ביצרון ורמת ישראל

איפה כדאי לשבת לאכול, במי אתם עלולים להיתקל ברחוב וכמה זמן ייקח לכם להגיע ממרכז העיר לשכונה? מדריך השכונות

שכונת ביצרון
שכונת ביצרון

 

כינוי: שכונת ההייטקיסטים

גבולות: דרך השלום מצפון וממזרח, נתיבי איילון ממערב, דרך הגבורה ויצחק שדה מדרום

אוכלוסייה: 5,950

צפיפות אוכלוסייה לדונם (נכון ל-2012): 7.1

אחוז בני 25-34: 18.1%

אזור חניה: 30

כמה עולה דירה? 2.6 מיליון בממוצע

כמה זמן לוקח להגיע למרכז העיר (דיזנגוף סנטר): כ-15 דקות (קו 239)

 

שכונת ביצרון
שכונת ביצרון

מה הסיפור? לפני עשר שנים כל מי שרצה לשחק אותה מבין בנדל"ן תל אביבי זעק שחייבים לעבור לביצרון, ומהר. בשכונה הוותיקה יכולת למצוא בתים פרטיים ישנים, לקנות אותם בזול יחסית ולבנות בהם וילות מפוארות, מרחק של 15 דקות ממרכז תל אביב. מאז המחירים בביצרון כבר עלו, ולשכונה הצטרפו, איך לא, שורת מגדלי ענק בשדרות ההשכלה. משפחות צעירות עברו אליה – מבוססות יותר ופחות, משפחות קלאסיות משעממות וגם זוגות חד מיניים על ילדיהם, כל אלה לצד האוכלוסיה הוותיקה שעוד נשארה ברמת ישראל ועם החיילים ששוכרים דירות ליד הבסיס הצבאי הקטן שממוקם בשכונה יוצרים מרקם שספק אם תמצאו בעוד שכונה בעיר.

המוקד של השכונה: המרכז המסחרי על דרך השלום, שכולל גם את משרדי ואולפני ערוץ 10, גם את קפה טאטי המיתולוגי, וכמו שיעיד התור הארוך המשתרך – גם את הסניף הכי הומה של סודוך.

>> הגשר החדש שיחבר בין השכונות מונטיפיורי וביצרון 

שדרות ההשכלה בשכונת ביצרון (צילום: ד"ר אבישי טייכר)
שדרות ההשכלה בשכונת ביצרון (צילום: ד"ר אבישי טייכר)

במי תוכלו להיתקל? בעיתונאים ירון לונדון ועינת פישביין, וגם בגיל חובב, אם אתם מתגעגעים אליו מאז שהוא כבר לא מקבל את פניכם בנתב"ג.

איפה שווה לשבת? קפה איטליה, המסעדה האיטלקית של האחים ירזין ממשיכה לספק אוכל איטלקי מצוין באוירה שמתאימה לכל המשפחה ופאוור לאנץ' איכותי בשעות הצהריים. פיצרון, הפיצרייה הצמחונית ומקום המפגש של תושבי השכונה היא המקום שלכם אם אתם צמחונים/טבעונים או סתם רוצים להתחכך במקומיים. 

[interaction id="5a562c0472647e0001c84ca2"]