בהשקעה של 50 מיליון ש"ח: שכונת התקווה מקבלת את הקמפוס שלה

קמפוס בית דני המחודש (צילום: אמיר חודורוב)
קמפוס בית דני המחודש (צילום: אמיר חודורוב)

אחרי חמש שנות שיפוצים מהיסוד, נפתח מחדש קמפוס בית דני, מוקד ההתרחשות הקהילתי, התרבותי והספורטיבי של שכונת התקווה. בין היתר יכלול הקמפוס המחודש מרכז מבקרים ומורשת ראשון מסוגו שיספר את סיפורה ההיסטורי של השכונה

13 בפברואר 2024

כבר חשבנו שהיום הזה לא יגיע: אחרי חמש שנים של שיפוצים מהיסוד, נפתח קמפוס בית דני המחודש בשכונת התקווה בהשקעה של כ-50 מיליון שקלים, והשכונה המפורסמת מקבלת בחזרה את מוקד הקהילה, התרבות והספורט שלה כשהוא מדונדש להפליא.

>> גיבורים שלנו: ערב הוקרה ל-29 חמ"לים אזרחיים מתל אביב
>> אבדה: משטרת מחוז תל אביב. הציבור מתבקש לגלות עירנות

בית דני שודרג בהשקעה של 50 מיליון שקלים, וגולת הכותרת של הקמפוס המחודש היא הקמת מרכז מבקרים ומורשת, ראשון מסוגו בעיר ויש לקוות שלא אחרון, שיספר את סיפורה של שכונת התקווה בגוף ראשון. בנוסף חודשו כל מתקני הכושר במועדון הכושר, שופצה הקומה השנייה בבניין שתשמש את מנהלת הרווחה החינוכית, סטודיו למרכז מחול ומרחבי למידה מתקדמים וחדשניים בספריה, כאשר עבודות שדרוג המבנה כללו שיפוץ פנימי וחיצוני כולל חידוש כל תשתיות המיזוג, החשמל, השירותים, שיפוץ רחבת הכניסה והחזיתות ועוד.

קמפוס בית דני המחודש (צילום: אייל חודורוב)
קמפוס בית דני המחודש (צילום: אייל חודורוב)

במקביל שופץ אולם הספורט שמשרת בחודש אלפי שחקנים ושחקניות כדורסל, תושבים ותושבות שבאים לריקודי עם מכל גוש דן, חוגי ספורט בענפים תחרותיים ברמה ארצית כגון: האבקות, התעמלות אומנותית ועוד. בנוסף, הספרייה שופצה מהיסוד וכעת תתאים לקהלים נוספים כמו משפחות וגיל הרך, ילדים וילדות ונוער, סטודנטים וסטודנטיות ועוד.

קמפוס בית דני המחודש (צילום: אייל חודורוב)
קמפוס בית דני המחודש (צילום: אייל חודורוב)

מרכז בית דני השוכן הוקם ב-1979 והוא משתרע על שטח של 12 דונם. המרכז הוא סמל מקומי עבור תושבי ותושבות דרום העיר, ומשרת בממוצע על בסיס שבועי כ-5,000 תושבים ותושבות מהשכונה ומחוצה לה. המרכז כולל חדר כושר, מרכז לגיל הרך, מרכז לילדים ולילדות ונוער, מועדון גמלאיות וגמלאים, ריקודי עם, חוגי ספורט, מחול ומוזיקה, ספרייה, בריכה, אירועי תרבות, כדורסל וכדורגל בשיתוף בני יהודה ועוד.

זהו למעשה השיפוץ השני של בית דני מאז הקמתו, כשהראשון נערך ב-1991 לאחר שטיל סקאד עיראקי פגע בשטח הסמוך לקמפוס וגרם נזק רב למבנים. חידוש קמפוס בית דני מצטרף לשיפוצים מקיפים ויסודיים שנעשו במרכז דוהל לאמנויות הבמה, בבריכה הקיצית ומגרשי הספורט, בהקמת שבט צופים חדש ובשיפוץ אצטדיון הכדורגל של בני יהודה תל אביב, שהופכים יחדיו את הקמפוס לאחד המרשימים בישראל, בעלות כוללת של למעלה מ-150 מיליון שקלים.

חנוכת קמפוס בית דני המחודש (צילום: אייל חודורוב)
חנוכת קמפוס בית דני המחודש (צילום: אייל חודורוב)

"בית דני הוא הלב הפועם של השכונה המזרים חיים וחיות בעורקי הרחובות והבתים", אמר ראש העיר רון חולדאי במעמד חנוכת הקמפוס. "אין ילד שגדל בשכונת התקווה וסביבותיה שלא ביקר בו וחווה את מה שיש למקום להציע; מרחב קהילתי בו נמצאים קשישים עם ילדים, תושבים וותיקים וחדשים, שיעורי ספורט, מדע, מוסיקה, והכל תחת קורת גג אחת. אני מזמין את תושבי השכונה להגיע ולהנות מהמרכז המחודש".