה איטלקייה צריכה להיות.
NONO – כל הפרטים

איטליה בפריפריה (צילום: NONO)
איטליה בפריפריה (צילום: NONO)

1910

המיקום שבו נמצאת האיטלקייה החביבה הזו הוא מהרומנטיים שאפשר לבקש, חצר הראשונים ההיסטורית בדגניה א'. בתי אבן עתיקים מקיפים מדשאה ובאחד מהם בחר להתמקם השף עודד שוורצברד (אח של), ולפתוח מסעדה פשוטה ונעימה, מסוג שכיף לפגוש בכפר קטן באיטליה. פיצות מתנור אבן יפהפה, מנות פסטה בעבודת יד, דגים, פירות ים ובשר מרכיבים תפריט שאפילו ראשי מדינה לשעבר ימצאו בו משהו לטעמם.
1910 – כל הפרטים

נינה ביאנכה

מפתיע למצוא מסעדת שף בצומת ביל"ו, אך אם ביבי אמר שיש מסעדות איטלקיות בפריפריה מי אנו כי נתווכח. נינה ביאנכה היא אכן הפתעה נעימה, איטלקיה־ים תיכונית קלילה ולא מחייבת אך אלגנטית מספיק לארוחת ערב או דייט. בתפריט תמצאו ריזוטו פורצ'יני ופיצה בוראטה לצד בוריק דג ים וסיגר גבינות עם פיסטוק – לתשומת לבך גברת אקס ראש ממשלה – ובשישי בבוקר מוגש בראנץ' שווה.
נינה ביאנכה – כל הפרטים

בוראטה של קיץ נינה ביאנכה (צילום: גיל אבירם)
בוראטה של קיץ נינה ביאנכה (צילום: גיל אבירם)

איטליאנו דה לה קוסטה

את הנוף שנשקף מחלונות המסעדה האיטלקית־חיפאית ניתן להגדיר במילה אחת – פרייסלס. איטליאנו דה לה קוסטה ממוקמת בקומה העליונה בבניין שנמצא ממש על הטיילת, ומלבד נוף יש בה גם אוכל טעים. השף חמודי עוקלה (משחקי השף, מגדלנה) יצר תפריט שגם אם אינו אחד לאחד טרטוריה ברומא, הוא מצליח לספק את החוויה האיטלקית ומשלב אותה בנדיבות ובטעמי המטבח הערבי. והמלצה מאיתנו לביבי – אל תפספס את הפיצות, מהטובות בפריפריה.
אילטליאנו דה לה קוסטה – כל הפרטים

איטליאנו דה לה קוסטה (צילום: חיים יוסף) 
איטליאנו דה לה קוסטה (צילום: חיים יוסף) 

פוקצ'ה בר

כשירושלים סגורה ומסוגרת בשבתות, בפוקצ'ה בר מפורק – ובצדק. התפריט מתבסס בעיקר על פיצות ופוקאצ'ות שמוגשות לוהטות היישר מהטאבון ועל מנות קלאסיות כמו ספגטי פומודורו וניוקי בחמאה ומרווה, אך הוא אינו מגביל את עצמו לארץ המגף. בדרכם מבלפור יוכלו הקיסר והקיסרית לשעבר לנשנש סלט קיסר, פרגית במרינדה יפנית וסטייק אנטריקוט על ירקות שורש, בתנאי שביבי ימצא סוף סוף את הארנק.
רבי עקיבא 4, ירושלים, 02-6256428

השקט שלפני הסערה (צילום: פוקצ'ה בר) 
השקט שלפני הסערה (צילום: פוקצ'ה בר) 

טריולה

מסעדה איטלקית ותיקה וחמודה באזור התעשייה בפתח תקווה, שאט אט ממצב את עצמו כסוג של מרכז זלילה ובילוי. בצהריים ייתכן שהנתניהוז יצטרכו לחכות בתור לעסקית יחד עם עובדי הסביבה, אך בערב האווירה רגועה יותר, במיוחד בגינה הפתוחה. הפיצות מצוינות וגם הפסטה, ועל תקן דרינק שרה תוכל להזמין סנגריה או קוקטייל. עם כל הכבוד לפתח תקוה, שמפניה ורודה אינה הסטייל המקובל פה.
שחם 14 פתח תקוה, 03-9198444