פיפי'ז הופכת לבית קפה ויאטנמי

עם מנות כמו קרואסון גנאש שוקולד לבן ומיסו ולחמניית חלב יפנית במילוי סלט ביצים כבושות, המקום החדש של יפעת תבואה הוא הדבר הכי מסקרן באיזור פלורנטין

פיפי'ז
פיפי'ז
13 במאי 2019

אם אהבתם את פיפי'ז כמסעדה אסייתית, בטוח שתאהבו אותה יותר בגלגולה החדש כבית קפה ויאטנמי. השפית והבעלים יפעת תבואה ממציאה את עצמה מחדש, ולכבוד הקיץ היא מביאה את החזון האישי שלה: קפה כמו בהאנוי באמצע שוק לוינסקי. "החלטתי שאני רוצה לעשות משהו קליל ופחות מחייב", היא מסבירה "שאנשים יוכלו להגיע לשתות קפה, בירה או סאקה ולאכול מתוך תפריט מצומצם של עשר מנות מלוחות ומתוקות לא מאוד גדולות, שמתאימות לבית קפה. הייתי בוויאטנם די מזמן אבל אני לא מרגישה מחוייבת לקונספט מסוים".

כהכנה לבית הקפה, תבואה ערכה כמה פיילוטים עם התפריט החדש, בדגש על מתוקים. הסוד עבר מפה לאוזן וקבוצות הגרגרנים בפייסבוק התמלאו בצילומים סקסיים של קינוחים מטורפים: קראק פאי מיסו עם שמנת חמוצה, קרם ברולה שומשום שחור והכי הכי – קרואסון חמאה של מאפיית המוציא, ממולא עד להתפקע בגנאש שוקולד לבן, קצפת, מיסו ותותים, עם דובוני גומי צבעוניים בצד. אם אתם מרשים לעצמכם רק קינוח אחד לקראת הקיץ המתקרב ועונת בגדי הים – אל תתפשרו על שום דבר אחר.

לחמניית חלב יפנית במילוי סלט ביצים כבושות בסויה מעושנת עם הרבה בצל ירוק היא עוד מנה סקסית מהפיילוט שעברה לתפריט הקבוע של בית הקפה, עד כמה שאפשר לדבר על פיפי'ז בהקשר של קביעות. מלבד הלוק המיוחד של לחמניה שחורה במילוי לבן-צהוב-כתום, הכריך ממלא את הפה ומלכלך את הידיים באופן הכי מענג שאפשר. סלט קטן של אצות מלפפון ושומשום הוא בדיוק ההפסקה שצריך בין ביס לביס, כדי להחזיר קצת את הנשימה. לאגף המנות המלוחות בתפריט בית הקפה יצטרפו באו ממולא קציצות צנון וג'ינג'ר או בטן חזיר, קונפי בצל ירוק ובוטנים, קערת אורז עם מח עצם, בצל ירוק וחלמון וסשימי דג. את המתוקים שווה ללוות בבאבל טי מאצ'ה שקדים או קפה וייטאנמי קר, שמוגש בכוס זכוכית גבוהה עם חלב ממותק וקצפת. בנוסף יוגשו במקום בירה, סאקה וסודה עם תמצית אורנים.

בית הקפה הויאטנמי יפעל לפחות עד סוף חודש מאי בימי רביעי-שישי בלבד. החלל הקטנטן עבר סידור מחדש אבל אל תצפו למשהו מפואר. בכל זאת זהו שוק לוינסקי, וממילא הקסם של פיפי'ז מתמקד במה שיש בצלחת.

זבולון 5 תל אביב, רביעי-חמישי 08:00-22:00, שישי 08:00-17:00