פסטיבל בלוז כנעני: כשאהוד בנאי אומר בואו – אנחנו באים

אהוד בנאי (צילום: אורית פניני)
אהוד בנאי (צילום: אורית פניני)

זה אולי לא זמן לפסטיבלים, אבל פסטיבל בלוז כנעני שיתקיים בספטמבר בחאן השיירות, בהשראתו ובברכתו של אהוד בנאי וגם בכיכובו, יהיה משהו קצת אחר. בליינאפ: ברי סחרוף, קורין אלאל, כנסיית השכל, איה זהבי פייגלין ועוד חיבורים שיכולים לקרות רק בין ארץ כנען הישנה לישראל החדשה

החוכמה המקובלת היא שזה לא זמן לפסטיבלים. איך אפשר לצהול בפסטיבל כשהכל מסביב מתפרק וקורס? אי אפשר. אחרי כמה וכמה קיצים שבהם תרבות פסטיבלי המוזיקה בישראל הלכה והתפתחה, הגיע שבעה באוקטובר והטבח בפסטיבל נובה והחזיר את כל התוכניות הגדולות עמוק למגירה. זה באמת לא זמן לפסטיבלים. אבל זה תמיד זמן לאהוד בנאי. ואם אהוד בנאי אומר "פסטיבל" – אנחנו בדרך.

>> יומולדת רוקנרול: לבונטין 7 חוגג 18 בהשתלטות על מוזיאון ת"א

פסטיבל בלוז כנעני הראשון, בתקווה שיהפוך למסורת קבועה, יתרחש ב-19.9 בחאן השיירות הסמוך לקיבוץ שדה בוקר, כך שיש לכם זמן להתארגן. הפסטיבל, שנולד בהשראת שירו של בנאי ובברכתו, יארח בראש ובראשונה את אהוד בנאי בעצמו, שיארח מצדו על הבמה את ג'ורג' סמעאן, מוזיקאי גלילי נהדר שמנגן איתו כבר שנים רבות.

עוד בליינאפ המשכנע של הפסטיבל: ברי סחרוף, קורין אלאל, כנסיית השכל, איה זהבי פייגלין, ארז לב ארי, די.ג'יי רות טווילי ועוד הפתעות שמבטיחות לילה בלתי נשכח של הופעות. הפסטיבל יציע במה גדולה בצל ההרים, מאהל ענק שכולו הכנסת אורחים, פינות צ'יל אאוט, דוכני מזון וגם אפשרויות לינה בחאן עצמו או ביישובי הסביבה.

הרעיון מאחורי הפסטיבל, מסבירים מארגניו, הוא לסמן את המקום "בין ארץ כנען הישנה לישראל החדשה, שבו נוצרה תרבות מוזיקלית יוצאת דופן, המשלבת עולמות מגוונים, ממקצבי הכליזמר של מזרח אירופה, למקצבי הדרבוקה של המזרח, לגיטרות של הנדריקס ואפילו לביטים של ד״ר דרהֿ. מארמית, לערבית ולעברית. הבלוז הכנעני מציין את הניגון האותנטי המלווה את המסע בזמן של היוצרים והמאזינים של המוזיקה הישראלית, במובן הרוחני, הנובע מהמרחב הפיזי המצומצם שלנו כאן, מגדיר בתוכו את שיר הדרך הישראלית שלנו, שהוא שיר מסע בזמן, הנוסע דרך העבר ואל העתיד".

הפסטיבל צפוי להתחיל לקראת ערב ולהימשך אל תוך הלילה, ויכוון לאווירה של חיבור, על הבמה ומחוצה לה, בין הקהל וההתרחשות על הבמה, בין המוזיקאים.ות השונים.ות ובין כל אלה למקום. כניסת קהל מ-16:00. עוד פרטים, כרטיסים, הנחות ואפשרויות לינה כאן