העירייה הכריעה: להרוס את גינת לוינסקי

מי צריך לנשום? עיריית תל אביב-יפו דחתה אתמול את הערר על התוכנית להריסת גינת לוינסקי, הריאה הירוקה היחידה של שכונת נווה שאנן המוכה. מוריה שלומות ושלי דביר הפרו את המשמעת הקואליציונית של חולדאי

במציאות זה מזמן לא נראה ככה. גינת לוינסקי (צילום: שלומי יוסף)
במציאות זה מזמן לא נראה ככה. גינת לוינסקי (צילום: שלומי יוסף)
18 בפברואר 2020

תגידו ביי ביי לגינת לוינסקי. התוכנית להריסת הגן הקטן לטובת הקמת בית ספר אושרה אמש בישיבת מועצת העירייה ברוב של 13 תומכים מול ארבעה מתנגדים ונמנע אחד, כשלא פחות מ-13 חברי מועצה נעדרים מההצבעה.

גינת לוינסקי, כזכור, היא הריאה הירוקה היחידה בשכונת נווה שאנן החנוקה מערפיח התחנה המרכזית והכוונה להרוס אותה עבור הקמת בית ספר המיועד לילדי העובדים הזרים ולטובת עבודות הרכבת הקלה עוררה מחאה ציבורית נרחבת. חברת המועצה שולה קשת, אופוזיציה של אדם אחד, הגישה בישיבה ערר יחד עם מוריה שלומות מרשימת "אנחנו העיר" ובו טענה כי לפי נתוני העירייה עצמה, 74 אחוזים מהתלמידים בבית הספר המתוכנן יגיעו מחוץ לשכונת נווה שאנן, אולם הערר נדחה והתוכנית התקבלה במלואה.

חברות המועצה שלומות ("אנחנו העיר") ושלי דביר ("רוב העיר") הפרו את המשמעת הקואליציונית והצביעו נגד ההחלטה, ואליהם הצטרפו גם קשת ונציג ש"ס במועצה אלחנן זבולון. מעניין לציין כי דווקא חברי המועצה המייצגים לכאורה את דרום העיר, ארנון גלעדי (ליכוד), גל שרעבי-דמאיו (תל אביב1) ואסף הראל ("אנחנו העיר") הצביעו בעד ההחלטה חרף מחאותיה הרמות של שפי פז מחוץ לאולם.

סגירת הגינה לציבור והעבודות להקמת בית הספר צפויים להתחיל בחודשים הקרובים, ובכך תאבד השכונה את מעט הירוק שנותר בה ותישאר עם 0.65 מ"ר של שטח פתוח פר תושב (לעומת 17 מ"ר בצפון העיר ומינימום של 5 מ"ר המומלץ על ידי המשרד להגנת הסביבה). כמו במאבקים דומים אחרים ברחבי העיר, גם כאן מסתתרת העירייה מאחורי הטיעון הבירוקרטי שהשטח אינו מוגדר כשטח ירוק בתוכנית המתאר העירונית, אלא כשטח חום (כלומר, שטח פתוח המיועד למבני ציבור). את הנזק לסביבה ולתושבים זה פחות מעניין.

מהעירייה נמסר בתגובה: "גן לוינסקי הוא שטח בית ספר ביאליק שנהרס לפני שנים, כאשר מספר הילדים באזור הלך וירד. סטטוטורית הוא שטח חום המיועד למבני ציבור. עתה, לאור העובדה כי בכל שנה נפתחות למעלה מ-25 כתות א' חדשות באזור נווה שאנן, יש צורך לספק לילדים אלה פתרונות ולחזור ולהשתמש במגרש לטובת ייעודו המקורי כבית ספר. במציאות הקיימת האינטרס לשימוש השטח לחינוך גובר על כל אינטרס אחר. צפי תחילת העבודות בעוד כ-5 חודשים. עיריית תל אביב-יפו כדרכה תמיד מחפשת פתרונות על מנת שישמשו כגינות ציבוריות באזור. אחד מהם הוא הפיכת החניון שמצפון לשטח לגינה לשימוש התושבים".

>> חושבים שנווה שאנן היא השכונה הכי אנדרייטד בעיר? ספרו את זה לסקר Time Out העולמי!