הרבה יותר מקפה ומאפה: המקום החדש הכי שאפתני בפלורנטין

הרבה יותר מעוד בית קפה. קפה רבי (צילום רוני אזולייק)
הרבה יותר מעוד בית קפה. קפה רבי (צילום רוני אזולייק)

"בית חנה הרבי", האח הקטן של "בית חנה" בשדרות בן־גוריון, רוצה להכניס לפלורנטין קונספט שאפתני שמכיל פחות או יותר את כל מה שצריך לצאת ממנו מהבית - מועדון חברים, חדר כושר, חדר מלאכה לאמנויות, חללי עבודה, חדרי ישיבות, לאונג'-בר, בית קפה ובעיקר, מקום חברתי שיהפוך לבית מחוץ לבית עבור הציבור הפלורנטינאי

22 במאי 2022

את בית חנה בשדרות בן־גוריון כולם מכירים – מרכז קהילתי פרטי המציע תוכן בתחומי ספורט, אמנות, תרבות ו־well being. השבוע נחנך רשמית האח הקטן, "בית חנה הרבי" בפאתי שכונת פלורנטין, ברחוב הרבי מבכרך (ומכאן השם). קווי המתאר הכלליים של שני המרכזים דומים והם נשענים על תיאוריית "המקום השלישי", שפיתח הסוציולוג ריי אולדנבורג: מקום בו אנשים נאספים לא כי הם חייבים, אלא כי הם רוצים וכי נעים להם שם לאחר הבית (מקום ראשון) והעבודה (מקום שני). את המקום מובילים הבעלים איש העסקים רוני דואק (סיקס סנסס) והיזם יואב קדמון (מועדון הכושר קולנוע פאר), אדוה סגלמן (מנהלת) ויונתן לנדסברג (מנהל המערך הקולינרי).

איפה שכל אחד מכיר את שמך. בית חנה רבי (צילום רוני אזולייק)
איפה שכל אחד מכיר את שמך. בית חנה רבי (צילום רוני אזולייק)

"בית חנה נוצר כדי לתת את המקום השלישי לכולם – לכל מי שרק רוצה. יואב זיהה שבעולם הכושר יש אלמנט חברתי שאינו מנוצל. אנשים לא מגיעים למקום רק כדי להתחטב או להיות בריאים יותר, אלא כדי להימצא בסביבה חברתית", אומרת סגלמן. "הוא הציג את הפרויקט בפני רוני דואק, בעלי המקום והמשקיע המרכזי, שנשבה בקסם, ומאז הם יחד". בית חנה הרבי הוקם כדי להקל את הלחץ מבית חנה בן־גוריון, ולענות על צורך של תושבי הסביבה. "רצינו להכניס בבן גוריון עוד תכנים ולהגדיל את כמות המנויים, אך המקום מלא מדי. לכן חיפשנו עוד מקום בשכונה אחרת לגמרי, בצד האדג'י של תל אביב".

בית חנה הרבי משתרע על פני ארבע קומות במבנה ששימש בעבר מפעל תפירה. "אנו באנו ארצה", תערוכת כרזות נוסטלגיות שנבחרה להשיק את המרכז, קושרת את ההיסטוריה של המקום והשכונה עם גלגולו החדש של המבנה (עד 28.5).

בית חנה הרבי (צילום מישל אמזלג ו-2Doevents)
בית חנה הרבי (צילום מישל אמזלג ו-2Doevents)

רוב החללים מיועדים למנויים או לרוכשי מנוי יומי: חדרי כושר ופילאטיס מאובזרים במקלחות צמודות, חדר מלאכה לאמנויות (קרמיקה, קליעה, אריגה, סריגה ועוד), חנות למוצרים מעסקים מהסביבה הקרובה ו/או באג'נדה סביבתית, חללי עבודה, חדר ישיבות (העומד גם לרשות מי שאינו מנוי, בהזמנה מראש), לאונג' וגג פורח, המיועד גם לאירועים. "אנחנו לא ווי וורק ופונים לא רק לקהל שמחפש מקום לעבוד בו. הקורונה הפילה חומות בין עבודה לבית ואנשים רק מחפשים מקום שאפשר לפתוח בו לפטופ אבל גם לעשות מדיטציה, לעשות ספורט ולהתקלח אחר כך, להיכנס לסדנת מלאכת יד ולתפוס שלווה על הגג".

הגג בבית חנה הרבי (צילום רוני אזולייק)
הגג בבית חנה הרבי (צילום רוני אזולייק)

בית הקפה שהושק השבוע פתוח לקהל הרחב והוא מציע כריכים (24-26 ש"ח) וקפה של Waycup. בימים הקרובים תיפתח אפשרות להזמין אוכל מהמטבח במהלך היום, ובעוד כשבועיים צפוי להיפתח הלאונג'־בר בשעות הערב. שלא כמו בבית חנה בן־גוריון ו־Eats, מסעדת הבריאות של השפית מיכל אפשטיין הפועלת בו, נותר הפעם תחום הקולינריה אין-האוס. "בית הקפה והלאונג' הם לב המקום וקשה להעביר אותם למישהו אחר. לכן החלטנו לקחת את הסיכון", מסביר קדמון. השפים יובל לשם ואדם סולד, שניהם יוצאי הסלון, מונו לתפקיד יועצים קולינריים, ויצרו תפריט המבוסס על ירקות ודגים ומציע מנות בגודל בינוני מחומרי גלם עונתיים.

הכוונה למזון בריאות?
"לאו דווקא", עונה לנדסברג. "האג'נדה שלנו אינה שייק ירוק ודייסת קוואקר או סלט קינואה. חלק בלתי נפרד מ־well being זו האפשרות לדפוק מדי פעם ביס בפישבורגר או צ'יפס פריך. אוכל הוא אושר ושמחה וחלק בלתי נפרד מההוויה שלנו כבני אדם".

קפה רבי, קומפרט 5. תל אביב, 07-33245731, ראשון-שישי 06:45-18:00, קפה רבי בר ראשון-שישי 18:00-חצות (שעות פתיחה בהרצה). לפרטים נוספים