בית הקפה מייסון יסגר בתחילת השבוע הבא

אחרי שלושה גלגולים, בהם הרפתקה קצרה עם יונתן רושפלד, בית הקפה "מייסון" סוגר את דלתותיו

לונץ. צילום: יח"צ
לונץ. צילום: יח"צ
3 באוגוסט 2016

בתחילת השבוע הבא לא יפתח יותר בית הקפה מייסון של עודד סיידא ודניאל גפן-סיידא. בית הקפה שנפתח במאי 2013 תחת השם לונץ היה בתחילת דרכו קפה שכונתי, משפחתי, קטן, אינטימי ועמוס לקוחות. הקפה סיפק לתושבי השכונה, מלבד נקודה לשבת בה להפוך עם הלפטופ, גם שלל מנות שהכין אחיינו של מתכונאי רבי המכר בני סיידא.

מי שזהה את הפוטנציאל של סיידא היה אחד הלקוחות במקום, השף יונתן רושפלד, שבאפריל 2015 הציע לסיידא להפוך את בית הקפה הצנוע למסעדה בשם ארוחת ערב, המתמחה בקולינריה של ביסטרו מקומי. הקונספט החדשני היה של מסעדה המתמחה בארוחות ערב בלבד, בתפריט מצומצם של מנות ספורות, המשתנה בהתאם לחומרי הגלם בשוק ובמחיר אחיד לסועד. לפי פוסטים שהעלה רושפלד נראה היה שסיידא אף אמור להצטרף אליו למיזמים נוספים ולהקמת מסעדות נוספות תחת הקונספט של "ארוחת ערב".

פוסט זועם של סועדת במסעדה החדשה על ארוחה צמחונית שסעדה במקום בתמחור מנופח, הפך לויראלי, והפחית לטענת רושפלד משמעותית את כמות הסועדים. ארוחת ערב בלונץ נסגרה וכעבור תקופת זמן של התאוששות בני הזוג סיידא פתחו את בית הקפה שוב בשמו החדש מייסון. השבוע עודד סיידא הודיע שאלה יומיים אחרונים של פעילות; "היו לי מספר הצעות. אני מתכוון קודם כל לצאת לחופשה, ואחר כך להחליט לאן פני מועדות."