נחנך תיאטרון בית ליסין החדש בפינת הרחובות דיזנגוף ופרישמן

המבנה החדש משתרע על שטח של כ־7,000 מ"ר, וכולל שני אולמות חדשים. השיפוץ, בעלות של כ־110 מיליון ש"ח, החל בשנת 2014

בית ליסין החדש. (צילום: גיא יחיאלי)
בית ליסין החדש. (צילום: גיא יחיאלי)
4 בספטמבר 2019

המשכן החדש של תיאטרון בית ליסין נחנך אתמול (שלישי) בפינת הרחובות דיזנגוף ופרישמן. המבנה החדש משתרע על שטח של כ־7,000 מ"ר, וכולל שני אולמות חדשים: אולם עליון עם 830 מושבים ואולם תחתון עם 380 מושבים. כמו כן, במשכן תשע מעליות ומעלונים חדשים, שמנגישים את כל חלקי המבנה לנכים. 

שיפוץ תיאטרון בית ליסין החל בשנת בשנת 2014, עם עיצוב ובנייה מחדש של האולם הגדול והקלאסי והקמה של אולם נוסף ואינטימי יותר במקומו של קולנוע הוד הוותיק. האולם הקלאסי, שהוקם לפני כ־50 שנה, ידוע באקוסטיקה מצוינת ובמבנהו הייחודי, שנשמרו בשיפוץ. האולם האינטימי מיועד להעלאת הצגות מודרניות וקלאסיות, המתאימות לחלל קטן יותר. לצד זאת, בשיפוץ נפתחו חזיתות המבנה באמצעות קירות זכוכית ואלמנטי הצללה, על מנת ליצור קשר בין התיאטרון לרחוב. במקביל, שופץ פסאז' הוד המיתולוגי, שבמרכזו שוכן התיאטרון. 

האולם הקטן. (קרדיט: גיא יחיאלי)
האולם הקטן. (קרדיט: גיא יחיאלי)

באירוע ההשקה של התיאטרון אתמול אמרה המנכ"לית, ציפי פינס, כי "כעת, לראשונה, זוכה בית ליסין לבית משלו. משכן של קבע בפרישמן פינת דיזינגוף, והמקום לא יכול היה לבטא טוב יותר את מרכזיותו של התיאטרון בהויה הישראלית. פרישמן פינת דיזינגוף. הלב של דיזינגוף".

בית ליסין נוסד בשנת 1980 בכיכר המדינה על ידי ההסתדרות הכללית. בשנת 2003 עבר התיאטרון לפסאז' הוד ברחוב דיזנגוף, למבנה שבו שכן לפני כן תיאטרון הקאמרי. את השיפוץ, בעלות של כ־110 מיליון שקלים, יזמה עיריית תל אביב עוד בשנת 2010. במסגרתו היא רכשה את קולנוע הוד, הנמצא בקומת הקרקע והמרתף של המבנה. 

האולם הגדול. (צילום: גיא יחיאלי)
האולם הגדול. (צילום: גיא יחיאלי)