עייפתם מבזבוזים? קבלו 8 דברים חינמיים לעשות בעיר היקרה שלנו

פארק הירקון. לעצים והופעות, כמובן. צילום: shutterstock
פארק הירקון. לעצים והופעות, כמובן. צילום: shutterstock

אנחנו לא מתכחשים לעובדה שהעיר שלנו יקרה, אפילו יקרה מאוד. והאמת? לא מוצא חן בעינינו שלעשות כאן כיף זה למסודרים בלבד. לכן, ליקטנו (תרתי משמע) חינם אין כסף (גם תרתי משמע) כמה רעיונות לבילויים ופעילויות חינמיים לחלוטין שימלאו לכן את הלב והבטן – אבל לא ירוקנו את הכיסים

26 באוגוסט 2021

לירוקים: גינות קהילתיות ועצי פרי

לא נותרו הרבה פרדסים בעיר, אבל עצי פרי שעומדים כנווה מדבר באבן גבירול, פארק הירקון, ואפילו במרכז? יש גם יש. ואם קראתם את כתבת התל אביביים האקולוגיים שלנו אתם גם יודעים שאפשר לחלוטין להעשיר את התזונה שלכם באמצעות טיול לא מאוד ארוך ברחובותינו. נמליץ על שיטוט במפה כאן למטה, בה תגלו שאפשר למצוא עצי קלמנטינה בסמוך לפארק קריית ספר, ולאחר מכן על יציאה לסיבוב ליקוט עירוני שיכול להניב מרגריטת הדרים טריים או שמן זית זך משל הייתם ארז קומורובסקי.

ואם כל זה לא מספיק, אולי הגיע סוף סוף הזמן לברר היכן הגינה הקהילתית שלכן או של חבריכן ולבדוק מה הגידולים בה וכיצד תוכלו להניב ממנה ארוחת מלכים שלמה. כיף אקולוגי, חסר דאגות וחסר ממון? קנינו.

לקצביים: מסיבה והופעה בחוף התופים

כל שישי אחר הצהריים, מתאספת לה ברצועת החוף הדרומי של העיר, הידועה בכינויה הלא רשמי חוף התופים, מתופפים משלל הסוגים ומגוון של אנשים צבעוניים ומעניינים שבאים ליהנות ממעט צליל דרבוקה לא מזיק. אז במקום לחכות ללילה ולהוציא 60 שקל על ג'ין טוניק בקלאב הקרוב לביתכן, מוזמנות להתגלגל למסיבה לא פחות כיפית ומרימה, עם נוף לים ולשלל הרצים והרצות היפים על הטיילת.

חוף הים בתל אביב. צילום: שאטרסטוק
חוף הים בתל אביב. צילום: שאטרסטוק

לפטריוטים: דיגיתל ו"הכניסה חופשית בתל אביב יפו"

לטובת הופעה טובה, סיור אוכל נחמד או יריד תרבות ואמנות – אנחנו תמיד מוכנים לפרגן לעירייה. עמוד הפייסבוק "הכניסה חופשית בתל אביב יפו" מציע מגוון אירועים מיוחדים שתוכלו ליהנות מהם באוויר הפתוח מבלי להוציא שקל מכיסכם, לבד, בזוג או עם הילדים. גם כרטיס "דיגיתל" שניתן בהרשמה לתושבי ותושבות העיר, מציע מתנת הצטרפות חינמית בתחומי התרבות והפנאי למצטרפים חדשים. ואחרי שתקבלו אותה? תוכלו ליהנות מחוויות בחינם או אפילו בהנחות משמעותיות במסעדות ומוקדי עניין בעיר.

סוזן דלל (צילום: שאטרסטוק)
סוזן דלל (צילום: שאטרסטוק)

לקולינריים: סיור שווקים עצמאי

בסטיונרים הם עם נחמד מאוד לרוב, ולעתים קרובות גם נדיב במיוחד. בין אם אלו הבורגנים בשרונה מרקט ובין אם הוותיקים והמבוגרים בשוק הכרמל האהוב, אין ספק שתוכלו לגרות את בלוטות הטעם בטעימות גבינות, פירות, חלווה ואפילו דגים, עוגות ועוגיות. אנא הצטיידו במסכה בשעות הצפופות, והסירו אותה רק בשביל ההצעות השוות ביותר.

שוק הכרמל (צילום: shutterstock)
שוק הכרמל (צילום: shutterstock)

למעודכנים: התדר

הו התדר, מה לא נאמר עדיין על החלל הפתוח והנהדר ברחוב יפו? עם התעדכנות נכונה בפייסבוק, והתחבבות נכונה על הדורמנית, תוכלו ליהנות ממסיבות והופעות מוזיקה חיות אחרי שכבר תדלקתן במידת הצורך בבית – ועדיין להיות במקום הכי נכון שהוא גם אחד היפים בעיר.

התדר המחודש והמתחדש. צילום: אריאל עפרון
התדר המחודש והמתחדש. צילום: אריאל עפרון

למעודכנים הקולינריים: בירה במזנון

אייל שני יקיר הציבור ודאי לא ידוע כלל וכלל במחיריו הנמוכים. כזכור, רשת הפיתות שלו ״המזנון״ מוכרת כאחת ממקומות הממכר היקרים ביותר לאוכל רחוב. אבל, וזה אבל גדול, הרשת יוצאת כעת בקמפיין משותף עם גולדסטאר בו בכל יום מעל 32 מעלות כל הלקוחות יזכו לשליש גולדסטאר בחינם! אז אם חשקה נפשכם בצהריים מרעננים ונטולי התמרמרות על מחיריו של מר פיתה-עגבנייה, הרי לכם אופציה נפלאה.

לפיראטים: פיקניק בשעת הופעה

מוזיקת מיינסטרים בלייב היא מצרך יקר בימינו, בעיקר בימים בהן יש חשש תמידי משני דברים: פיצוץ אוכלוסין בווייב קורונה באצטדיונים והפארקים, או חיסול כרטיסים שעתיים אחרי שהמכירה החלה. אולי, במקום, קחו את בן או בת הזוג, או חברה טובה, פרשו שמיכה במרחק אסטרטגי מזאפה פארק הירקון או אמפי ווהל ביום בו יש הופעה של מוזיקאי לבחירתכן, ותיהנו מערב נעים לצלילי "מים גנובים ימתקו". מי יעצור אתכם? בטוח לא אנחנו.

בריטני ספירס בפארק הירקון (צילום: ליאור רוטשטיין)
בריטני ספירס בפארק הירקון (צילום: ליאור רוטשטיין)

לחובבי המסך הגדול: סרטים מתחת לכיפת השמיים

מדובר בעניין שנהוג פה לא מאתמול, אבל נראה שהקורונה, והקיץ, והשילוב בין השניים גרם לטרנד הקרנות הסרטים בחוץ לצבור תאוצה רצינית בקיץ הזה. כך למשל ערבי רביעי האחרונים הפכו להיות פופולריים ביותר לעניין כשמתקיימות הקרנות גם בגן הפסגה ביפו וגם במתחם התחנה. הכל בחינם, וכנראה שיימשך בצורה כזו או אחרת עד שיתחיל לרדת פה גשם. בקיצור: בערך אף פעם.

אוכלים סרטים בגן הפסגה. צילום: גיא יחיאלי
אוכלים סרטים בגן הפסגה. צילום: גיא יחיאלי